Fase | Bestuursorgaan | Datum | Jaarnummer |
Projectdefinitie. Opdracht aan AG Vespa. Principe beslissing - AG Vespa | college | 4 april 2025 | nog aan te vullen |
Naar aanleiding van een stedelijke ruimtevraag, die werd gesteld door de bedrijfseenheid Bestuurszaken, wil AG Vespa in de kantoren van de Ombudsdienst van de stad Antwerpen een aantal functionele aanpassingswerken uitvoeren, om zo tegemoet te komen aan de vraag.
Artikel 30, §1 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt met betrekking tot in-housetoezicht volgende voorwaarden:
1° de aanbestedende overheid oefent op die rechtspersoon toezicht uit zoals op haar eigen diensten;
2° meer dan 80 % van de activiteiten van de gecontroleerde rechtspersoon behelst de uitvoering van taken die hem zijn toegewezen door de controlerende aanbestedende overheid of door andere, door diezelfde aanbestedende overheid gecontroleerde rechtspersonen; en
3° er is geen directe participatie van privékapitaal in de gecontroleerde rechtspersoon, met uitzondering van geen controle of blokkerende macht opleverende vormen van participatie van privékapitaal, vereist krachtens de nationale wetgeving, in overeenstemming met de verdragen, die geen beslissende invloed uitoefenen op de gecontroleerde rechtspersoon.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Op 25 november 2019 (jaarnummer 652) keurde de gemeenteraad de beheersovereenkomst 2019-2024 tussen de stad Antwerpen en AG Vespa goed. Specifiek met betrekking tot realisatie van bouw- en onderhoudsprojecten van het stedelijk patrimonium zijn onder andere volgende artikels van toepassing:
Op 24 februari 2025 (jaarnummer 177) keurde de gemeenteraad de verlenging van de lopende beheers- en samenwerkingsovereenkomsten met AG Vespa tot 31 december 2025 goed.
Het voorwerp van deze opdracht betreft een aantal functionele ingrepen in de kantoren van de Ombudsdienst van de stad Antwerpen. Met dit besluit vraagt AG Vespa om het budget van 19.999,99 EUR vast te leggen voor de realisatie van de opdracht. De opdracht zal worden gegund via raamcontract GAC_2023_02749.
De realisatie van de opdracht wordt uitgevoerd door AG Vespa.
Het totale projectbudget voor het project 'Permeke_aanpassingen Ombudsdienst' wordt geraamd op 19.999,99 EUR inclusief btw, erelonen, voorstudies en onvoorziene omstandigheden.
De vooropgestelde realisatiekost bevat:
Studie en realisatie | 19.999,99 EUR |
De kosten zullen verrekend worden op: 529320000/221/2SBS020101V03955/SUB_NR/2SA080170/2025
AG Vespa voert de opdracht uit in eigen naam en voor rekening van de stad Antwerpen. Het project zal maar door AG Vespa worden opgenomen voor zover er door de stad Antwerpen tijdig voldoende middelen worden voorzien.
Het college keurt goed dat AG Vespa de realisatie van hogervermelde opdracht opneemt voor een bedrag van 19.999,99 EUR inclusief btw en 10% voor onvoorziene omstandigheden.
Het college keurt goed dat een bedrag van 19.999,99 EUR, inclusief btw, prijsherzieningen en onvoorziene omstandigheden wordt vastgelegd op naam van AG Vespa Paradeplein 25, 2018 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0267402076.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Permeke_aanpassingen Ombudsdienst IBAN: BE37 0910 1270 6928 | 19.999,99 EUR inclusief btw
| budgetplaats: 529320000 budgetpositie: 221 functiegebied: 2SBS010109V03955 subsidie: SUB_NR begrotingsprogramma: 2SA080110 budgetperiode: 2025 | 4005656315 |