De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
De Albert Meulemansstraat in het district Merksem:
In zitting van 1 juli 2011 (jaarnummer 11722) besliste het college om de principes van het project "snelle en tijdelijke verkeersveiligheidsingrepen" goed te keuren.
Op 2 december 2011 besliste het college om in de Albert Meulemansstraat een prefab buskussen aan te brengen met afbakenen parkeren. Hiervoor werden verdrijvingsvlakken aangebracht.
Tijdens de evaluatievergadering op 14 maart 2013 werd het voorstel positief geëvalueerd.
In het kader van de verkeersveiligheid werden in de Albert Meulemansstraat twee verdrijvingsvlakken, langs de beide zijden, ter hoogte van huisnummer 18, aangebracht. Deze worden opgenomen in een nieuw aanvullend reglement.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het college keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Albert Meulemansstraat in het district Merksem goed.
Artikel 1: een verdrijvingsvlak wordt gemarkeerd door middel van witte evenwijdige schuine strepen, langs de beide zijden, ter hoogte van huisnummer 18.
Artikel 2: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.