Terug
Gepubliceerd op 27/01/2025

2025_CBS_00150 - Omgevingsvergunning - OMV_2024039086. Bosduifstraat 3. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/01/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, schepen; Patrick Janssens, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Bart De Wever, burgemeester

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur
2025_CBS_00150 - Omgevingsvergunning - OMV_2024039086. Bosduifstraat 3. District Antwerpen - Goedkeuring 2025_CBS_00150 - Omgevingsvergunning - OMV_2024039086. Bosduifstraat 3. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024039086

Gegevens van de aanvrager:

de heer Thomas Peeraer met als adres Bosduifstraat 3 te 2018 Antwerpen

Ligging van het project:

Bosduifstraat 3 te 2018 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 6 sectie F nr. 1283N13

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen van een eengezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis  

-          19/08/2024: statusrapport;

-          29/03/2019: vastgesteld bouwkundig erfgoed: https://id.erfgoed.net/aanduidingsobjecten/98796

-          10/10/1883: toelating (1893#1401) voor het bouwen van 9 huizen.

 

Vergunde toestand  

Toestand bij inwerkingtreding gewestplan Antwerpen:

-          functie:

  • wonen (eengezinswoning);
  • daklaag niet geschikt voor bewoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met zadeldak; 
  • bouwhoogte van 12,5 m;
  • bouwdiepte van 6,55 m ter hoogte van de rechterbuur en 9,01 m ter hoogte van de linkerbuur;
  • open koer (ca. 10,4 m2) tegen rechter en achterste perceelsgrens;

-          gevelafwerking:

  • gedecoreerde, geschilderde gevel op een arduinen plint;
  • geschilderde en gedecoreerde houten bakgoot.

 

Bestaande toestand

-          overeenkomstig met de vergunde toestand, uitgezonderd van:

  • gelijkvloerse aanbouw ter hoogte van de rechterbuur (keuken);
  • de voordeur;
  • de opzetrolluiken;
  • het buitenschrijnwerk;
  • de opening tussen de gevelopeningen op de tweede verdieping;
  • de daklaag met verblijfruimtes.

 

Nieuwe toestand

-          functie:

  • wonen (eengezinswoning);
  • daklaag met verblijfruimtes;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met zadeldak; 
  • bouwhoogte van 12,74 m;
  • bouwdiepte van 9,50 m ter hoogte van de rechterbuur en 9,01 m ter hoogte van de linkerbuur;
  • open koer (ca. 3 m2) tegen rechter en achterste perceelsgrens;
  • uitpandig terras tegen de achtergevel ter hoogte van de dakverdieping;

-          gevelafwerking:

  • voordeur in groenkleurig aluminium;
  • lichtgrijs/wit geschilderde houten ramen;
  • gedecoreerde, lichtgrijs/wit geschilderde gevel op een arduinen plint;
  • lichtgrijs/wit geschilderde en gedecoreerde houten bakgoot;
  • zadeldak afgewerkt met leien.

Inhoud van de aanvraag

-          uitbreiden van het bouwvolume;

-          wijzigen van de voorgevel;

-          doorvoeren van interne constructieve werken;

-          wijzigen van de scheimuren.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

Er werden geen externe adviezen gevraagd.

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

3 december 2024

3 december 2024

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

3 december 2024

10 december 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied met culturele, historische en/of esthetische waarde. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen). In gebieden en plaatsen van culturele, historische en/of esthetische waarde wordt de wijziging van de bestaande toestand onderworpen aan bijzondere voorwaarden, gegrond op de wenselijkheid van het behoud, (Artikel 6 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De aanvraag is in overeenstemming met de hemelwaterverordening.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023).
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.


Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be).
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024. 
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

het aanwezige buitenschrijnwerk (vlak geprofileerde houten ramen en de aluminium voordeur) tast de erfgoedwaarde van het pand aan;

het is onduidelijk of het nieuwe platte dak (dakkapel) wordt afgewerkt met een lichtkleurige dakbedekking;

na de gelijkvloerse volume uitbreiding is er geen minimale 20 % van de oppervlakte van het perceel op het maaiveldniveau open en onbebouwd.

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving).

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.
 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.

Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Het project is gelegen in een zone met een kleine pluviale overstromingskans (T1000) onder toekomstig (2050) klimaat (score B). Het project is gelegen in een zone met een kleine fluviale overstromingskans (T1000) onder toekomstig (2050) klimaat (score B). Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De bestaande en vergunde woonfunctie in de vorm van een eengezinswoning blijft behouden. De functionele inpasbaarheid blijft gegarandeerd.
 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag voorziet wijzigingen aan het vergund geachte bouwvolume. Zo werd de bestaande koer bebouwd tot op de bouwdiepte van de rechterbuur. Hierdoor is niet langer 20 % van het perceel voorzien als open ruimte (bouwcode, art. 22). Gelet op de harmonieuze aansluiting met de bouwdiepte van de rechterbuur, de ligging van het perceel in de hoek van het bouwblok, de erfgoedwaarde van het pand en de beperkte oppervlakte van het perceel, wordt echter geoordeeld dat uitzonderlijk een afwijking kan worden toegestaan op basis van artikel 3 van de bouwcode.

 

Verder worden werken voorzien om de daklaag in te richten als verblijfsruimte. Hierbij wordt het entresolvolume achteraan van een dakkapel voorzien die de lichttoetreding en vrije hoogte optimaliseert. In het verlengde van deze nieuwe verblijfsruimte wordt ook een nieuwe buitenruimte voorzien. Dit balkon past zich in tussen de scheimuur met de rechterbuur en het eigen entresolvolume en kan bijgevolg gunstig geadviseerd worden.
 

Visueel-vormelijke elementen en cultuurhistorische aspecten

In het kader van de vergunningsaanvraag werd advies gevraagd aan de stedelijke dienst Monumentenzorg. Dit advies laat zich als volgt lezen:

“Het pand Bosduifstraat 3 is gelegen in CHE-gebied en werd opgenomen in de vastgestelde inventaris van het bouwkundig erfgoed als deel van een ensemble. Het opvallende hoekpand Den Wolf, op het smalle perceel tussen de Wolf- en de Bosduifstraat, werd samen met de aansluitende, symmetrisch opgebouwde huizenrijen in beide straten ontworpen in 1893 door architecten L. en H. Blomme. Het pand bevat een hoge erfgoedwaarde an sich, wat wordt versterkt door de ensemblewaarde die vrij intact behouden bleef.

De geplande ingrepen achteraan werden voorbesproken met de stedelijke dienst Monumentenzorg en voldoen aan de randvoorwaarden die werden meegegeven.

Het schrijnwerk in de straatgevel werd vervangen. De nieuwe ramen en inkomdeur wijken af van de historische vormgeving en profilering. Deze aanpassing verstoort de ensemblewaarde en kan niet gunstig geadviseerd vanuit oogpunt monumentenzorg. We vragen het college om deze wederrechtelijke gevelwijziging uit te sluiten van vergunning.”
Het advies van de stedelijke dienst Monumentenzorg wordt bijgetreden. De wijzigingen aan de voorgevel worden uitgesloten uit de vergunning.
 

Rekening houdend met deze uitsluiting, blijft de visuele inpasbaarheid gegarandeerd.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Met betrekking tot de afwerking van het plat dak van de nieuwe dakkapel is de aanvraag onduidelijk. Om er zeker van te zijn dat deze in een lichte kleur voorzien wordt (bouwcode, art. 20), wordt dit in voorwaarde bij de vergunning opgenomen.

Verder wordt geoordeeld dat de aanvraag voorziet in een verbetering van de woonkwaliteit zonder hierbij hinder te genereren naar de omgeving.
 

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Op het wijzigen van de veluxen in de daklaag en het verwijderen van de rolluikkasten na worden alle werken, wijzigingen of handelingen aan de voorgevel van de vergunning uitgesloten.

2. De nieuwe dakkapel dient afgewerkt te worden in een dakbedekking in een lichte kleur cfr. bouwcode, art. 20.

3. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

16 september 2024

Volledig en ontvankelijk

3 december 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

1 februari 2025

Verslag GOA

9 januari 2025

Naam GOA

Axel Devroe

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd. Er werden standpunten, opmerkingen en/of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking.

 

 

Bespreking van de bezwaren

  1. Uitvoeringstechnisch: Het bezwaar dat de schouw die als onderdeel van de aanvraag gesloopt zou worden, nog in gebruik is en bijgevolg niet gesloopt kan worden.
    Beoordeling: De bezorgdheden van de bezwaarindiener rond de sloop van de schouw is een uitvoeringstechnische aangelegenheid die los staat van de stedenbouwkundige beoordeling van voorliggende aanvraag door de vergunningverlenende overheid. Uiteraard betekent het verkrijgen van een vergunning geen vrijgeleide voor de bouwheer/aannemer zich te ontzien van burgerrechtelijke plichten.
    Het bezwaar is ongegrond.

 

  1. Verlies van licht: Het bezwaar tegen het verlies aan zonlicht en meer schaduwwerking in de tuin die zal optreden ten opzichte van het aanpalend perceel door het optrekken van de bestaande scheimuur.  
    Beoordeling: Voor de bouw van het terras worden geen scheimuren opgehoogd. De impact op de bezonning van de naastgelegen tuin is dus zeer beperkt en brengt zeker de woonkwaliteit niet in het gedrang.
    Het bezwaar is ongegrond. 

 

  1. Verlies van de privacy: Vanaf het terras wordt de privacy geschonden van de aangrenzende woning. Het terras achteraan maakt inkijk mogelijk in de tuin van de rechterbuur.
    Beoordeling: Het Burgerlijk Wetboek schrijft een minimumafstand voor voor het creëren van rechtstreekse en schuine zichten op een aanpalend erf. De aanvraag voldoet op alle plaatsen aan deze afstanden door de toegankelijke terrassen op minstens 1,90 m van de perceelsgrenzen in te richten.
    Het bezwaar is ongegrond. 

 

  1. Geluidsoverlast vanaf terrassen: Het bezwaar tegen geluidsoverlast vanaf de geplande terrassen. 
    Beoordeling: Het bezwaar omtrent geluidsoverlast betreft niet-aantoonbare, subjectieve elementen die niet van stedenbouwkundige aard zijn en die bijgevolg niet mee in afweging kunnen worden genomen bij de stedenbouwkundige beoordeling van voorliggend project. Het gebruik van de terrassen is inherent aan het wonen in een stedelijke omgeving. Een normaal gebruik van een terras, hoeft een goed nabuurschap niet in de weg te staan.
    Het bezwaar is ongegrond.

 

  1. Waardevermindering eigendom: De aangevraagde werken doen de waarde van het naastgelegen eigendom verminderen. 
    Beoordeling: Het bezwaar is niet van stedenbouwkundige aard.
    Het bezwaar is ongegrond.  

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Op het wijzigen van de veluxen in de daklaag en het verwijderen van de rolluikkasten na worden alle werken, wijzigingen of handelingen aan de voorgevel van de vergunning uitgesloten.

2. De nieuwe dakkapel dient afgewerkt te worden in een dakbedekking in een lichte kleur cfr. bouwcode, art. 20.

3. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.