Artikel 57 § 3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Inzake de kwalitatieve selectie werden alle inschrijvers geschikt bevonden.
De offertes werden door de Gemeenschappelijke Aankoopcentrale administratief nagezien. De offertes van de volgende inschrijvers werden onregelmatig bevonden:
Criteria | Gewicht |
BM Kantoor & Project- |
Bulvano nv - basis | Bulvano nv - variant 1 | Topburo bvba |
Prijs |
45 |
15,08 | 26,39 | 12,63 | 45,00 |
Kwaliteit | 25 | 15,00 | 20,00 | 25,00 | 5,00 |
Esthetische kwaliteit | 20 | 15,00 | 20,00 | 20,00 | 5,00 |
Dienstverlening | 10 | 7,00 | 6,04 | 6,04 | 7,75 |
Totaal | 100 | 52,08 | 72,43 | 63,67 | 62,75 |
perceel 2: cluster van 3 individuele werkplekken met akoestische panelen (honingraatstructuur)
Criteria | Gewicht |
BM Kantoor & Project- |
Topburo bvba | Bulvano nv |
Prijs |
45 |
9,60 | 45,00 | 9,97 |
Kwaliteit | 25 | 25,00 | 3,00 | 25,00 |
Esthetische kwaliteit | 20 | 20,00 | 3,00 | 15,00 |
Dienstverlening | 10 | 7,00 | 7,75 | 6,04 |
Totaal | 100 | 61,60 | 58,75 | 56,01 |
perceel 3: combinatie van zitbanken met afzonderlijke tafel
Criteria | Gewicht | BM Kantoor & Project- meubelen bvba - variant 1 |
Prijs |
45 |
45 |
Kwaliteit | 25 | 25 |
Esthetische kwaliteit | 20 | 20 |
Dienstverlening | 10 | 7 |
Totaal | 100 | 97 |
De regelmatige inschrijvingen worden ten gevolge van bovenstaande argumentatie als volgt definitief gerangschikt:
Perceel 1 (tafelmeubel (model ‘picknick’))
Perceel 2 (cluster van 3 individuele werkplekken met akoestische panelen (honingraatstructuur))
Perceel 3 (combinatie van zitbanken met afzonderlijke tafel)
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om op basis van bovenvermelde argumentatie de opdracht toe te wijzen:
In toepassing van artikel 66 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat aan elk van de volgende voorwaarden is voldaan:
In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 35 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek. Indien uit het prijs- of kostenonderzoek blijkt dat er prijzen of kosten worden aangeboden die abnormaal laag of hoog lijken, voert de aanbestedende overheid, in toepassing van artikel 36 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, een prijzen- of kostenbevraging van deze laatste uit. Bij de prijzen- of kostenbevraging verzoekt de aanbestedende overheid de inschrijver om de nodige schriftelijke verantwoording over de samenstelling van de abnormaal geachte prijs of kost te verstrekken binnen een termijn van twaalf dagen, tenzij de uitnodiging een langere termijn bepaalt, alsook om de schriftelijke verantwoordingen over te maken inzake de eerbiediging van de wettelijke verplichtingen die van toepassing zijn on de domeinen van het sociaal, arbeids- en milieurecht, met inbegrip van de verplichtingen die van toepassing zijn op het vlak van welzijn, lonen en sociale zekerheid.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria.
In toepassing van artikel 87, §1 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, wordt in geval van vereiste of toegestane varianten (of de in aanmerking genomen vrije varianten) de economisch meest voordelige offerte bepaald op grond van één enkele rangschikking van de basisoffertes en de variantenoffertes overeenkomstig artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.
In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid – wanneer ze de noodzaak daartoe aantoont – een opdracht plaatsen die één of meer vaste gedeelten en één of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Alhoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van de voorwaardelijke gedeelten is afhankelijk van een beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld overeenkomstig de in de opdrachtdocumenten bepaalde modaliteiten. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte mag de algemene aard van de opdracht niet wijzigen.
De betreffende clausules omschrijven op duidelijke, nauwkeurige en ondubbelzinnige wijze het toepassingsgebied en de aard van de eventuele gevolgen die eruit kunnen voortvloeien, alsmede de voorwaarden waaronder ze kunnen worden gebruikt.
Voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van innovatieve werkplekken werd openbare procedure met Europese bekendmaking GAC/2017/4650 uitgeschreven. Op 1 februari 2018 dienden de volgende firma’s een offerte in:
Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van innovatieve werkplekken - perceel 1 (tafelmeubel (model ‘picknick’)), op basis van bestek GAC/2017/4650, aan de firma Bulvano nv, Blarenberglaan 6, 2800 Mechelen met ondernemingsnummer 0427.236.005.
Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van innovatieve werkplekken - perceel 2 (cluster van 3 individuele werkplekken met akoestische panelen (honingraatstructuur)), op basis van bestek GAC/2017/4650, aan de firma BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15, 8790 Waregem met ondernemingsnummer 0476.527.940.
Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van innovatieve werkplekken - perceel 3 (combinatie van zitbanken met afzonderlijke tafel), op basis van bestek GAC/2017/4650, aan de firma BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15, 8790 Waregem met ondernemingsnummer 0476.527.940.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
aankoop innovatieve werkplekken (perceel 1) |
3.859,90 euro incl. btw | budgetplaats: 5280500000 budgetpositie: 240 functiegebied: 1TSB120404A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1800 |
4005304321 |
aankoop innovatieve werkplekken (perceel 2) |
21.954,43 euro incl btw | budgetplaats: 5280500000 budgetpositie: 240 functiegebied: 1TSB120404A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1800 |
4005304469 |
aankoop innovatieve werkplekken (perceel 3) |
14.742,16 euro incl btw | budgetplaats: 5280500000 budgetpositie: 240 functiegebied: 1TSB120404A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1800 |
4005304473 |
aankoop innovatieve werkplekken |
budgetplaats: 5280500000 budgetpositie: 240 functiegebied: 1TSB120404A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1900, 2000 en 2100 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
met orderbons | |
uitvoeren van herstellingen en leveren van vervangonderdelen (2018) | budgetplaats: 5280500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 1TSB120404A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1800 |
met orderbons | |
uitvoeren van herstellingen en leveren van vervangonderdelen (2019-2031) |
budgetplaats: 5280500000 |
met orderbons |