Terug
Gepubliceerd op 27/01/2025

2025_CBS_00467 - Marktonderzoek - Planning marktonderzoeken 2025 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/01/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, schepen; Patrick Janssens, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Bart De Wever, burgemeester

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur
2025_CBS_00467 - Marktonderzoek - Planning marktonderzoeken 2025 - Goedkeuring 2025_CBS_00467 - Marktonderzoek - Planning marktonderzoeken 2025 - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Op 31 januari 2014 (jaarnummer 964) keurde het college de optimalisaties van de Antwerpse monitor goed. 

Op 9 december 2022 (jaarnummer 9939) keurde het college de gunning van de raamovereenkomst voor ondersteuning bij marktonderzoek, GAC_2021_01844, goed.

Voor het uitvoeren van marktonderzoeken, wordt gebruik gemaakt van de raamovereenkomst die werd afgesloten:

  • raamovereenkomst voor ondersteuning bij marktonderzoek, GAC_2021_01844, in zeven percelen, gegund aan:
    • perceel één: Made4it nv;
    • perceel twee: Made4it nv;
    • perceel drie: Ipsos nv; 
    • perceel vier: Homo Sapiens Sapiens bvba; 
    • perceel vijf: DataSynergy bv;
    • perceel zes: Homo Sapiens Sapiens bvba;
    • perceel zeven: Homo Sapiens Sapiens bvba.

Op 25 november 2024 (jaarnummer 611) keurde de gemeenteraad aanpassing 8 van het meerjarenplan 2020-2025 goed.

Argumentatie

Marktonderzoeken bieden betekenisvolle inzichten in functie van de doelstellingen en de merkstrategie van de stad Antwerpen, en dit zowel ter voorbereiding van acties en communicatie, als ter evaluatie van de effecten ervan. Daarnaast zorgen zij mee voor een groter draagvlak voor de realisatie van de doelstellingen, zowel intern als extern. 

De bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing voert een aantal marktonderzoeken zelf uit en begeleidt een groot deel van de marktonderzoeken van de andere bedrijven. De planning die nu voorligt, is de planning van onderzoeken die via het budget marktonderzoek van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing worden uitgevoerd, aangevuld met geplande onderzoeken van andere diensten.

Algemene financiƫle opmerkingen

Deze marktonderzoeken worden gerealiseerd binnen de budgetten zoals bepaald door het meerjarenplan 2020-2025.

De nodige budgetten worden voorzien op de boekingsadressen van de desbetreffende bedrijfseenheden. 

Voor het budget marktonderzoek van Ondernemen en stadsmarketing is dit 2SBS060101A00000/5314000000/613.

De bestelbonnen zullen worden goedgekeurd door het bevoegde beslissingsorgaan.

Beleidsdoelstellingen

8 - Sterk bestuurde stad
2SBS06 - Marketing en communicatie

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen keurt de planning marktonderzoeken 2025 goed.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.

Bijlagen

  • Marktonderzoeksplanning_2025_DEF.xlsx