De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanpassen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
Op 14 december 2009 (jaarnummer 2228) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Winterling in het district Merksem goed.
Op 4 mei 2012 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bedrijf om een bestaand parkeerverbod ter hoogte van hun magazijnen te verlengen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
Winterling is gelegen in de zone 30 gekend als district Merksem.
Winterling maakt deel uit van de wijk Ijskelder waar het parkeren beperkt wordt tot voertuigen met een maximale toegelaten massa van niet meer dan 3,5 ton.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Het bedrijf heeft tussen de uit- en ingangspoorten een kleine ruimte met hek waar 1 auto nipt kan parkeren. Dit resulteert in het feit dat de vrachtwagens, die frequent gedurende de dag binnen en buiten moeten rijden, hun draai door de poort niet meer kunnen nemen. Daarom is het aangewezen om de laad- en loszone te verlengen zodanig dat deze kleine plaats gevrijwaard blijft van maandag tot en met zaterdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Door deze maatregel gaat er van maandag tot en met zaterdag van 8.00 tot 17.00 uur 1 parkeerplaats verloren.
Het college keurt goed om om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Winterling in het district Merksem, gestemd in de zitting van 14 december 2009 (jaarnummer 2228) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het parkeren wordt verboden, van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur, langs de oneven zijde, van de Lode de Boninghestraat tot het nummer 7.
De verkeersborden E1 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: de rijbaan wordt tussen de Lode de Boninghestraat en de Groenendaallaan verdeeld in rijstroken.
Artikel 3: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 4: een verkeersgeleider wordt gemarkeerd door middel van witte evenwijdige schuine strepen, ter hoogte van de Gebroeders Van Raemdonckstaat.
Artikel 5: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.