Terug
Gepubliceerd op 07/04/2025

2025_CBS_02397 - Omgevingsvergunning - OMV_2024125015. Bisschoppenhoflaan 457 . District Deurne - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 04/04/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Elisabeth van Doesburg, waarnemend burgemeester; Koen Kennis, schepen; Patrick Janssens, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Nathalie van Baren, schepen; Karin De Craecker, waarnemend algemeen directeur

Verontschuldigd

Nabilla Ait Daoud, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Karin De Craecker, waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Elisabeth van Doesburg, waarnemend burgemeester
2025_CBS_02397 - Omgevingsvergunning - OMV_2024125015. Bisschoppenhoflaan 457 . District Deurne - Goedkeuring 2025_CBS_02397 - Omgevingsvergunning - OMV_2024125015. Bisschoppenhoflaan 457 . District Deurne - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024125015

Gegevens van de aanvrager:

de heer Dmitrii Nesterov met als adres Miksebeekstraat 116 te 2930 Brasschaat en BV LIGHTKOMMERZ met als contactadres Parnassusgaarde 11 bus C te 1050 BRUSSEL

Ligging van het project:

Bisschoppenhoflaan 457 te 2100 Deurne (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 27 sectie A nr. 275Z4

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

plaatsen van publiciteitsinrichting en wijzigen van de inrichting van de parkeerruimte

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          12/03/2024: aktename milieu (OMV_2024025317) voor de exploitatie van een supermarkt;

-          30/09/2021: voorwaardelijke vergunning (OMV_2021005108) voor het verbouwen van een kantoorruimte tot small hotel;

-          11/09/2020: voorwaardelijke vergunning (OMV_2020082656) voor werken binnen en buiten een bestaand gebouw met een functiewijziging op het eerste verdiep;

-          28/04/2017: vergunning (2017226) verbouwen van een pand naar een supermarkt Carrefour;

-          05/12/2003: vergunning (20033662) voor het aanbrengen van een gevelbekleding en het plaatsen van lichtreclame;

-          21/10/1999: vergunning (19991687) voor nieuwbouw garage en showroom;

-          04/12/1980: vergunning (19804263) voor verbouwingswerken kantoorruimte, plaatsen van een verplaatsbare hal en ontvangsruimte;

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • supermarkt op de gelijkvloerse verdieping;

-          bouwvolume:

  • de maximale grondoppervlakte bedraagt circa 55m op 43m;
  • gedeeltelijk 3 bouwlagen onder plat dak met een kroonlijsthoogte van 14m;
  • en gedeeltelijk 1 bouwlaag met een kroonlijsthoogte van 8,55m;

-          gevelafwerking:

  • de gevels zijn afgewerkt met gedeeltelijk bruin gevelmetselwerk en zijn gedeeltelijk antraciet geschilderd;
  • het buitenschrijnwerk bestaat uit aluminium;

-          inrichting:

  • de voortuin heeft een diepte van 7,52m;
  • links van het gebouw bevindt zich een bovengrondse parkeerruimte met 20 parkeerplaatsen en een inrit naar de ondergrondse parkeerruimte;

 

Bestaande toestand

-          geplaatste publiciteitsinrichting:

  • 1 totem tegen de linker perceelsgrens: met een breedte van 3m, hoogte van 5,5m in antraciet en rode kleur met aanduiding van de winkelnaam en parking;
  • 1 totem tegen de linker zijgevel van 3m breedte en een hoogte van 9,8m in grijsgroene kleur met letters in witte kleur;
  • 1 totem in de voortuin langsheen de Bisschoppenhoflaan een breedte van 1,34m en een hoogte van 6,04m in grijsgroen en rood met aanduiding van de winkelnaam en informatie;
  • op de gevel langsheen de bisschoppenhoflaan een inrichting in het vlak van de gevel op een donkergroen aluminium plaat met een hoogte van 1,86m en een lengte van 27,62m;
  • op de gevel langsheen de bisschoppenhoflaan een inrichting in het vlak van de gevel op een donkergroen aluminium plaat met een hoogte van 1,3m en een lengte van 5,9m;
  • bestickering aan de voorgevel op de raam met een hoogte van 2m en een lengte van 20m in rode kleur met winkelnaam, aanduiding parking en informatie;
  • bestickering op de ramen aan de voorgevel met wisselende promoties;
  • ter hoogte van de inkomdeur aan de linker zijgevel een inrichting in het vlak van de gevel van 1,5m op 0,65m & een bestickering op de raam;
  • op de rechter zijgevel in het gevelvlak een aanduiding van 2,96m hoogte op 1,99m breedte;

-          gewijzigde gevelafwerking:

  • de gevelafwerking wordt gewijzigd naar gedeeltelijk antraciet gevelmetselwerk en wordt gedeeltelijk donkergroen geschilderd op de eerste en tweede verdieping;
  • de linker zijgevel wordt afgewerkt in donkergroen crepi;
  • het gevelmetselwerk van de rechter zijgevel wordt donkergroen geschilderd;

Nieuwe toestand

-          gelijk aan de bestaande toestand;

-          de bestaande reclame panelen worden allemaal gewijzigd naar rode kleur met witte letters.

Inhoud van de aanvraag

-          aanbrengen van publiciteitsinrichting in de vorm van totems en op het gevelvlak;

-          alle andere vergunningsplichtige handelingen maken geen deel uit van de aanvraag.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen

14 november 2024

20 december 2024

Voorwaardelijk gunstig

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

14 november 2024

25 november 2024

Voorwaardelijk gunstig

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

14 november 2024

19 november 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

-          Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023).
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de gewestelijke publiciteitsverordening op volgend punt:

  • artikel 10: er worden vrijstaande publiciteitsinrichtingen in de zijtuinstrook geplaatst en de vrijstaande publiciteitsinrichting in de voortuinstrook wordt gedeeltelijk binnen de vier meter vanaf de grens met de openbare weg geplaatst en overschrijdt de maximale toegestane oppervlakte.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024. 
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend punt:

  • artikel 8 Visuele en vormelijke inpassing: zaakgebonden publiciteitsinrichting is niet toegestaan in de zijtuin. En er wordt meer dan 1 totem per handelsgeheel geplaatst

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving).

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit). Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor Stad Antwerpen aangewezen is als adviesinstantie.

Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag omvat geen functiewijziging. De bestaande vergunde functies op de site blijven behouden en blijven verenigbaar met de bestemming woongebied volgens gewestplan.

 

Visueel-vormelijke elementen

Niettegenstaande de aanvraag het wijzigen van het logo op de publiciteitstotems bevat, zijn de bestaande totems niet vergund. De totems moeten dus als nieuw te plaatsen totems beschouwd worden. De totems zijn in strijd met de gewestelijke publiciteitsverordening en met artikel 8 van de bouwcode en moeten uitgesloten worden uit de vergunning. Dit wordt onderschreven door het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer.

 

Daarnaast omvat de aanvraag bestickering op de ramen en een rode beplating met witte letters boven schrijnwerk van de supermarkt aan de voorgevel en de linkerzijgevel. Aan de rechterzijgevel wordt op de verdieping eveneens rode beplating met witte letters aangebracht. Deze handelingen zijn eigen aan de functie van de supermarkt worden gunstig beoordeeld.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

De parkeerplaatsen in de voortuinstrook zoals ingetekend op het plan vergunde toestand die verdwijnen door het aanpassen van de inrit, zijn niet vergund. De vergunning van 11/09/2020 (OMV_2020082656) toont deze parkeerplaatsen niet. Deze vergunning bevat de laatste vergunde toestand voor de inrichting van de buitenruimte, namelijk 20 parkeerplaatsen. Er treedt bijgevolg geen wijziging op van het aantal bovengronds parkeerplaatsen in open lucht.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

2. De totems worden uitgesloten van de vergunning.

 

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

19 september 2024

Volledig en ontvankelijk

14 november 2024

Start 1e openbaar onderzoek

22 november 2024

Einde 1e openbaar onderzoek

21 december 2024

Beslissing toepassing administratieve lus

21 januari 2025

Start laatste openbaar onderzoek

31 januari 2025

Einde laatste openbaar onderzoek

1 maart 2025

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

28 april 2025

Verslag GOA

27 maart 2025

Naam GOA

Axel Devroe

 

Administratieve lus

Op de aanvraag werd een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):

 

Op de aanvraag wordt een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden:

  • De affiche werd niet aangeplakt en/of niet gemeld in het Omgevingsloket uiterlijk op de dag voor de begindatum van het openbaar onderzoek en tot en met de laatste dag daarvan conform de bepalingen van artikel 20 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning.

De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn, werden opnieuw uitgevoerd, om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).

 

De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn werden opnieuw uitgevoerd om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).

 

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken. Er werden geen standpunten, opmerkingen of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking.

 

 

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

2. De totems worden uitgesloten van de vergunning.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.