De Maaldersstraat in district Antwerpen:
In de Maaldersstraat zorgen voertuigen die tot op de hoek van de straat geparkeerd staan (kant Diepestraat) voor beperkte zichtbaarheid van voetgangers en fietsers. Dit leidt tot verkeersonveilige situaties. Voor een periode van zes maanden wordt er daarom een proefopstelling opgestart waarbij er een verdrijvingsvlak wordt voorzien.
Aan het einde van de Maaldersstraat, ter hoogte van nummer 51 tot aan het zebrapad parallel aan de Diepestraat, wordt een verdrijvingsvlak aangebracht. De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Na het verstrijken van de periode van zes maanden zal de proefopstelling geëvalueerd worden.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt de proefopstelling in de Maaldersstraat, district Antwerpen, goed.
Dienst | Taak |
SW/Communicatie en Participatie | alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK
| in samenspraak de proefopstelling evalueren
|
SW/Mobiliteit | bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O | aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen
|
SB/BOF | plaatsen van informatiedragers (sandwichborden) aan de ingang van de straten voor wagens waar de rijrichting wijzigt |