De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanpassen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
Op 11 oktober 2013 (jaarnummer 10228) keurde het college van burgemeester en schepenen het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Ballaarstraat in het district Antwerpen goed.
Op 21 oktober 2013 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner van de Ballaarstraat om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van de woning in te richten.
Op 20 november 2013 ontving het Parkeerbedrijf de vraag van een bewoner van de Ballaarstraat om meer parkeergelegenheid in de straat te creëren.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
In de Ballaarstraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd (binnen de Singel) met het oog op het betalend- en bewonersparkeren.
Het Parkeerbedrijf stelt voor om het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvrager, wonende op nummer 103, aan de voorwaarden voldoet om een parkeerplaats voor personen met een handicap in te richten in de nabijheid van de woning.
Ter hoogte van de scheiding van de nummers 41-39 tot de scheiding van de nummers 33-31 bevindt zich een permanent parkeerverbod over een afstand van 50 meter voor een handelaar in zeilen die binnen en buiten moet kunnen rijden met aanhangwagens. Het Parkeerbedrijf is echter van oordeel dat er met venstertijden gewerkt kan worden, van 9.00 tot 18.00 uur, zodat er ’s avonds en ’s nachts 10 parkeerplaatsen bij komen in de straat.
Ter hoogte van de scheiding van de nummers 25-23 tot de scheiding van de nummers 9-7 bevindt zich eveneens een permanent parkeerverbod over een afstand van 20 meter voor het vrijhouden van de in- en uitrit van het Zorgbedrijf. Contact met het Zorgbedrijf heeft aangetoond dat we venstertijden kunnen invoeren van maandag tot en met vrijdag, van 7.00 tot 18.00 uur voor leveringen.
Door deze maatregelen komen er van 18.00 tot 9.00 uur, 10 parkeerplaatsen bij en in het weekend en van maandag tot en met vrijdag, van 18.00 tot 7.00 uur, 4 parkeerplaatsen bij.
Het college keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Ballaarstraat in het district Antwerpen, gestemd in de zitting van 11 oktober 2013 (jaarnummer 10228) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd met toegelaten rijrichting naar de Lange Lozanastraat.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, van maandag tot en met vrijdag, van 7.00 tot 18.00 uur, langs de oneven zijde, van de scheiding van de nummers 25-23 tot de scheiding van de nummers 9-7.
Het verkeersbord E1 met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt verboden, van 9.00 tot 18.00 uur, langs de oneven zijde, van de scheiding van de nummers 41-39 tot de scheiding van de nummers 33-31.
Het verkeersbord E1 met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 4: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, langs de oneven zijde, ter hoogte van het nummer 103 (een plaats).
Het verkeersbord E9a met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 5: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 6: een parkeervak wordt gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaats voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 7: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.