Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Het is de uitdrukkelijke wens van het college om een uitgebreide en langdurige communicatiecampagne te voeren zodat inwoners, bezoekers en bedrijven op de hoogte zijn van de impact van de infrastructuurwerken op het verkeer in en naar Antwerpen. Die communicatie wordt gevoerd onder de vlag 'Slim naar Antwerpen'.
Via de communicatiecampagne worden twee doelstellingen beoogd:
Naast de eigen kanalen van de stad, koopt de stad ook mediaruimte aan via een raamcontract met Mediabrands Belgium NV (besteknummer GAC/2017/5021).
Er wordt voor de periode april tot december 2018 voorzien in permanente communicatie via print (driewekelijkse paginagrote advertenties met informatieve inhoud of advertorials) en digitaal (search engine advertising of SEA, social media en online radio):
In april en mei 2018 wordt voorzien in een LinkedIncampagne om de werkgeversaanpak van Slim naar Antwerpen onder de aandacht te brengen bij bedrijven met meer dan 50 werknemers uit de Antwerpse regio. Enerzijds zal content vanuit de Slim naar Antwerpen LinkedInpagina als advertentie bij de doelgroep verschijnen (sponsored content). Anderzijds verstuurt Slim naar Antwerpen via LinkedIn een e-mail naar de doelgroep met een wervende tekst om bedrijven te laten aansluiten bij Slim naar Antwerpen (sponsored InMail).
In mei, juni en september 2018 wordt voorzien in een videocampagne met als thema fietsen via social media (Facebook, Messenger, Instagram, Snapchat), Youtube en een netwerk van websites met videocontent (bijvoorbeeld de Gazet van Antwerpen website). Met een reeks korte video’s over de voordelen van fietsen wil Slim naar Antwerpen erkenning geven aan iedereen die al fietst en verder inzetten op de modal shift naar fiets. Het potentieel van fietsen in en rond Antwerpen is immers groot. Dat blijkt uit mobiscans van Slim naar Antwerpen, het stijgend aantal fietsers in de stad en de reeks infrastructurele maatregelen voor fietsers die in 2018 worden afgewerkt.
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8845) keurde het college de communicatie-aanpak 'Slim naar Antwerpen' goed.
Op 4 maart 2016 (jaarnummer 1862) keurde het college het voorgestelde plan van aanpak met zachte maatregelen goed.
Op 26 januari 2018 (jaarnummer 696) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen in de periode 2018 - 2022, op basis van bestek GAC/2017/5021, aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
Binnen de vastlegging is inbegrepen:
Het college keurt de vastlegging van 264.438,56 EUR goed voor de aankoop van mediaruimte in het kader van communicatiecampagne Slim naar Antwerpen. De vastlegging gebeurt voor Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
De financieel beheerder verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Aankoop mediaruimte (diverse bestekken) Mediabrands Belgium Ildefonse Vandammestraat 5/7D 1560 Hoeilaart Ondernemingsnummer: NBE0430415229 |
264.438,56 EUR incl. btw
|
budgetplaats: 5311500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 1SMB050403A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA030200 budgetperiode: 1800 |
4005274961 |