Terug

2018_CBS_09725 - Bestek GAC/2017/4650. Raamovereenkomst innovatieve werkplekken - Gunning - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
wo 31/10/2018 - 09:00 Digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_09725 - Bestek GAC/2017/4650. Raamovereenkomst innovatieve werkplekken - Gunning - Goedkeuring 2018_CBS_09725 - Bestek GAC/2017/4650. Raamovereenkomst innovatieve werkplekken - Gunning - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57 § 3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Inzake de kwalitatieve selectie werden alle inschrijvers geschikt bevonden.

De offertes werden door de Gemeenschappelijke Aankoopcentrale administratief nagezien. De offertes van de volgende inschrijvers werden onregelmatig bevonden:

  • BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - variant 1 (voor perceel 1)
  • BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - variant 2 (voor perceel 1)
  • BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - basis (voor perceel 2)
  • BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - variant 2 (voor perceel 2)
  • BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - basis (voor perceel 3)
  • BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - variant 2 (voor perceel 3)
  • Bulvano nv - basis (voor perceel 3)
  • Bulvano nv - variant 1 (voor perceel 3)
  • Topburo bvba (voor perceel 3)
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale beoordeelde het gunningscriterium prijs. De stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer evalueerde de technische bepalingen en de overige gunningscriteria. De overige ingediende offertes voldoen aan de bestekbepalingen. Er werd een gemotiveerd verslag van nazicht opgemaakt dat integraal als bijlage bij dit besluit is toegevoegd. Hieruit blijken volgende scores:
 
perceel 1: tafelmeubel (model ‘picknick’)

Criteria Gewicht

BM Kantoor & Project-
meubelen bvba - basis

Bulvano nv - basis Bulvano nv - variant 1 Topburo bvba
Prijs

45

15,08  26,39 12,63  45,00 
Kwaliteit 25  15,00   20,00  25,00  5,00 
Esthetische kwaliteit 20  15,00   20,00  20,00  5,00 
Dienstverlening 10  7,00   6,04  6,04  7,75 
Totaal  100 52,08  72,43  63,67   62,75


perceel 2: cluster van 3 individuele werkplekken met akoestische panelen (honingraatstructuur)

Criteria Gewicht

BM Kantoor & Project-
meubelen bvba - variant 1

Topburo bvba Bulvano nv
Prijs

45

9,60  45,00 9,97
Kwaliteit 25  25,00  3,00  25,00 
Esthetische kwaliteit 20  20,00  3,00  15,00 
Dienstverlening 10  7,00  7,75  6,04 
Totaal  100 61,60  58,75  56,01 


perceel 3: combinatie van zitbanken met afzonderlijke tafel

Criteria Gewicht BM Kantoor & Project-
meubelen bvba - variant 1
Prijs

45

45 
Kwaliteit 25  25 
Esthetische kwaliteit 20  20 
Dienstverlening 10 
Totaal 100 97 


De regelmatige inschrijvingen worden ten gevolge van bovenstaande argumentatie als volgt definitief gerangschikt:

Perceel 1 (tafelmeubel (model ‘picknick’))

  1. Bulvano nv - basis
  2. Bulvano nv - variant 1
  3. Topburo bvba
  4. BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - basis

Perceel 2 (cluster van 3 individuele werkplekken met akoestische panelen (honingraatstructuur))

  1. BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - variant 1
  2. Topburo bvba
  3. Bulvano nv

Perceel 3 (combinatie van zitbanken met afzonderlijke tafel)

  1. BM Kantoor & Projectmeubelen bvba - variant 1

 De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om op basis van bovenvermelde argumentatie de opdracht toe te wijzen:

  • Perceel 1 (tafelmeubel (model ‘picknick’)) aan de firma Bulvano nv, Blarenberglaan 6, 2800 Mechelen met ondernemingsnummer 0427.236.005.
  • Perceel 2 (cluster van 3 individuele werkplekken met akoestische panelen (honingraatstructuur)) aan de firma BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15, 8790 Waregem met ondernemingsnummer 0476.527.940
  • Perceel 3 (combinatie van zitbanken met afzonderlijke tafel) aan de firma BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15, 8790 Waregem met ondernemingsnummer 0476.527.940.

Juridische grond

In toepassing van artikel 66 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat aan elk van de volgende voorwaarden is voldaan:

  • de offerte voldoet aan de eisen, voorwaarden en criteria vermeld in de aankondiging van de opdracht en de opdrachtdocumenten, met inachtneming, indien van toepassing, van de varianten of opties;
  • de offerte is afkomstig van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.

In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.

In toepassing van artikel 35 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek. Indien uit het prijs- of kostenonderzoek blijkt dat er prijzen of kosten worden aangeboden die abnormaal laag of hoog lijken, voert de aanbestedende overheid, in toepassing van artikel 36 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, een prijzen- of kostenbevraging van deze laatste uit. Bij de prijzen- of kostenbevraging verzoekt de aanbestedende overheid de inschrijver om de nodige schriftelijke verantwoording over de samenstelling van de abnormaal geachte prijs of kost te verstrekken binnen een termijn van twaalf dagen, tenzij de uitnodiging een langere termijn bepaalt, alsook om de schriftelijke verantwoordingen over te maken inzake de eerbiediging van de wettelijke verplichtingen die van toepassing zijn on de domeinen van het sociaal, arbeids- en milieurecht, met inbegrip van de verplichtingen die van toepassing zijn op het vlak van welzijn, lonen en sociale zekerheid.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria.

In toepassing van artikel 87, §1 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, wordt in geval van vereiste of toegestane varianten (of de in aanmerking genomen vrije varianten) de economisch meest voordelige offerte bepaald op grond van één enkele rangschikking van de basisoffertes en de variantenoffertes overeenkomstig artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.

In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid – wanneer ze de noodzaak daartoe aantoont – een opdracht plaatsen die één of meer vaste gedeelten en één of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Alhoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van de voorwaardelijke gedeelten is afhankelijk van een beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld overeenkomstig de in de opdrachtdocumenten bepaalde modaliteiten. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte mag de algemene aard van de opdracht niet wijzigen.

De betreffende clausules omschrijven op duidelijke, nauwkeurige en ondubbelzinnige wijze het toepassingsgebied en de aard van de eventuele gevolgen die eruit kunnen voortvloeien, alsmede de voorwaarden waaronder ze kunnen worden gebruikt.

Aanleiding en context

Voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van innovatieve werkplekken werd openbare procedure met Europese bekendmaking GAC/2017/4650 uitgeschreven. Op 1 februari 2018 dienden de volgende firma’s een offerte in:

  • BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15, 8790 Waregem met ondernemingsnummer 0476.527.940;
  • Bulvano nv, Blarenberglaan 6, 2800 Mechelen met ondernemingsnummer 0427.236.005;
  • Topburo, Brusselsepoortstraat 90, 9000 Gent, met ondernemingsnummer 0461.009.524.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1TSB12 - Het logistiek beheer bereikt het best mogelijk resultaat zowel intern als voor de burger
1TSB1204 - De vastgoedportefeuille van groep stad Antwerpen speelt doelgericht en flexibel in op de huidige en toekomstige maatschappelijke behoeften
1TSB120404 - Het facilitair beheer van de stedelijke gebouwen en gronden ondersteunt op professionele wijze de gebruikers van het vastgoed

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van innovatieve werkplekken - perceel 1 (tafelmeubel (model ‘picknick’)), op basis van bestek GAC/2017/4650, aan de firma Bulvano nv, Blarenberglaan 6, 2800 Mechelen met ondernemingsnummer 0427.236.005.

Artikel 2

Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van innovatieve werkplekken - perceel 2 (cluster van 3 individuele werkplekken met akoestische panelen (honingraatstructuur)), op basis van bestek GAC/2017/4650, aan de firma BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15, 8790 Waregem met ondernemingsnummer 0476.527.940.

Artikel 3

Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van innovatieve werkplekken - perceel 3 (combinatie van zitbanken met afzonderlijke tafel), op basis van bestek GAC/2017/4650, aan de firma BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15, 8790 Waregem met ondernemingsnummer 0476.527.940.

Artikel 4

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
aankoop innovatieve werkplekken
(perceel 1)
3.859,90 euro incl. btw budgetplaats: 5280500000
budgetpositie: 240
functiegebied: 1TSB120404A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1800
 4005304321
aankoop innovatieve werkplekken
(perceel 2)
21.954,43 euro incl btw budgetplaats: 5280500000
budgetpositie: 240
functiegebied: 1TSB120404A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1800
4005304469
aankoop innovatieve werkplekken
(perceel 3)
14.742,16 euro incl btw budgetplaats: 5280500000
budgetpositie: 240
functiegebied: 1TSB120404A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1800
4005304473

aankoop innovatieve werkplekken
(voorwaardelijk gedeelte 2019-2021)

  budgetplaats: 5280500000
budgetpositie: 240
functiegebied: 1TSB120404A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1900, 2000 en 2100 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid 
 met orderbons
uitvoeren van herstellingen en leveren van vervangonderdelen (2018)   budgetplaats: 5280500000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 1TSB120404A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1800
met orderbons 
uitvoeren van herstellingen en leveren van vervangonderdelen (2019-2031)  

budgetplaats: 5280500000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 1TSB120404A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1900, 2000, 2100, 2200, 2300, 2400, 2500, 2600, 2700 en 2800 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid
budgetperiode: 2900, 3000 en 3100 mits afname voorwaardelijk deel en mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid

met orderbons