De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanpassen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
Op 28 april 1987 (jaarnummer 583) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Onze-Lieve-Vrouwstraat in het district Berchem goed.
Op 3 oktober 2013 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van het district Berchem of er parkeerplaatsen bijgemaakt kunnen worden in de Onze-Lieve-Vrouwstraat.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Onze-Lieve-Vrouwstraat is gelegen in de zone 30, gekend als wijk “Sint-Hubertusstraat en omgeving”.
In de Onze-Lieve-Vrouwstraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd (binnen de Singel) met het oog op het betalend- en bewonersparkeren.
Het Parkeerbedrijf stelt voor om het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat er vroeger beurtelings parkeren gold in de straat. Dit werd vervangen door een parkeerverbod aan de oneven zijde van de straat, van de scheiding van de nummers 39/41 tot de Kemmelbergstraat. Dit parkeerverbod werd niet gereglementeerd. In het laatst goedgekeurd aanvullend verkeersreglement van de Onze-Lieve-Vrouwestraat, is het beurtelings parkeren gereglementeerd. Dit moet dus verwijderd worden.
Deze mag eveneens verwijderd worden.
Door deze maatregel komen er 18 parkeerplaatsen bij.
Het college keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Onze-Lieve-Vrouwstraat in het district Berchem, gestemd in de zitting van 28 april 1987 (jaarnummer 583) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 2: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.