De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
De Van Steenlandstraat in de districten Deurne en Borgerhout:
Bij het vernieuwen van de trambedding op de Herentalsbaan werd er voor gekozen om de middenberm, ter hoogte van het kruispunt met de Van Steenlandstraat, af te sluiten. Het verkeer komende uit de Van Steenlandstraat moet verplicht naar rechts rijden.
Een nieuw aanvullend verkeersreglement wordt opgemaakt, aangepast aan de huidige verkeerssituatie:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het college keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Van Steenlandstraat in de districten Deurne en Borgerhout goed.
Artikel 1: het parkeren wordt verboden, langs de oneven zijde:
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap:
- langs de even zijde:
- langs de oneven zijde:
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Artikel 3: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door middel van witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 4: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen:
- langs de even zijde:
Artikel 5: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.