De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Krijgslaan in het district Wilrijk:
Het kruispunt met de Boomsesteenweg is ingericht met rijstroken, zonder voorsorteringspijlen. Op vraag van de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn werden, als proefopstelling, voorsorteringspijlen aangebracht. De rechterrijstrook wordt verplicht rechtsaf, zo worden de wachttijden voor het rechtsafslaand verkeer verkort. Deze proefopstelling werd gunstig geëvalueerd.
Op 29 april 2015 werd er een aanvraag ingediend door een bewoner van de Krijgslaan om een parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap te verwijderen.
Het college keurde op 4 april 2014 (jaarnummer 3758) de proefopstelling voor de Krijgslaan goed. Deze opstelling werd geëvalueerd en wordt nu bestendigd.
Er werd schriftelijk advies gevraagd aan De Lijn en de verkeerspolitie. Beide diensten hebben geen bezwaar tegen bestendiging. Op het district Wilrijk zijn geen meldingen van burgers binnengekomen over de proefopstelling.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.