Terug
Gepubliceerd op 28/03/2024

2024_DRDE_00023 - Districtsraad - Schriftelijke vragen raadsleden februari 2024 - Kennisneming

districtsraad Deurne
do 21/03/2024 - 20:00 districtshuis Deurne
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Frank Geudens, districtsraadsvoorzitter; Tjerk Sekeris, districtsburgemeester; Elke Brydenbach, districtsschepen; Freddy Lorent, districtsschepen; Philip Van Acker, districtsschepen; Guy Dirckx, districtsraadslid; Jan Van Wesembeeck, districtsraadslid; Manal Toumi, districtsraadslid; Giuliana Chirinos Saavedra, districtsraadslid; Malgorzata Zgnilec, districtsraadslid; Robert Stephens, districtsraadslid; Mathijs Post, districtsraadslid; Alain Hoeckx, districtsraadslid; Skrolan Hugens, districtsraadslid; Mascha Van Huffelen, districtsraadslid; Steven Van Bockstal, districtsraadslid; Benjamin Weyts, districtsraadslid; Karin Slootmans, districtsraadslid; Sonja Stoop, districtsraadslid; Ellen Seresia, districtsraadslid; Gregorio Cabello Sepulveda; Mieke De Wispeleir, plaatsvervangend districtssecretaris; Maarten Caestecker, districtssecretaris

Afwezig

Kristof Vissers, districtsraadslid; Freya Van Alsenoy, districtsraadslid; Arbër Halili, districtsraadslid; Sarpongmaa Agyin, districtsraadslid; Viviane Gedopt, districtsraadslid

Verontschuldigd

Frank Vercammen, districtsschepen; Abdelaziz El Fadili, districtsraadslid; Sandra Wintershoven, districtsraadslid

Secretaris

Mieke De Wispeleir, plaatsvervangend districtssecretaris

Voorzitter

Frank Geudens, districtsraadsvoorzitter
2024_DRDE_00023 - Districtsraad - Schriftelijke vragen raadsleden februari 2024 - Kennisneming 2024_DRDE_00023 - Districtsraad - Schriftelijke vragen raadsleden februari 2024 - Kennisneming

Motivering

Aanleiding en context

In februari 2024 ontving het districtscollege een schriftelijke vraag:

Datum vraagstellingIndiener vraagOnderwerpToegewezen aan
5 februari 2024Freya Van AlsenoyDistrictshuis DeurneTjerk Sekeris


Juridische grond

Artikel 31 van het Decreet Lokaal Bestuur voorziet dat de gemeenteraadsleden het recht hebben om aan de burgemeester en aan het college mondelinge en schriftelijke vragen te stellen. Dit artikel is ook van toepassing op de districten conform artikel 126 van het Decreet Lokaal Bestuur.

Hoofdstuk 2.4, artikel 6 van het huishoudelijk reglement district Deurne goedgekeurd in de districtsraad van 23 mei 2019 (jaarnummer 66), bepaalt dat raadsleden schriftelijke vragen kunnen indienen. Het regelt ook de manier waarop op schriftelijke vragen wordt geantwoord.

Argumentatie

Op schriftelijke vragen wordt schriftelijk geantwoord. Is het antwoord 30 dagen na ontvangst van de vraag niet gegeven, dan wordt de vraag automatisch terug geagendeerd op de eerstvolgende districtsraad. De vraag krijgt dan het statuut van een mondelinge vraag en wordt onmiddellijk ter zitting beantwoord. Indien de vraag echter voor de zitting werd beantwoord, wordt ze alsnog van de agenda afgevoerd.

De schriftelijke vragen worden ter kennisneming voorgelegd aan de districtsraad.

Besluit

De districtsraad deurne beslist:

Artikel 1

De districtsraad neemt kennis van volgende beantwoorde schriftelijke vraag. Het antwoord op deze schriftelijke vraag is te raadplegen in eBesluitvorming.

Datum vraagstelling

Indiener vraag

Onderwerp

Toegewezen aan

5 februari 2024Freya Van AlsenoyDistrictshuis DeurneTjerk Sekeris

 

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.

Bijlagen

  • FVA_TS_districtshuis_Deurne.pdf