Terug
Gepubliceerd op 03/02/2025

2025_CBS_00542 - Omgevingsvergunning - OMV_2024134671. Rolwagenstraat 58. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 31/01/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, schepen; Patrick Janssens, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Bart De Wever, burgemeester

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur
2025_CBS_00542 - Omgevingsvergunning - OMV_2024134671. Rolwagenstraat 58. District Antwerpen - Goedkeuring 2025_CBS_00542 - Omgevingsvergunning - OMV_2024134671. Rolwagenstraat 58. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024134671

Gegevens van de aanvrager:

de heer Mustapha El Younoussi met als adres Provinciestraat 275 te 2018 Antwerpen

Ligging van het project:

Rolwagenstraat 58 te 2018 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 6 sectie F nr. 1221Z5

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

Verbouwen en toevoegen extra bouwlaag

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          05/04/1946: toelating (18#20548) voor het uitvoeren van gevel- en binnenveranderingen.

 

Geacht vergunde toestand

-          functie:

  • gemengd gebouw – handelswoning;
  • gelijkvloers: detailhandel; 
  • verdiepingen: wonen.

-          bouwvolume:

  • 3 bouwlagen met plat dak; 
  • Bouwdiepte 6,91 m;
  • Hoogte 10,85 m;
  • koer van 2,74 m² achteraan perceel.

-          gevelafwerking:

  • Vitrine op het gelijkvloers met omlijsting in gres-bruin en plaketten - bruin;
  • plint in hardsteen;
  • parement in lederkleurige plaketten;
  • raamdorpels in gres-bruin;
  • kroonlijst: vergleisde muurkappen.

-          inrichting:

  • bijna volledig dichtgebouwd perceel met kleine koer achteraan perceel.

 

Bestaande toestand

-          functie:

  • wonen – eengezinswoning

-          bouwvolume overeenkomstig vergunde toestand, uitgezonderd van:

  • gelijkvloers volledig dichtgebouwd.

-          Gevelafwerking overeenkomstig vergunde toestand, uitgezonderd van:

  • Wijziging vitrine gelijkvloers;
  • Wijziging schrijnwerk (materiaal en indeling).

-          Inrichting:

  • Volledig dichtgebouwd perceel.

 

Nieuwe toestand

-          functie:

  • wonen – eengezinswoning.

-          bouwvolume:

  • 4 bouwlagen met plat dak; 
  • Bouwdiepte 7,05 m langs rechter perceelsgrens;
  • Hoogte 12,85 m;
  • koer van 2,37 m² achteraan perceel.

-          gevelafwerking:

  • Buitenschrijnwerk in zwart PVC;
  • plint in hardsteen;
  • beige crepi;
  • dakrand in zwart aluminium.

-          inrichting:

  • bijna volledig dichtgebouwd perceel met kleine koer achteraan perceel.

Inhoud van de aanvraag

-          slopen van de uitbouw op het gelijkvloers;

-          wijzigen van de functie;

-          uitbreiden van het volume;

-          wijzigen van de voorgevel;

-          wijzigen van de scheimuren;

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

Er werden geen externe adviezen gevraagd.

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

18 december 2024

19 december 2024

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Water

18 december 2024

7 januari 2025

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

18 december 2024

17 januari 2025

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied met culturele, historische en/of esthetische waarde. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen). In gebieden en plaatsen van culturele, historische en/of esthetische waarde wordt de wijziging van de bestaande toestand onderworpen aan bijzondere voorwaarden, gegrond op de wenselijkheid van het behoud, (Artikel 6 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan .

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023).
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening voetgangersverkeer.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024. 
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • Artikel 22 Maat van de open ruimte

Het perceel beschikt niet over 20 % (6,38 m²) onbebouwde ruimte

  • Artikel 33 Fietsparkeren maximaal op eigen terrein

Voorliggende aanvraag betreft een volume-uitbreiding. Er dienen bijgevolg 3 fietsparkeerplaatsen voorzien te worden.

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving).

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor de Vlaamse Milieumaatschappij aangewezen is als adviesinstantie.

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote fluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is van toepassing op de aanvraag. De aanvraag is hiermee in overeenstemming.

 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De bestaande en vergunde woonfunctie in de vorm van een eengezinswoning blijft behouden. De functionele inpasbaarheid blijft gegarandeerd.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag voorziet in de renovatie en uitbreiding van een vergunde eengezinswoning. Hierbij wordt een bijkomende vierde bouwlaag voorzien. De kroonlijsthoogte sluit hierbij harmonieus aan op de hoogte van beide buren.

Intern worden de ruimtes op elke bouwlaag maximaal opengewerkt waardoor ze licht ontvangen aan weerszijden.
 

Tegelijkertijd wordt achteraan het gelijkvloers een onvergunde uitbouw gesloopt. Ondanks de volume-uitbreiding wordt geen 20 % van het perceel voorzien als onbebouwde ruimte. De aanvraag is bijgevolg strijdig met artikel 22 van de bouwcode. Gelet op de beperkte oppervlakte van het perceel en de ligging in de hoek van het bouwblok, kan echter een afwijking worden toegestaan op basis van artikel 3 van de bouwcode.

 

Vanuit schaal en ruimtegebruik kan de aanvraag gunstig geadviseerd worden;

 

Visueel-vormelijke elementen en cultuurhistorische aspecten

Aangezien het pand gelegen is in een gebied met culturele, historische of esthetische waarde, werd in het kader van de vergunningsaanvraag advies gevraagd aan de stedelijke dienst Monumentenzorg. Dit advies laat zich als volgt lezen:

“Het pand, gelegen in che-gebied, kreeg het huidig uitzicht in 1946. Het door oorlogsgeweld 'geteisterden eigendom', een neoklassiek pand met zadeldak, werd op dat ogenblik naar ontwerp van architect J. Feyten hersteld en voorzien van een nieuwe voorgevel met winkelpui onder plat dak. De winkelpui werd intussen nogmaals aangepast evenals het schrijnwerk van de bovenliggende verdiepingen.

Vandaag wenst men het pand te verbouwen te voorzien van een extra daklaag. Achteraan wordt een stukje ontpit. De gevel wordt voorzien van een beige crepi ingevuld met zwarte pvc-ramen.

Vanuit oogpunt monumentenzorg is er geen bezwaar tegen de geplande wijzigingen. Het pand kreeg het huidig uitzicht in 1946. Dit werd intussen reeds aangepast waardoor de erfgoedwaarde van de buitenschil neutraal is. De toegevoegde fotoreportage toont aan dat er ook intern geen erfgoedelementen meer bewaard bleven. De aanpassingen dienen op welstand beoordeeld door de afdeling Stedenbouw.” 

Het advies wordt bijgetreden.

 

Het na-isoleren van de gevels en het wijzigen van het schrijnwerk is vanuit stedenbouwkundig oogpunt aanvaardbaar. Bij een gunstig advies tot na-isoleren is men verplicht om de werken over de volledige dikte van 14 cm uit te voeren, inclusief de afwerking.  Als voorwaarde bij de vergunning wordt opgenomen dat het totale pakket 14 cm dient te bedragen.

 

Om vervlakking van het straatbeeld tegen te gaan, moet er vanuit de zorg voor de architecturale kwaliteit aandacht worden besteed aan een aantal ontwerpdetails bij het opnieuw bepleisteren van de gevel:

Wanneer er pleisterwerk is voorzien als gevelmateriaal, worden de randen van bijvoorbeeld raamopeningen voorzien van hoekprofielen. Dergelijke hoekprofielen moeten onzichtbaar worden uitgevoerd.

De arrière-corps is een veel voorkomend detail bij aaneengesloten bebouwing. Ter hoogte van de perceelsgrens springt het gevelvlak terug, en dit over de volledige gevelhoogte. Dit levert een verticale ritmering op die percelering in het straatbeeld nuanceert. Als voorwaarde bij de vergunning wordt opgenomen om dit detail, eigen aan de stedelijke context, te behouden.

 

Rekening houdend met de voorwaarden, is de aanvraag visueel inpasbaar in zijn omgeving.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Voorliggende aanvraag betreft een volume-uitbreiding. Op basis van artikel 33 van de bouwcode dient een fietsenberging voorzien te worden met ruimte voor 3 fietsstalplaatsen. Gelet op de beperkte oppervlakte van het perceel kan echter een afwijking worden toegestaan op basis van artikel 3 van de bouwcode.


Verder voldoet de aanvraag aan de huidige regels omtrent veiligheid en gebruiksgenot zonder hierbij hinder te genereren naar de omgeving.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. Aan de voorgevel is de isolatie samen met het afwerkingsmateriaal uit te voeren met een totale dikte van 14 cm.

3. De hoekprofielen die inherent zijn aan het gevelpleisterwerk dienen onzichtbaar uitgevoerd te worden.

4. Aan beide zijden van de voorgevel een arrière-corps te voorzien die vrij te laten is van materiaal en isolatie.

5. De nieuwe constructie moet ter hoogte van de voorgevel aansluiten op het openbaar domein zodanig dat toekomstige werkzaamheden aan het openbaar domein kunnen plaatsvinden, los van herstelwerken aan de nieuwe constructie.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

10 oktober 2024

Volledig en ontvankelijk

18 december 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

16 februari 2025

Verslag GOA

23 januari 2025

Naam GOA

Axel Devroe

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd. Er werden standpunten, opmerkingen en/of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking.

 

Bespreking van de bezwaren

Algemeen bezwaar: De bewaarschrijver geeft aan dat hij niet akkoord gaat met de voorliggende aanvraag. 

Beoordeling: Gelet op het ontbreken van een motivatie bij het bezwaar kan dit bezwaar onmogelijk meegenomen worden in de beoordeling.

Het bezwaar is ongegrond.


Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. Aan de voorgevel is de isolatie samen met het afwerkingsmateriaal uit te voeren met een totale dikte van 14 cm.

3. De hoekprofielen die inherent zijn aan het gevelpleisterwerk dienen onzichtbaar uitgevoerd te worden.

4. Aan beide zijden van de voorgevel een arrière-corps te voorzien die vrij te laten is van materiaal en isolatie.

5. De nieuwe constructie moet ter hoogte van de voorgevel aansluiten op het openbaar domein zodanig dat toekomstige werkzaamheden aan het openbaar domein kunnen plaatsvinden, los van herstelwerken aan de nieuwe constructie.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.