Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De Marneflaan in het district Hoboken:
De straat werd heraangelegd, in het gedeelte tussen de Rodekruislaan en de Van Amstelstraat wordt het straatbeeld gewijzigd, een karrenspoor wordt aangelegd waarbij fietsen op de rijbaan en haakse parkeerplaatsen worden ingericht.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Vanuit verkeersveiligheidsoogpunt heeft de verkeerspolitie geen bezwaar tegen het voorstel, maar de inrichting van de straat voldoet niet aan de voorwaarden voorzien in het Ministerieel rondschrijven betreffende de woonerven. Gezien de verhoogde inrichting van het desbetreffende deel van de Marneflaan, mag er enkel geparkeerd worden in de voorziene haakse parkeervakken. Het verkeersbord E9a of E9b dient aangebracht te worden om het begin en het einde van het parkeren aan te geven.
De afdeling mobiliteit heeft de signalistie voor het woonerf vervangen door E9b borden.
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisgeving wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.