De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanpassen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
Op 24 september 2012 (jaarnummer 837) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement tot de politie van het wegverkeer voor de Parijslaan in het district Hoboken goed.
Op 27 juni 2013 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner van de Parijslaan om een parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap in de nabijheid van de woning in te richten.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Parijslaan is gelegen in de zone 30, gekend als Helsinkistraat en omgeving.
De Parijslaan maakt deel uit van de wijk Helsinkistraat en omgeving waar het parkeren beperkt wordt tot voertuigen met een maximale toegelaten massa van niet meer dan 3,50 ton.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvrager, wonende op nummer 4b, voldoet aan de voorwaarden om een parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap in de nabijheid van de woning in te richten.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het college keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Parijslaan in het district Hoboken, gestemd in de zitting van 24 september 2012 (jaarnummer 837) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het parkeren wordt verboden:
De verkeersborden E1 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap:
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor motorfietsen, personenauto’s, auto’s dubbel gebruik en minibussen:
ter hoogte van nummer 4a;
vanaf nummer 4c tot de Boedapeststraat.
De verkeersborden E9b worden aangebracht.
Artikel 4: de straat wordt ingericht als woonerf:
De verkeersborden F12a en F12b worden aangebracht.
Artikel 5: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen langs de even zijde voor het nummer 4a-4b-4c-4d.
Artikel 6: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 7: parkeervakken worden gemarkeerd door een wegbedekking in een andere kleur waarin de letter “P” aangebracht is, langs beide zijden van de straat:
Artikel 8: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.