Terug2025_CBS_02345 - Politiezone Antwerpen - Onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking PZA/2025/496. Uitwerken, organiseren en coördineren van een personeelsfeest - Goedkeuring

Gepubliceerd op 07/04/2025
college van burgemeester en schepenen
vr 04/04/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Elisabeth van Doesburg, waarnemend burgemeester; Koen Kennis, schepen; Patrick Janssens, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Nathalie van Baren, schepen; Karin De Craecker, waarnemend algemeen directeur; Glenn Verspeet, waarnemend korpschef

Verontschuldigd

Nabilla Ait Daoud, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Karin De Craecker, waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Elisabeth van Doesburg, waarnemend burgemeester
2025_CBS_02345 - Politiezone Antwerpen - Onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking PZA/2025/496. Uitwerken, organiseren en coördineren van een personeelsfeest - Goedkeuring 2025_CBS_02345 - Politiezone Antwerpen - Onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking PZA/2025/496. Uitwerken, organiseren en coördineren van een personeelsfeest - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Eén van de doelstellingen binnen het korps is het ontwikkelen van een retentiebeleid. Een initiatief in dit kader betreft de organisatie van een personeelsfeest. Om dit evenement te realiseren, is het noodzakelijk om een geschikte eventlocatie of eventbureau aan te duiden.

Hiertoe wordt een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking uitgeschreven met referentie PZA/2025/496.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 236 van de Nieuwe Gemeentewet stelt het college de gunningsprocedure in en gunt zij de opdracht.

Argumentatie

Er worden geen firma's aangeschreven. Politiezone Antwerpen (PZA) zal het bestek publiceren zodat geïnteresseerde firma's de kans krijgen om een offerte in te dienen.


De juridische situatie van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (uitsluitingsgrond):

Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten (impliciete verklaring op erewoord).

De economische en financiële draagkracht van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (selectiecriterium):

Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.

De technische en beroepsbekwaamheid van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria):

Nr.

Selectiecriteria

Minimumvereisten

1

Teneinde geselecteerd te kunnen worden, dient de inschrijver te beschikken over relevante of gelijksoortige referenties die gedurende de afgelopen periode van drie jaar zijn uitgevoerd en voltooid, te rekenen vanaf de limietdatum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming in het kader van huidige opdracht. 

 

Minimum drie en maximum vijf referenties worden aanvaard. De beoordeling van deze technische en beroepsbekwaamheid zal gebeuren door het selectiecomité onder voorbehoud van de details van de referenties die worden meegegeven.

 

Onder relevante referenties van een gelijkaardige opdracht wordt een opdracht verstaan die: 

  • aantoont dat de inschrijver ervaring heeft met het uitwerken, organiseren en coördineren van een personeelsfeest/bedrijfsevent. 
  • U beschrijft dit in maximum vier bladzijden (A4 recto) per referentie, incl. foto’s. U vermeldt eveneens de naam van de opdrachtgever, contactpersoon en -gegevens. 

 

De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de aanvraag tot deelneming.

De inschrijver dient de gevraagde documenten onder volgende bestandsnamen in:

  • Firmanaam_ref1
  • Firmanaam_ref2
  • Firmanaam_ref3
  • ...

2

Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt.

Lijst van de verschillende onderdelen waarover de inschrijver beschikt voor het uitvoeren van de opdracht. 

De inschrijver dient de gevraagde documenten onder volgende bestandsnamen in:

  • Firmanaam_lijst uitrusting

3

Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.

Het gevraagde document met de nodige informatie en toelichting.

De inschrijver dient de gevraagde documenten onder volgende bestandsnamen in:

  • Firmanaam_personeel

4

Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven.

Het gevraagde document met de nodige informatie en toelichting.

De inschrijver dient de gevraagde documenten onder volgende bestandsnamen in:

  • Firmanaam_onderaanneming
  • Verklaring akkoord onderaanneming

5

Het bewijs van de inschrijving van de inschrijver in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed.

Het gevraagde attest of document.

De inschrijver dient de gevraagde documenten onder volgende bestandsnamen in:

  • Firmanaam_register

 
 De offertes zullen worden beoordeeld volgens volgende gunningscriteria:

1

Concept

25 punten

2Totaal aanbod binnen de voorziene basisofferte15 punten

3

Plan van aanpak

15 punten

4

Evaluatie personeelsinzet

14 punten

5

Locatie

10 punten

6

Dranken

8 punten

7Catering8 punten
8Prijs5 punten

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave kan verrekend worden op de gewone politiebegroting. Op budgetpositie 33000_12316 is voor het dienstjaar 2025 voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat een personeelsfeest voor PZA wordt uitgewerkt, georganiseerd en gecoördineerd en dat hiervoor een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven met referentie PZA/2025/496.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Uitwerken, organiseren en coördineren van een personeelsfeest.
budgetplaats: 60010
budgetpositie: 33000_12316
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2500
Nog niet van toepassing

Bijlagen

  • 20250319_496_Bestek_Personeelsfeest 2025.doc