Samenstelling
Aanwezig
Bart De Wever, burgemeester;
Koen Kennis, schepen;
Caroline Bastiaens, schepen;
Ludo Van Campenhout, schepen;
Claude Marinower, schepen;
Marc Van Peel, schepen;
Rob Van de Velde, schepen;
Nabilla Ait Daoud, schepen;
Fons Duchateau, schepen;
Sven Cauwelier, stadssecretaris
Afwezig
Serge Muyters, korpschef
Secretaris
Sven Cauwelier, stadssecretaris
Voorzitter
Bart De Wever, burgemeester
2017_CBS_10281 - Aanvraag stedenbouwkundige vergunning. Reguliere procedure - 20172142 - district Deurne - Van Strydoncklaan ZN, Boterlaarbaan, Peter Benoitlaan, Hoogveld - Goedkeuring
Motivering
Argumentatie
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college conform artikel 4.7.17 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening kennis van het verslag van de gemeentelijk stedenbouwkundig ambtenaar dat als bijlage bij dit besluit is gevoegd.
Juridische grond
De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening en zijn uitvoeringsbesluiten.
Aanleiding en context
Aanvragers: |
Antwerpen |
De aanvraag omvat: |
inrichten van 45 volkstuintjes en bouwen van een beperkte accommodatie |
Dossiernummer: |
NDE1/B/digitaal/20172142 |
Regelgeving: bevoegdheid
Artikel 4.7.12. van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening stelt dat het college bevoegd is om de beslissing te nemen over een aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning.
Besluit
Het college van burgemeester en schepenen beslist:
Artikel 1
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijk stedenbouwkundig ambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Artikel 2
Het college beslist de stedenbouwkundige vergunning goed te keuren en af te leveren aan de aanvrager, die ertoe gehouden is:
- voldoen aan artikel 29 van de bouwcode en minstens 10 overdekte fietsparkeerplaatsen voorzien op het eigen terrein;
- voldoen aan artikel 38 van de bouwcode en het dak van de centrale constructie voorzien als groendak;
- voldoen aan artikel 46 van de bouwcode en een goedgekeurde individuele behandelingsinstallatie afvalwater (IBA) te voorzien;
- het advies van de dienst mobiliteit strikt na te leven en het laden en lossen maximaal op eigen terrein te organiseren zonder het doorgaand verkeer te hinderen.
Artikel 3
Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.