Het districtscollege vergaderde op 6 februari 2025.
Artikelen 132 en 277 van het Decreet Lokaal Bestuur belasten de districtssecretaris met het opstellen en bewaren van de notulen van het districtscollege. De notulen vermelden in chronologische volgorde alle besproken onderwerpen en het gevolg dat eraan werd gegeven. Zij vermelden duidelijk alle genomen beslissingen.
Artikelen 50 en 129 van het Decreet Lokaal Bestuur bepalen dat de notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende vergadering van het districtscollege. De goedgekeurde notulen worden voor de volgende vergadering van het districtscollege na het districtscollege waarop de notulen werden goedgegekeurd aan de districtsraadsleden bezorgd.
Het districtscollege dient de notulen van de zitting goed te keuren in de eerstvolgende gewone zitting.
Het districtscollege keurt de notulen van 6 februari 2025 goed.
Het districtscollege geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
Districtssecretaris | De notulen binnen de wettelijk voorgeschreven termijn te bezorgen aan de districtsraadsleden. |
Het college keurde op 27 maart 2020 (jaarnummer 2852) de werkwijze van rapportering en bijsturing voor 2020-2025 goed.
Het managementteam nam op 29 november 2017 (jaarnummer 630) kennis van de presentatie "strategische coördinatie 3.0". Het managementteam nam op 24 januari 2018 (jaarnummer 20) kennis van de nieuwe werkwijze van rapportering en bijsturing voor 2018 en 2019.
De districtsraad keurde op 31 januari 2019 het Merksems bestuursakkoord 2019 - 2024 goed (jaarnummer 10).
De bestuursakkoorden van de stad Antwerpen en districten worden gerealiseerd door doelstellingen te halen. Tussentijds rapporteren toont de stand van zaken, geeft de kans om tijdig bij te sturen en maximaliseert op die manier de kans om doelstellingen te halen. De periodieke rapportage maakt ook een verantwoording van middelen mogelijk.
De rapportage gebeurt aan de hand van een kwartaalrapportering, waar de belangrijkste resultaten van kwartaal 4/2024 wordt weergegeven. Op basis daarvan kan het districtscollege bijsturen of acties formuleren.
Het districtscollege neemt kennis van de rapportering, over de voortgang van de realisatie van het meerjarenplan, voor het kwartaal 4/2024.
Op 9 december 2024 (jaarnummer 02978) werd een nieuw delegatiebesluit tot goedkeuren bestellingen en te betalen bedragen voor de stad en het OCMW en districten goedgekeurd.
In zitting van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) bepaalde de gemeenteraad dat alle handelingen met betrekking tot de gewone dienst onder dagelijks bestuur vallen. Sinds de invoering van de beleids- en beheerscyclus in 2011 dient gewone dienst te worden gelezen als exploitatiebudget.
Het gemeenteraadsbesluit van 24 juni 2019 (jaarnummer 458), inzake definitie dagelijks bestuur, is van toepassing met ingang van 1 oktober 2019.
Artikel 143 van het Decreet Lokaal Bestuur: de bepalingen betreffende de planning en het financieel beheer van de gemeenten zijn van toepassing op de planning en het financieel beheer van de districten met dien verstande dat:
De bepalingen van titel 4 zijn van toepassing op de districten, met uitzondering van artikel 249, § 3, artikel 256 en 264, tweede lid, en met dien verstande dat de volgende woorden worden gelezen als volgt:
1° "de gemeente" als "het district";
2° "de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn" als "het district";
3° "elke gemeente en elk openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn" als "alle districten";
4° "de gemeenteraad", "de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn" en "de gemeenteraad of de raad voor maatschappelijk welzijn" als "districtsraad";
5° "raadsleden" als "leden van de districtsraad";
6° "het college van burgemeester en schepenen" als "het districtscollege".
De Vlaamse Regering bepaalt de nadere voorwaarden voor de toepassing van de bepalingen van het eerste en het tweede lid op de districten.
Om het districtscollege een transparant beeld te geven van alle bestellingen die worden goedgekeurd onder budgethouderschap, wordt maandelijks een lijst ter kennisgeving voorgelegd.
Het districtscollege neemt kennis van de bestelbonnen, goedgekeurd onder budgethouderschap, voor de periode januari 2025.
Volgens de artikels 31 en 126 van het Decreet Lokaal Bestuur hebben de districtsraadsleden het recht om aan het districtscollege mondelinge en schriftelijke vragen te stellen.
Artikel 31 van het Decreet Lokaal Bestuur voorziet dat de gemeenteraadsleden het recht hebben om aan de burgemeester en aan het college mondelinge en schriftelijke vragen te stellen. Dit artikel is ook van toepassing op de districten conform artikel 126 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Artikel 6 van het huishoudelijk reglement district Merksem, goedgekeurd in de districtsraad van 25 april 2019 (jaarnummer 42), bepaalt dat raadsleden schriftelijke vragen kunnen indienen. Het regelt de manier waarop op schriftelijke vragen wordt beantwoord.
Het districtscollege ontving volgende schriftelijke vraag van een districtsraadslid:
Nummer | Vraagsteller | Onderwerp | Gesteld aan |
SV_00035 | David Dogge | Toelage voor senioren voor kleine aanpassingen aan hun woning | Sonja De Meyer |
Op schriftelijke vragen wordt schriftelijk geantwoord. Is het antwoord 30 dagen na ontvangst van de vraag niet gegeven, dan wordt de vraag automatisch terug geagendeerd op de eerstvolgende raad.
De vraag krijgt dan het statuut van een mondelinge vraag en wordt onmiddellijk ter zitting beantwoord. Indien de vraag echter voor de zitting werd beantwoord, wordt ze alsnog van de agenda afgevoerd.
De schriftelijke vragen worden ter kennisneming voorgelegd. De ontwerpantwoorden worden ter goedkeuring voorgelegd, zodat het antwoord wordt gedragen door het voltallige districtscollege.
Het districtscollege neemt kennis van de schriftelijke vraag ingediend in week 7:
Nummer | Vraagsteller | Onderwerp | Gesteld aan |
SV_00035 | David Dogge | Toelage voor senioren voor kleine aanpassingen aan hun woning | Sonja De Meyer |
Het districtscollege keurt goed dat de schriftelijke vraag wordt toegewezen aan Sonja De Meyer, districtsschepen voor senioren.
Het Merksemse bestuursakkoord vermeldt uitdrukkelijk het belang van de ondersteuning van vrijwilligerswerk.
Op zaterdag 8 maart 2008 werden de Merksemse vrijwilligers een eerste maal ontvangen in het districtshuis van Merksem. Sindsdien wordt dit ontvangst jaarlijks georganiseerd.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (2017_CBS_04463) werden de delegatie van bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen aan de districtscolleges goedgekeurd. Artikel 7 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor de organisatie en ondersteuning van (eigen) lokale evenementen en feestelijkheden.
In 2025 vindt de Week van de Vrijwilliger plaats van 1 maart 2025 tot en met 9 maart 2025. Het districtscollege biedt de Merksemse vrijwilliger een ontvangst aan in zaal De Volkslust op zaterdag 1 maart 2025 van 11.00 uur tot 14.00 uur.
Programma:
Alle genodigden ontvangen één jeton voor een pakje friet en 2 jetons voor een drankje in de Volkslust.
Als geschenk krijgen de vrijwilligers een eventcheque ter waarde van 10,00 EUR, om te ruilen in Schouwburg Noord, MerksemDok of bib Park.
De totale kostprijs voor de organisatie van de ontvangst van de Merksemse vrijwilliger wordt geraamd op 5.000,00 EUR op boekingsadres 2MER010301A00000/5074500000/2025/6151. De individuele bestelbons die worden opgemaakt (huur zaal, dranken, frietkraam, ...) worden goedgekeurd door de administratief goedkeurder.
Het districtscollege keurt het programma voor de dag van de Merksemse vrijwilliger op zaterdag 1 maart 2025 van 11.00 uur tot 14.00 uur in zaal de Volkslust goed.
Voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor EHBO hulpposten op evenementen voor het district Merksem werd een offertevraag uitgeschreven. Op 16 januari 2025 diende ToB-Seen BV, Rijmenamsesteenweg 23, 2812 Mechelen met ondernemingsnummer 0478.101.320 als enige een offerte in.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 35 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek.
Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 04463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 7 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor evenementen en feestelijkheden.
Er werd een gemotiveerd gunningsverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.
Inzake de kwalitatieve selectie werd de inschrijver betrouwbaar en geschikt bevonden.
De offerte van de inschrijver werd regelmatig bevonden.
De offerte werd als volgt beoordeeld:
Naam | Prijs (100 ptn) |
ToB-Seen | 100 |
Het districtscollege keurt de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor EHBO hulpposten op evenementen voor het district Merksem, op basis van offertevraag, aan ToB-Seen BV, Rijmenamsesteenweg 23, 2812 Mechelen met ondernemingsnummer 0478.101.320.
Het districtscollege geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
GAC | Raamcontract opnemen in S4 Hana voor 2025 en 2026 |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Raamcontract EHBO op evenementen 2025-2026 ToB-Seen bv Rijmenamsesteenweg 23, 2812 Mechelen 0478101320 BE83 0013 7846 8515 |
| budgetplaats: 5074500000 budgetpositie: 6151 functiegebied: 2MER010301A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2ME090909 budgetperiode: 2500-2600 | met bestelbonnen |
Aanpassing 6 van het meerjarenplan 2020-2025 werd goedgekeurd in de districtsraad van 28 november 2024 (jaarnummer 51).
Tijdens de krokus-, paas-, zomer- en herfstvakantie van 2025 zijn er op weekdagen elke voormiddag, behalve op maandagvoormiddag Speelkasteel-activiteiten voor kinderen van 3 tot 11 jaar. De voormiddag loopt van 10 tot 12 uur en de namiddag van 14 tot 16 uur.
Tijdens de zomervakantie worden er via de stad meerdere jobstudenten voorzien voor de uitwerking en begeleiding van de activiteiten. De jobstudenten worden ondersteund door vrijwilligers.
Tijdens de krokus-, paas- en herfstvakantie wordt er beroep gedaan op vrijwilligers. Dit jaar wordt via de stad ook één jobstudent ter beschikking gesteld in de krokus- en paasvakantie.
Om de diversiteit van het aanbod te verhogen, wordt er tijdens de schoolvakanties samengewerkt met verschillende partners uit het district, zoals: jongerencentrum Bouckenborgh, bibliotheek Park, buurtsport en City Pirates. Er worden ook externe workshops geboekt.
Ouders dienen volgende gegevens door te geven aan de jeugddienst bij de inschrijving van hun kind op het Speelkasteel:
Met het collegebesluit van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden delegatie van bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen aan de districtscolleges goedgekeurd. Artikel 4 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor het lokaal jeugdbeleid.
Het vakantieaanbod van jeugddienst tijdens de schoolvakanties in 2025 sluit aan bij de doelstellingen uit het bestuursakkoord. Het programma is te raadplegen via de website (www.merksem.be).
De verschillende uitgaven voor bovenstaande activiteiten en de begeleiding door monitoren worden vastgelegd onder budgethouderschap. Boekingsadres voor geraamde uitgaven betreft 2MER010201A00000/6141/5071000000. Bestelbonnen worden opgemaakt onder budgethouderschap.
Het districtscollege Merksem keurt de organisatie van het vakantieaanbod 'Speelkasteel' tijdens de krokusvakantie, paasvakantie, zomervakantie en herfstvakantie van 2025 goed.
De bedrijfseenheid Stadsbeheer vraagt een vastlegging van bestelbon voor het aankopen van houtige gewassen via het raamcontract GAC/2021/01782 dat werd goedgekeurd door het college in zitting van 19 november 2021 (jaarnummer 9189).
De aankoop zal gebeuren bij firma Boot & Dart Boomkwekerijen BV, Prins Boudewijnlaan 24/C, 2550 Kontich.
Artikel 43 §5 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met meer dan één ondernemer die raamovereenkomst wordt uitgevoerd op een van de volgende wijzen :
1° volgens de voorwaarden van de raamovereenkomst, zonder dat de opdracht opnieuw voor mededinging wordt opengesteld, wanneer de overeenkomst alle voorwaarden bevat met betrekking tot de uitvoering van de betrokken werken, leveringen of diensten alsmede de objectieve voorwaarden ter bepaling van de ondernemers die deze als partij bij de raamovereenkomst zullen uitvoeren; laatstbedoelde voorwaarden worden vermeld in de opdrachtdocumenten voor de raamovereenkomst;
2° wanneer de raamovereenkomst alle voorwaarden bevat voor de betrokken werken, leveringen en diensten, ten dele zonder opnieuw tot mededinging op te roepen overeenkomstig punt 1° en ten dele met een nieuwe oproep tot mededinging tussen de ondernemers die partij zijn bij de raamovereenkomst overeenkomstig punt 3°, wanneer de aanbestedende overheden deze mogelijkheid in de opdrachtdocumenten voor de raamovereenkomst hebben vermeld. De keuze of specifieke werken, leveringen of diensten worden verkregen na een nieuwe oproep tot mededinging dan wel rechtstreeks volgens de voorwaarden van de raamovereenkomst, wordt gemaakt aan de hand van objectieve criteria, die in de opdrachtdocumenten voor de raamovereenkomst worden opgenomen. In deze opdrachtdocumenten wordt ook aangegeven welke voorwaarden aan een nieuwe oproep tot mededinging kunnen worden onderworpen.Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 04463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges vastgesteld. Artikel 12 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor lokaal groen.
Met het collegebesluit van 17 augustus 2007 (jaarnummer 10513) besliste het college om de bevoegdheden waarover het beschikt op grond van artikels 57 §3, 4° 5° en 6° van het Gemeentedecreet en op grond van het gemeenteraadsbesluit van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521), binnen de beleidsdomeinen van de districten, over te dragen aan de districtscolleges met ingang van 1 oktober 2007.
De bestelde houtige gewassen worden gebruikt voor invulling en aanplanting op verschillende plaatsen in het district.
Het districtscollege beslist om voor het planten van houtige gewassen op verschillende locaties in het district, een bedrag van 28.787,19 EUR inclusief btw vast te leggen via bestelbon 4005655900 bij de firma Boot & Dart Boomkwekerijen BV, Prins Boudewijnlaan 24C, 2550 Kontich met als ondernemingsnummer 0865472008 op basis van raamcontract GAC/2021/01782.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Boot & Dart Boomkwekerij Bv | 9.191,42 EUR | budgetplaats: 5074000000 budgetpositie: 225 functiegebied: 2MER010101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2ME090680 budgetperiode: 2025 | 4005655900 positie 10 |
19.595,77 EUR | budgetplaats: 5074000000 budgetpositie: 220 functiegebied: 2MER010101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2ME090680 budgetperiode: 2025 | 4005655900 positie 20 |
Fase | Actie | Datum | Jaarnummer |
Bestek GAC/2020/01434 | |||
Bestek en procedure | Goedkeuring college | 15 januari 2021 | 386 |
Publicatie | 18 januari 2021 | ||
Gunning | Goedkeuring college | 9 april 2021 | 2930 |
Toewijzingsbrief | 30 april 2021 |
Op 9 april 2021 (jaarnummer 2930) gunde het college de raamovereenkomst "onderhouds- en herstellingswerken aan monoliete verhardingen, perceel 1 – cluster Noord, districten Berendrecht-Zandvliet-Lillo, Ekeren, Deurne en Merksem", aan de firma VHP Wegenbouw BV, Smallandlaan 10 te 2660 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0822.942.060, op basis van bestek GAC/2020/01434.
De sluiting opdracht werd verzonden op 30 april 2021 met ingangsdatum 3 mei 2021.
Het districtscollege wenst in de Laaglandlaan de toplaag asfalt te vernieuwen tussen Michiel De Swaenstraat en Burgemeester Eduard Waghemansbrug.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling legt de opdracht SWPR14049A ter goedkeuring voor.17 juni 2016 – Wet inzake overheidsopdrachten:
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges vastgelegd.
Artikel 11 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor lokale straten en pleinen.
In het gemeenteraadsbesluit van 31 mei 2021 (jaarnummer 309) werden de bovenlokale locaties vastgesteld.
De Laaglandlaan is een lokale straat.
Voor de uitvoering van deze werken maakte de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling, op basis van de raamovereenkomst GAC/2020/01434, de opdracht SWPR14049A op, voor een bedrag van 60.818,57 EUR (exclusief btw).
Rekening houdend met de btw, prijsherzieningen en de eventuele overschrijding van de vermoedelijke hoeveelheden (VH) bedraagt het vast te leggen budget (in EUR):
Ten laste van | Gunning | Herziening en VH | 21% btw | Totaal |
District Merksem | 60.818,57 | 27.148,19 | 18.473,02 | 106.439,78 |
Uitvoeringstermijn: 10 werkdagen.
Prijsherziening: volgens raamovereenkomst.
Prijsherziening en overschrijding VH | District Merksem | Periode van opmaak: vanaf 2 mei 2024 | |
Posten exclusief bitumineuze verhardingen | 6.665,20 | 29,69% | actuele prijsherziening |
Posten bitumineuze verhardingen | 14.401,13 | 39,597% | actuele prijsherziening |
Overschrijding VH | 6.081,86 | 10,00% |
Voor deze werken werd bestelbon 4005655257 opgemaakt voor een bedrag van 106.439,78 EUR (inclusief btw).
Het districtscollege keurt de opdracht SWPR14049A, Laaglandlaan, district Merksem, wegeniswerken, goed voor een bedrag van 60.818,57 EUR (exclusief btw).
De werken worden uitgevoerd door de firma VHP Wegenbouw BV, Smallandlaan 10 te 2660
Antwerpen, met ondernemingsnummer 0822.942.060, op basis van bestek GAC/2020/01434, Perceel 1.
Rekening houdend met de btw, prijsherzieningen en de eventuele overschrijding van de vermoedelijke hoeveelheden (VH) bedraagt het vast te leggen budget 106.439,78 EUR.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Opdracht SWPR14049A VHP Wegenbouw BV Smallandlaan 10 Ondernemingsnummer: | 106.439,78 EUR | budgetplaats:5072500000 budgetpositie:224 functiegebied:2MER010102M03405 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma:2ME090200 budgetperiode:2025 | 4005655257 |
Fase | Actie | Datum | Jaarnummer |
Bestek GAC/2020/01434 | |||
Bestek en procedure | Goedkeuring college | 15 januari 2021 | 386 |
Publicatie | 18 januari 2021 | ||
Gunning | Goedkeuring college | 9 april 2021 | 2930 |
Toewijzingsbrief | 30 april 2021 |
Op 9 april 2021 (jaarnummer 2930) gunde het college de raamovereenkomst "onderhouds- en herstellingswerken aan monoliete verhardingen, perceel 1 – cluster Noord, districten Berendrecht-Zandvliet-Lillo, Ekeren, Deurne en Merksem", aan de firma VHP Wegenbouw BV, Smallandlaan 10 te 2660 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0822.942.060, op basis van bestek GAC/2020/01434.
De sluiting opdracht werd verzonden op 30 april 2021 met ingangsdatum 3 mei 2021.
Het districtscollege wenst in de Laaglandlaan de verhardingen in kleiklinkers te vervangen door asfalt in de rijweg tussen de Korte Bremstraat en de Ringlaan.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling legt de opdracht SWPR14394A ter goedkeuring voor.17 juni 2016 – Wet inzake overheidsopdrachten:
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges vastgelegd.
Artikel 11 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor lokale straten en pleinen.
In het gemeenteraadsbesluit van 31 mei 2021 (jaarnummer 309) werden de bovenlokale locaties vastgesteld.
De Laaglandlaan is een lokale straat.
Voor de uitvoering van deze werken maakte de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling, op basis van de raamovereenkomst GAC/2020/01434, de opdracht SWPR14394A op, voor een bedrag van 20.619,58 EUR (exclusief btw).
Rekening houdend met de btw, prijsherzieningen en de eventuele overschrijding van de vermoedelijke hoeveelheden (VH) bedraagt het vast te leggen budget (in EUR):
Ten laste van | Gunning | Herziening en VH | 21% btw | Totaal |
District Merksem | 20.619,58 | 9.310,15 | 6.285,24 | 36.214,97 |
Uitvoeringstermijn: 5 werkdagen.
Prijsherziening: volgens raamovereenkomst.
Prijsherziening en overschrijding VH | District Merksem | Periode van opmaak: vanaf 2 mei 2024 | |
Posten exclusief bitumineuze verhardingen | 2.746,76 | 29,69% | actuele prijsherziening |
Posten bitumineuze verhardingen | 4.501,43 | 39,597% | actuele prijsherziening |
Overschrijding VH | 2.061,96 | 10,00% |
Voor deze werken werd bestelbon 4005658159 opgemaakt voor een bedrag van 36.214,97 EUR (inclusief btw).
Het districtscollege keurt de opdracht SWPR14394A, Laaglandlaan, district Merksem, wegeniswerken, goed voor een bedrag van 20.619,58 EUR (exclusief btw).
De werken worden uitgevoerd door de firma VHP Wegenbouw BV, Smallandlaan 10 te 2660 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0822.942.060, op basis van bestek GAC/2020/01434, Perceel 1.
Rekening houdend met de btw, prijsherzieningen en de eventuele overschrijding van de vermoedelijke hoeveelheden (VH) bedraagt het vast te leggen budget 36.214,97 EUR.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Opdracht SWPR14394A VHP Wegenbouw BV Ondernemingsnummer: | 36.214,97 EUR | budgetplaats:5072500000 budgetpositie:224 functiegebied:2MER010102M03762 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma:2ME090200 budgetperiode:2025 | 4005658159 |
De Moeshofstraat in het district Merksem:
De verschillende proefopstellingen betreffende het aanbrengen van parkeervakken en parkeerstroken in de straat, worden tevens voorgelegd ter bestendiging.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Moeshofstraat in het district Merksem, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 16 februari 2018 (jaarnummer 1479).
Voor de opdracht "Heraanleg fontein Burgemeester Jozef Nolfplein, Merksem" werd vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2024_03332 uitgeschreven.
De relevante juridische gronden worden opgenomen in het bijgevoegde verslag van nazicht.
Artikel 56, §3, 4° van het Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 04463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 11 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor openbaar domein.
Er werd een gemotiveerd verslag van nazicht van de offertes opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd. Dit document bevat de overwegingen die aanleiding geven tot de gunning van de opdracht.
Het districtscollege keurt op basis van het bijgevoegde verslag van nazicht de gunning goed van de opdracht GAC_2024_03332 voor "Heraanleg fontein Burgemeester Jozef Nolfplein, Merksem", aan VERBRUGGEN BV, DOORNSTRAAT 54 te 9140 TEMSE, met ondernemingsnummer 0439.524.816.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Heraanleg fontein Burgemeester Jozef Nolfplein, Merksem | 718.958,26 EUR inclusief btw en 10% herzieningen | budgetplaats: 5072500000 | 4005659357 |