Sinds 2015 zijn alle stads- en groepslocaties verplicht afvalstickers aan te kopen voor de fracties PMD en bedrijfsafval.
Indien locaties hun afval laten ophalen door de bedrijfseenheid stadsbeheer, zijn deze verplicht vanaf januari 2015 een afvalsticker op hun PMD- en bedrijfsafvalcontainers kleven. De andere restfracties (papier en karton en GFT) blijven gratis.
De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, inzonderheid artikel 33, titel V welk bepaalt dat de Nieuwe Gemeentewet van toepassing is op het beheer van de goederen en inkomsten van de lokale politie (Belgisch Staatsblad van 5 januari 1999).
Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).
De dienst aankoop van Politiezone Antwerpen (PZA) vraagt om het bedrag van 21.256,68 EUR (vrij van btw) voor 2025 vast te leggen, om de afvalstickers voor de fracties PMD en bedrijfsafval voor 2025 aan te kopen bij stad Antwerpen, stadsreiniging, Francis Wellesplein 1, 2018 Antwerpen.
De totale uitgave bedraagt 21.256,68 EUR (vrij van btw) en kan verrekend worden op de gewone politiebegroting. Voor het dienstjaar 2025 is op de budgetpositie 33000_12506 voldoende krediet voorzien.
De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Vastlegging krediet 2025 voor de aankoop van afvalstickers voor fracties PMD en bedrijfsafval. Stad Antwerpen, stadsreiniging, Francis Wellesplein 1, 2018 Antwerpen, ondernemingsnummer 0207.500.123
|
21.256,68 EUR (vrij van btw) | budgetplaats: 60030 budgetpositie: 33000_12506 functiegebied: TDLP1SVG080101 subsidie: SUB_NR fonds: LPA begrotingsprogramma: NR budgetperiode: 2500 |
4006068343 |