Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2024132540 |
Gegevens van de aanvrager: | BV The Sting België met als adres Ellen Pankhurststraat 21 te 5032 MD Tilburg (Nederland) |
Ligging van het project: | Meir 42-46 te 2000 Antwerpen en Meir 42 2000 Antwerpen |
Kadastrale percelen: | afdeling 3 sectie C nr. 1315E |
Vergunningsplichten: | stedenbouwkundige handelingen, kleinhandelsactiviteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | opsplitsen van een handelsfunctie in twee handelsfuncties met bijhorende interne werken en wijzigen van de voorgevel |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 23/08/2024: weigering (OMV_2024041859) voor het opsplitsen van een handelsfunctie in twee handelsfuncties met bijhorende interne werken en wijzigen van de voorgevel;
- 31/03/2017: vergunning (20162999) voor het regulariseren van een reeds uitgevoerde indeling van de appartementen, het maken van nieuwe roltrapopeningen in het commerciële gedeelte en een nieuwe winkelpui;
- 25/02/2011: vergunning ( 20107715 ) verbouwen van een winkelpand;
- 06/06/2008: vergunning (20081527) voor het slopen van een bestaande bebouwing en het bouwen van een pand met verschillende bestemmingen; commercieel en wonen.
Vergunde toestand
- functie: gemengd gebouw:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
Nieuwe toestand
- functie: 2 handelsruimten van 1.379,94 m² (Costes) en 1.887 m² (Sting);
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- 2 baniers haaks op de gevel van 0,60 m op 2,35 m;
- 2 x intern verlichte losse letters vlak op de gevel van 0,32 m op 2,60 m.
Inhoud van de aanvraag
- opsplitsen van de handelsfunctie in 2 handelsruimten;
- wijzigen van de voorgevel;
- plaatsen van zaakgebonden publiciteit;
- doorvoeren van interne constructieve werken.
Omschrijving kleinhandelsactiviteiten
Voor het pand Meir 42-46 is in 2010 een sociaal-economische vergunning bekomen voor het uitbaten van een kledingzaak Forever 21. Toenmalige vergunning betrof 3.763 m², verdeeld over drie verdiepingen kelder, gelijkvloers en eerste verdieping. Na het vertrek van Forever 21 werd de zaak ingevuld met The Sting, maar enkel het gelijkvloers en de kelder werden gebruikt voor de winkel. De huidige netto-vloeroppervlakte in gebruik bedraagt 2.768 m².
Voor deze vergunningsaanvraag wenst The Sting de winkel op te splitsen in 2 winkelunits, met name The Sting en Costes. Costes zal een deel van het gelijkvloers en de volledige kelder innemen. Sting zal het andere deel van het gelijkvloers innemen en de 1e verdieping.
The Sting neemt een oppervlakte in van 1.800 m² en Costes neemt een oppervlakte in van 1.161 m². Het handelsgeheel heeft dus een totale oppervlakte van 2.961 m². Het assortiment van de winkel verandert niet van categorie. Het assortiment van beide winkels bevindt zich binnen categorie 2 ‘Persoonsuitrusting’.
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
Agentschap Innoveren en Ondernemen - Handelsactiviteit VLAIO | 2 december 2024 | 20 december 2024 | Geen advies |
Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen | 2 december 2024 | 27 december 2024 | Ongunstig |
Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen | 6 januari 2025 | 28 januari 2025 | Voorwaardelijk gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie | 2 december 2024 | 10 december 2024 |
Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering | 2 december 2024 | 3 december 2024 |
Stadsontwikkeling/ Mobiliteit | 2 december 2024 | 3 december 2024 |
Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg | 2 december 2024 | 9 december 2024 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: afbakeningslijn grootstedelijk gebied antwerpen.
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Binnenstad, goedgekeurd op 26 april 2012. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: algemene voorschriften, artikel 10 overdruk - reca (r), artikel 9 overdruk - detailhandel (dh), culturele, historische en/of esthetische waarde en artikel 6: zone voor centrumfuncties - stedelijke functies (ce6).
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Binnenstad.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgend punt:
- Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023).
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de gewestelijke publiciteitsverordening.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:
- Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.
(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving).
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.
Sectorale regelgeving
- MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor De Vlaamse Waterweg aangewezen is als adviesinstantie.
Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).
Het project is gelegen in een zone met een kleine fluviale overstromingskans (T1000) onder toekomstig (2050) klimaat (score B).
Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.
(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)
- Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
- Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
Hoewel het opdelen van een winkelruimte verboden is volgens artikel 30 van de bouwcode, kan worden geoordeeld dat de oppervlakten van voorliggende winkelruimten geen afbreuk doen aan de kwaliteit van de handelsfunctie en inpasbaar zijn in de omgeving van de Meir. De beoordeling van de kleinhandelsactiviteiten door de dienst Ondernemen en Stadsmarketing is gunstig waardoor een afwijking op basis van artikel 3 van de bouwcode kan worden toegestaan.
Schaal – ruimtegebruik – bouwdichtheid
Door de opsplitsing blijven nog voldoende grote winkelruimten beschikbaar, die passen binnen de schaal van de Meir.
Visueel-vormelijke elementen
De indeling van de nieuwe schuifdeur integreert zich in het bestaande gevelzicht en past in het straatbeeld. Een afwijking op artikel 8 van de bouwcode, op het verbod van het wijzigen van de raamindeling, kan worden toegestaan.
De zaak-gebonden publiciteit voor beide winkels is in verhouding tot de maat van het gebouw. Er wordt geen exacte hoogte weergegeven van de banners. Deze mogen niet hoger zijn dan 2,35 meter.
Cultuurhistorische aspecten
De aanvraag heeft betrekking op een nieuwbouwcomplex (2008), gelegen in CHE-gebied. De stedelijke dienst Monumentenzorg heeft geen bezwaar aangezien de wijzigingen geen impact hebben op het beeldbepalend karakter van de waardevolle omgeving.
Mobiliteitsimpact
Toetsing parkeerbehoefte
De aanvraag betreft het opsplitsen van een handelsfunctie in twee handelsunits met bijhorende interne werken en wijzigen van de voorgevel.
Het project ligt in centrumgebied op minder dan 800 meter van een regionale knoop. De bijhorende parkeernormen uit de bouwcode worden gehanteerd.
Het advies van de stedelijke dienst Mobiliteit luidt als volgt:
“De parkeerbehoefte wordt bepaald op de bijkomende handelsoppervlakte. De bestaande handelsfunctie wordt opgesplitst tot twee kleinere handelsunits. Gezien de ligging op de Meir en de nabijheid van het openbaar vervoer en meerdere publieke parkings, wordt er geen parkeerbehoefte opgelegd.”
Fietsvoorzieningen
De stedelijke dienst Mobiliteit adviseert dat er voor het personeel van de bijkomende handelsunit 8 fietsstalplaatsen voorzien moeten worden (1.379 m² x 0,60/100 m²).
Deze fietsstalplaatsen kunnen worden voorzien op het gelijkvloers.
Laden en lossen
Leveringen kunnen gebeuren tijdens de venstertijden van het voetgangersgebied.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
De brandweer heeft een ongunstig advies gegeven omwille van de opmerkingen in hoofdstuk F en omwille van het ontbreken van correcte digitale plannen. Naar aanleiding van de aangepaste plannen werd een heroverweging van het advies van de brandweer gevraagd. De brandweer heeft op 28 januari 2025 een voorwaardelijk gunstig advies uitgebracht dat strikt moet worden nageleefd.
De nieuwe lift dient te voldoen aan de gewestelijke verordening toegankelijkheid.
Toetsing van het aangevraagde aan de beoordelingsgronden van het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid
Doelstelling 1: Duurzame vestigingsmogelijkheden en vermijden van handelslinten
Het pand is gelegen op de Meir in het afgebakende hoofdkernwinkelgebied centrum Antwerpen. De Meir ligt in het hart van de stad Antwerpen en is de belangrijkste winkelstraat. Het is een brede, autovrije straat waarlangs zowel grote handelszaken, handelsgehelen als kleinere winkels gevestigd zijn. De Beleidsnota Detailhandel 2020 stelt dat voor deze zone handelsruimte op meerdere verdiepingen mogelijk is en dat detailhandel in dat gebied als hoofdfunctie voldoende ruimte en flexibiliteit moet krijgen. Behoud en optimalisatie van de vergunde commerciële activiteit, in dit geval de opsplitsing van één winkel in twee units, is dus van grote meerwaarde.
In Artikel 30 §1 van de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘bouwcode’ wordt gesteld dat het opsplitsen van handelsruimte verboden is. In de bijhorende aanvraag kleinhandelsactiviteiten wordt geargumenteerd waarom hiervan afgeweken kan worden:
1) Ook na het opsplitsen van de handelsruimte blijven nog steeds twee ruime handelsunits over, voldoende groot om het type winkels op de Meir te huisvesten;
2) Het pand is gelegen in hoofdkernwinkelgebied zone A1 waar de grootste flexibiliteit betreffende de functie detailhandel nodig is om nieuwe winkels te kunnen huisvesten;
3) Er zijn reeds huurders voor de twee units; één is de bestaande gevestigde handelszaak The Sting, de andere (Costes) behoort toe tot dezelfde retailgroep en is een verrijking van het winkelaanbod op de Meir;
4) Het gedeelte van de bestaande, vergunde winkelruimte in het pand dat nu leeg staat wordt door de opsplitsing opnieuw beter toegankelijk en wordt ingevuld, wat ook positief is.
Het project past dus in de geformuleerde visie rond kleinhandel, met name een verdere concentratie en clustering van de detailhandel in kernwinkelgebieden.
Het project maakt deel uit van het gewestplan Antwerpen. Hierin staat de omgeving van het project aangeduid als woongebied. Woongebieden zijn bestemd “voor wonen, alsmede handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven”. Het voorgestelde handelsgeheel lijkt verenigbaar met deze omgeving waardoor voorliggende aanvraag voldoet aan de eisen van het gewestplan.
Het Ruimtelijk Uitvoeringsplan Binnenstad is op deze locatie van kracht. Het project is gelegen in een zone met overdruk detailhandel. De straten die hiertoe behoren hebben meer ruimtelijke mogelijkheden voor detailhandel. Door de inname van bestaande, eerder vergunde handelsruimte, wordt er geen nieuwe ruimte bij gecreëerd en is er dus geen gevaar voor leegstand op korte of lange termijn.
De aanvraag is niet gelegen op een bedrijventerrein.
Doelstelling 2: Het waarborgen van een toegankelijk aanbod voor consumenten
De consument doet zijn aankopen het liefst zo dicht mogelijk bij zijn eigen woonomgeving. Hierbij spelen nabijheid (inclusief bereikbaarheid en parkeren), gemak en comfort een belangrijke rol. Gezien de ligging in het centrum, omgeven door bewoning en andere functies, past deze handelsfunctie perfect in zijn omgeving.
Ook de minst mobiele burgers dienen zich te kunnen voorzien in hun behoeften en moeten op een aanvaardbare afstand toegang hebben tot een voldoende groot aanbod. Het handelsgeheel beantwoordt aan de verwezenlijking van deze doelstelling.
Doelstelling 3: Het waarborgen en versterken van de leefbaarheid in het stedelijk milieu/kernwinkelgebieden
De collectie van The Sting en Costes zijn complementair aan deze van andere winkels op de Meir. Door het plaatsen van de nieuwe winkel van Costes op de Meir binnen een nieuw handelsgeheel en binnen een kernwinkelgebied wordt er optimaal gebruik gemaakt van de ruimte. Dit optimaal ruimtegebruik wordt ook door het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen en de visie van de Vlaamse overheid naar voren gebracht. Door geen nieuw pand te bouwen, maar door gebruik te maken van een deel van een pand dat leeg staat, wordt leegstand tegen gegaan. Er wordt dus maximaal gebruik gemaakt van de ruimte.
Het aangeboden assortiment in de Sting en Costes winkel wordt zowel doelgericht als recreatief bezocht door de klant. Door de locatie van de winkel zijn er niet alleen run-shopping klanten, maar ook fun-shopping klanten. Gaan winkelen op de Meir wordt ook vaak als een uitstap gezien. De locatie van de winkel zorgt ervoor dat de inwoners van Antwerpen niet ver hoeven te gaan en ze hun commerciële behoefte dicht bij huis kunnen blijven doen
Doelstelling 4: Het bewerkstelligen van een duurzame mobiliteit
Er zijn verder geen aanzienlijke mobiliteitsproblemen te verwachten: gelet op de locatie in het historische centrum zijn de klanten aangewezen op de fiets, openbaar vervoer of bereiken de winkel te voet.
De winkel zelf voorziet geen fietsstalplaatsen of autostalplaatsen. De winkel is zeer goed bereikbaar te voet, met de fiets en met het openbaar vervoer. Het pand is ook goed bereikbaar met de auto en de parkeerdruk wordt goed opgevangen in alle parkeergarages in de omgeving.
De stad Antwerpen is reeds goed uitgerust met verschillende parkeergarages. Er zijn deelfietsen en deelauto’s voorzien in de stad. Het openbaar vervoer is vlot te bereiken vanuit de winkel.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
Advies over de kleinhandelsactiviteiten
Op basis van doelstelling 1 t.e.m. 4 geeft de dienst Investdesk gunstig advies voor het uitreiken van een omgevingsvergunning kleinhandelsactiviteiten met het oog op de vestiging van een handelsgeheel met twee winkelunits aan de Meir 42-46 in 2000 Antwerpen voor een totale netto-handelsoppervlakte van 2.961 m² voor de categorie 2 verkoop van persoonsuitrusting (decreet integraal handelsvestigingsbeleid).
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 2 oktober 2024 |
Volledig en ontvankelijk | 2 december 2024 |
Start openbaar onderzoek | geen |
Einde openbaar onderzoek | geen |
Beslissing aanvaarding wijzigingsaanvraag | 6 januari 2025 |
Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen | geen |
Uiterste beslissingsdatum | 31 januari 2025 |
Verslag GOA | 29 januari 2025 |
Naam GOA | Katrine Leemans |
Wijzigingsverzoeken
De aanvrager heeft één of meerdere verzoeken ingediend om zijn oorspronkelijke dossier te wijzigen.
Minstens één van die verzoeken werd aanvaard, waardoor de aanvaarde wijzigingen mee beoordeeld worden.
Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
Advies over de kleinhandelsactiviteiten
Op basis van doelstelling 1 t.e.m. 4 geeft de dienst Investdesk gunstig advies voor het uitreiken van een omgevingsvergunning kleinhandelsactiviteiten met het oog op de vestiging van een handelsgeheel met twee winkelunits aan de Meir 42-46 in 2000 Antwerpen voor een totale netto-handelsoppervlakte van 2.961 m² voor de categorie 2 verkoop van persoonsuitrusting (decreet integraal handelsvestigingsbeleid).
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.