Het evenement heeft een open karakter en richt zich tot alle Antwerpenaren.
Dit evenement wordt volgens het evenementenkader ingedeeld in categorie 5 (nominatief vrijgestelde evenementen).
Op 16 december 2013 (jaarnummer 760) keurde de gemeenteraad het nieuw gebruiksreglement goed voor het ter beschikking stellen van logistiek materiaal voor evenementen.
Op 27 juni 2016 (jaarnummer 370) keurde de gemeenteraad de aanpassing van het retributiereglement voor logistiek materiaal 2016-2019 goed.
Op 9 maart 2018 (jaarnummer 2138) keurde het college het gewijzigde evenementenkader goed.
Op 26 maart 2018 (jaarnummer 00188) keurde gemeenteraad de wijziging van het retributiereglement inname openbaar domein voor evenementen en manifestaties goed.
Op 9 februari 2018 diende Royal Antwerp Football Club nv, vertegenwoordigd door de heer Sascha Van de Sande, Oude Bosuilbaan te 2100 Deurne, een aanvraag in voor de organisatie van de fandag van voetbalclub Antwerp in het Bosuilstadion op 21 juli 2018.
De fandag wordt jaarlijk georganiseerd voor de supporters waarbij de spelerskern wordt voorgesteld in een gezellige omgeving met muzikale omlijsting, kinderanimatie en drank- en eetkramen. De deuren openen om 12.00 uur en het evenement is afgerond om 19.00 uur.
De club verwacht ongeveer 6.000 bezoekers.
Tijdens de fandag worden zowel het stadion als de parking gebruikt. Er zullen 40 stewards en 10 professionele bewakingsagenten ingezet worden om de veiligheid tijdens het evenement te garanderen.
Het gemiddelde geluidsniveau (gemeten als LAeq,15min) mag niet hoger zijn dan 85 dB(A). Het maximaal geluidsniveau (gemeten als LAmax,slow) mag niet hoger zijn dan 92 dB(A).
Gunstig advies mits er voldaan wordt aan de standaardvoorwaarden van Brandweer zone Antwerpen.
U dient te voldoen aan de voorwaarden zoals beschreven in de bijlagen van Volksgezondheid.
Dit evenement kan plaatsvinden, indien aan de voorwaarden beslist in de gemeenteraadsbesluiten van 26 maart 2018 (jaarnummers 192 en 193) wordt voldaan.
Daarin wordt onder meer bepaald dat organisatoren zelf moeten instaan voor de reiniging van de locatie en de verwijdering van afvalstoffen tijdens en/of na het evenement of de opname.
Indien bij controle blijkt dat de reinheid onvoldoende is, kan een niet-geplande reinigingstaak worden uitgevoerd op initiatief van de stad.
De kosten hiervan worden doorgerekend aan de organisator van het evenement of de opname volgens de bepalingen van het retributiereglement.
De organisator dient de evenementen- of opnamesite in dezelfde staat achter te laten als men deze aantrof voor aanvang van het evenement of de opname.
Iedere bewijslast met betrekking tot de staat van de site voor ingang van het evenement of de opname ligt bij de organisator.
De site is proper voor aanvang, tenzij anders gemeld én aangetoond door de organisator voor het begin van het evenement of de opname
(de melding gebeurt telefonisch naar 03 338 41 79 én per mail met foto’s als plaatsbeschrijving naar ama@stad.antwerpen.be).
Alle zwerfvuil afkomstig van het evenement of de opname (ook het afval verspreid in omliggende straten en pleinen), wordt onmiddellijk na afloop opgeruimd.
Bij het niet naleven van deze voorwaarde worden de kosten voor de reiniging aan de organisator doorgerekend.
Het is verboden confetti of serpentines uit te delen.
Bij het bewegwijzeren zorgt de organisator ervoor dat er niets op stadsmeubilair of op de grond wordt aangebracht (zoals bijvoorbeeld plakband, krijtverf, enz.)
De organisator voorziet voldoende sluitende afvalcontainers op de openbare weg om zwerfvuil te vermijden. Hij is eveneens verantwoordelijk om deze afvalcontainers tijdig te (laten) ledigen.
Indien de organisator afvalcontainers ontleent van de stad, zorgt hij zelf voor het beheer en de bewaking van de afvalcontainers en dit voor de periode die in het aanvraagformulier staat.
De organisator zorgt ervoor dat er geen klein gevaarlijk afval, grofvuil, olie, gasflessen en/of glas in de containers gedumpt wordt.
De retributie voor het leveren en ledigen van afvalcontainers van de stad bedraagt 7,00 euro per container van 240 liter en 27,00 euro per container van 1.100 liter inhoud.
Voor elke lediging tijdens het evenement, rekent de stad een bijkomend bedrag van 7,00 euro of 27,00 euro aan per geledigde container.
Het evenement moet plaatsvinden binnen de grenzen van het Bosuilstadion en zijn aangelegen parkings.
De organisatie moet op het vlak van interne veiligheid volledig zelfbedruipend zijn.
Indien de artiesten die komen optreden een impact op de directe organisatie kunnen hebben, stelt de organisator de politie hiervan onverwijld in kennis.
Werfinstallaties dienen afdoende te worden afgeschermd.
Het college keurt de effectieve organisatie van de fandag van Royal Antwerp Football Club, zoals hierboven beschreven, op 21 juli 2018 in het Bosuilstadion in Deurne goed. Royal Antwerp Football Club nv dient hierbij de voorwaarden die in de adviezen worden vermeld na te leven.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
SB/L/BOF | om logistieke ondersteuning te verlenen volgens order B803359 |