Op dinsdag 7 november 2017 ontving de dienst Cultuur, Sport, Jeugd en Onderwijs/Jeugd - Regie Kinderopvang een afrekening van Kind en Gezin om over te gaan tot de uitbetaling voor kwartaal 4. Deze afrekening bedraagt 599.449,32 EUR
Wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen en gemeenteraadsbesluit van 18 december 2006 (jaarnummer 2730) dat het reglement op de toelagen vastlegt.
De stad Antwerpen kampt met een tekort aan kinderopvang voor kinderen van 0 tot 3 jaar. In het bijzonder is de vraag groot naar opvang waar ouders een tarief betalen aangepast aan hun inkomenssituatie. Daartoe keurde de gemeenteraad op 14 december 2015 (jaarnummer 679) het betoelagingsreglement voor de presubsidiëring van opvang volgens inkomenstarief (trap 2B) voor kinderen van 0 tot 3 jaar in de stad Antwerpen (verder: reglement presubsidiëring) goed. Dit reglement werd laatst goedgekeurd door de gemeenteraad op 16 oktober 2017 (jaarnummer 634)
Via deze toelage kunnen opvanginitiatieven zonder subsidies van Kind en Gezin, toch een inkomensgerelateerde prijs vragen aan hun klanten.
Kind en Gezin zorgt voor de administratieve opvolging, berekening en de uitbetaling van de presubsidiëring van de verschillende opvanginitiatieven. De stad Antwerpen betaalt het bedrag aan Kind en Gezin.
Een toelage zal enkel uitbetaald worden wanneer er geen openstaande, niet-betwiste, vervallen schulden zijn ten aanzien van de stad.
Het college keurt de uitbetaling van het verschuldigde bedrag 599.449,32 euro in het kader van de convenant afgesloten met Kind en Gezin met betrekking tot uitbetaling van de presubsidiëring van het vierde kwartaal 2017 aan Kind en Gezin goed.
De financieel beheerder verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Kind en Gezin ondernemingsnummer: rekeningnummer: |
599.449,32 euro | budgetplaats: 5112600000 budgetpositie: 649300 functiegebied:1SLW010101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma:1SA040945 budgetperiode: 1700 |
4505077373 |