De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
De Kleine Markt in het district Antwerpen:
Op de Kleine Markt wordt er een rijstrookverdeling aangebracht zodat conflictsituaties tussen automobilisten en fietsers worden vermeden.
Een nieuw aanvullend verkeersreglement wordt opgemaakt, aangepast aan de gewenste verkeerssituatie.
Er werd een rijstrookverdeling aangebracht. De rijstrookverdeling zorgt ervoor dat de automobilisten aan de juiste kant van de straat blijven en niet in conflict komen met de fietsers, wat de veiligheid voor fietsers verhoogt.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het college keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Kleine Markt in het district Antwerpen goed.
Artikel 1: Het parkeren wordt verboden langs de even zijde:
- over de ganse lengte van de straat;
- langs de oneven zijde vanaf de scheiding van de nummers 15/13 tot aan de scheiding van de nummers 11/9.
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 2: Het stilstaan en parkeren wordt verboden langs de oneven zijde:
- vanaf de scheiding van de nummers 11/9 tot de Oudaan.
Het verkeersbord E3 wordt aangebracht.
Artikel 3: De rijbaan wordt tussen de Kleine Markt, ter hoogte van nummer 8, en de Oudaan, ter hoogte van nummer 2, verdeeld in rijstroken.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.