Terug
Gepubliceerd op 08/05/2025

2025_DCME_00047 - Collegiale brief aan adviesraden district Merksem - Advies Week van de Vrijwilliger - Goedkeuring

districtscollege Merksem
do 20/03/2025 - 10:00 collegezaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Luc Bungeneers, districtsburgemeester; Sonja De Meyer, districtsschepen; Jari Frensch, districtsschepen; Nick Loridan, districtsschepen; Sander Rottiers, districtsschepen; Katia Nauwelaerts, districtssecretaris; Sofie Berteloot, adjunct-districtssecretaris

Secretaris

Katia Nauwelaerts, districtssecretaris

Voorzitter

Luc Bungeneers, districtsburgemeester
2025_DCME_00047 - Collegiale brief aan adviesraden district Merksem - Advies Week van de Vrijwilliger - Goedkeuring 2025_DCME_00047 - Collegiale brief aan adviesraden district Merksem - Advies Week van de Vrijwilliger - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De eerste week van maart is het de Vlaamse Week van de Vrijwilliger.

Juridische grond

Artikel 304 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat de gemeenteraad kan overgaan tot organisatie van raden en overlegstructuren die tot opdracht hebben op regelmatige en systematische wijze het gemeentebestuur te adviseren. De verslagen en einddocumenten van deze raden en overlegstructuren worden meegedeeld aan de gemeenteraad.

Artikel 135 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat dit artikel ook van toepassing is op de districtsraden.

Argumentatie

Het districtsbestuur wil graag de vier Merksemse adviesraden bevragen, om te kijken hoe het vrijwilligerswerk in Merksem best ondersteund wordt.

Besluit

Het districtscollege Merksem keurt eenparig het volgende besluit goed.
Het districtscollege merksem beslist:

Artikel 1

Het districtscollege keurt de collegiale brieven met betrekking tot de adviesvraag 'Week van de Vrijwilliger' aan de vier adviesraden goed.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.

Artikel 3

Het districtscollege geeft opdracht aan:

DienstOpdracht
{SIGEL}Het advies en de collegiale brief voorleggen aan de districtsraad ter kennisneming.