Op 26 oktober 2007 (jaarnummer 14160) besliste het college om de aanleg van minstens 40 ondergrondse sorteerstraatjes in principe goed te keuren.
Op 16 januari 2009 (jaarnummer 352) keurde het college de gunning van het bestek PO/VC 0824OF voor het afsluiten van het raamcontract voor de levering, plaatsing, onderhoud, reiniging en lediging van ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen en van inzamel- en wasvoertuigen voor de selectieve inzameling van huishoudelijk afval, voor een periode van acht jaar, aan de firma Kliko Belgium BVBA Antwerpen goed.
Op 14 juli 2017 (jaarnummer 6368) keurde het college de gunning van de raamovereenkomst GAC/2015/3453 voor de aanleg en het onderhoud van de ondergrondse afvalbrengsystemen, aan de firma Eurobins Belgium bvba, Kielsbroek 4, bus C5, 2020 Antwerpen goed (nu Kliko Begium bvba).
Op 12 juni 2015 (jaarnummer 5014) keurde het college de workflow, principes en geografische locaties van de verdere uitrol van de ondergrondse sorteerstraten goed.
Op 25 januari 2019 (jaarnummer 710) besliste het college om de uitrol van nieuwe sorteerstraten in 2019 op te schorten en vervolgens te evalueren.
Op 15 november 2019 (jaarnummer 9432) keurde het college de princiepsbeslissing inzake de omschakeling van afvalsystemen op het einde van de dienstverlening (PO/VC 0824OF) goed.
Op 17 januari 2020 (jaarnummer 459) keurde het college de wijziging van opdracht voor bestek PO/VC 0824OF goed, een tariefaanpassing van het onderhoud en herstel van inzamel- en wasvoertuigen voor de selectieve inzameling van huishoudelijk afval via ondergrondse afvalsystemen. De opdracht loopt tot 1 september 2025.
Op 13 augustus 2021 (jaarnummer 6616) keurde het college de tariefwijzigingen goed van de opdrachten op bestek GAC/2015/3453. De opdracht loopt tot 2 augustus 2033.
Artikel 137 van het Koninklijk Besluit plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren van 15 juli 2011, bepaalt dat als er een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem gegund worden volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Onderstaande geraamde kredieten zijn berekend op basis van de werkingskosten die nodig waren in 2022, 2023 en 2024. Ze worden vermeerderd met geraamde werkingskosten die nodig zullen zijn voor de ondergrondse sorteerstraten die aangelegd worden in 2025 en eventuele tariefverhoging(en) door indexering.
Voor bestek PO/VC 0824OF (KTZ systeem, Kliko):
Voor bestek GAC/2015/3453 (KAZ systeem, Kliko/Achterberg):
Aanvullend werd bestelbon 4005650132 voor 14.999,99 EUR (inclusief btw) gemaakt voor plaatsen en verwijderen van camera's voor de inwerp controle aan ondergrondse sorteerstraatjes over het gehele grondgebied.
Bestelbonnen 400560825 en 4005650034 werden opgemaakt om de facturen voor het operationeel houden van de sorteerstraatjes vanaf 1 januari 2025 tot en met 31 december 2025 te kunnen betalen.
Op 6 december 2024 (jaarnummer 9381) keurde het college goed dat overheidsopdrachten boven 100.000,00 EUR (exclusief btw) in individuele besluiten worden voorgelegd aan het college ter goedkeuring.
De gevraagde middelen dienen voor de dagelijkse werking van de ondergrondse sorteerstraten. De bedragen volgen uit de dienstniveau-overeenkomst en de interventies de voorbije jaren.
Er wordt 746 640,00 EUR exclusief btw * 1,21 btw = 903.434,40 EUR inclusief btw voorzien met bestelbon 4005650825 voor het onderhoud, ICT, herstellen, reinigen en interventies voor gebruikersfouten van de ondergrondse sorteerstraten KTZ systeem zoals vastgelegd in de dienstniveau-overeenkomst in bestek PO/VC 0824OF met de leverancier.
Er wordt 979.200,00 EUR exclusief * 1,21 btw = 1.184.832,00 EUR inclusief voorzien met bestelbon 4005650034 voor het onderhoud en herstellen van de ondergrondse sorteerstraten KAZ systeem zoals vastgelegd in de dienstniveau-overeenkomst in bestek GAC/2015/3453 met de leverancier.
De bestelbonnen 4005650123, 4005650122 en 4005650132 werden eerder al goedgekeurd door de administratieve goedkeurder.
Het college keurt de vastlegging van de bestelbon voor het garanderen van de dagelijkse werking van de ondergrondse sorteerstraten KTZ voor de periode januari tot en met augustus 2025 voor 903.434,40 EUR inclusief btw goed. De opdracht wordt uitgevoerd door Kliko Belgium bvba, Kielsbroek 4 bus C5, 2020 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0480.157.423.
Het college keurt de vastlegging van de bestelbon voor het garanderen van de dagelijkse werking van de ondergrondse sorteerstraten KAZ voor de periode januari tot en met december 2025 voor 1.184.832,00 EUR inclusief btw goed. De opdracht wordt uitgevoerd door Kliko Belgium bvba, Kielsbroek 4 bus 5C, 2020 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0480.157.423.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
SLA Onderhoud ,herstellen, interventies gebruikersfouten van sorteerstraatjes KTZ systeem volgens PO/VC 0824OF voor de periode januari tot en met augustus 2025 Kliko Belgium bvba ondernemingsnummer: 0480.157.423 |
903.434,40 EUR, inclusief btw |
budgetplaats: 5378000000 |
4005650825 |
SLA Onderhoud en herstellen van sorteerstraatjes KAZ systeem volgens GAC/2015/3453 voor de periode januari tot en met december 2025 Kliko Belgium bvba ondernemingsnummer: 0480.157.423 |
1.184.832,00 EUR, inclusief btw |
budgetplaats: 5378000000 |
4005650034 |