In de zitting van 16 januari 2024 (jaarnummer 14) keurde het districtscollege de notulen van de zitting van 9 januari 2024 goed;
In de zitting van 23 januari 2024 (jaarnummer 16) keurde het districtscollege de notulen van de zitting van 16 januari 2024 goed;
In de zitting van 30 januari 2024 (jaarnummer 24) keurde het districtscollege de notulen van de zitting van 23 januari 2024 goed;
In de zitting van 6 februari 2024 (jaarnummer 32) keurde het districtscollege de notulen van de zitting van 30 januari 2024 goed.
Artikelen 97 en 182 van het Decreet over het Lokaal Bestuur belasten de districtssecretaris met het opstellen en bewaren van de notulen van het districtscollege.
Artikelen 52 en 181 van het Decreet over het Lokaal Bestuur bepalen dat de notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende vergadering van het districtscollege. De originelen van de notulen van het districtscollege worden, na goedkeuring, door de voorzitter van het districtscollege ondertekend. De goedgekeurde notulen worden onverwijld bezorgd aan de districtsraad.
Artikel 19 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat de voorzitter van de gemeenteraad beslist tot bijeenroeping van de gemeenteraad en stelt de agenda van de vergadering op. De agenda bevat in ieder geval de punten die door het college van burgemeester en schepenen aan de voorzitter worden meegedeeld. Ingevolge artikel 126 van het Decreet Lokaal Bestuur, is dit artikel ook van toepassing op de districten.
De notulen vermelden in chronologische volgorde alle besproken onderwerpen en het gevolg dat eraan werd gegeven. Zij vermelden duidelijk alle genomen beslissingen. De goedgekeurde notulen worden ter kennisneming voorgelegd aan de districtsraad.
De districtsraad neemt kennis van de notulen van het districtscollege van 9, 16, 23 en 30 januari 2024.
De districtsraad vergaderde op 29 januari 2024. Districtsraadsleden Filip Van den Broeck (Vlaams Belang) en Werner De Kerf (PVDA) hebben zich verontschuldigd voor deze vergadering.
Artikel 278 van het Decreet Lokaal Bestuur stelt dat de notulen alle besproken onderwerpen, alsook het gevolg dat werd gegeven aan de punten waarover de gemeenteraad geen beslissing heeft genomen, vermelden in chronologische volgorde.
Artikelen 32, 132 en 277 van het Decreet Lokaal Bestuur belasten de districtssecretaris met het opstellen en bewaren van de notulen.
De notulen vermelden in chronologische volgorde alle besproken onderwerpen en het gevolg dat eraan werd gegeven. Zij vermelden duidelijk alle genomen beslissingen. De originelen van de notulen van de districtsraad worden, na goedkeuring, door de voorzitter van de districtsraad en de districtssecretaris ondertekend.
De districtsraad keurt de notulen van 29 januari 2024 goed.