Terug

2018_CBS_06333 - Stadsmarketing. Opzet stadsmarketingfonds - Vaststelling juryleden - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 06/07/2018 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, stadssecretaris

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, stadssecretaris

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_06333 - Stadsmarketing. Opzet stadsmarketingfonds - Vaststelling juryleden - Goedkeuring 2018_CBS_06333 - Stadsmarketing. Opzet stadsmarketingfonds - Vaststelling juryleden - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Argumentatie

De bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing stelt voor het stadsmarketingfonds de volgende zes juryleden voor:

  • Sven Cauwelier, stadssecretaris van de stad Antwerpen, of diens afgevaardigde (voorzitter);
  • Annik Bogaert, directeur van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing, of diens afgevaardigde;
  • Steven Thielemans, directeur van de bedrijfseenheid Cultuur, Sport, Jeugd en Onderwijs, of diens afgevaardigde;
  • Peter Kentie, directeur van Eindhoven365 (de stadsmarketingorganisatie van de gemeente Eindhoven), of diens afgevaardigde.

Daarnaast zullen telkens twee van de volgende vier privé-partners deelnemen aan elke zitting van de jury:

  • Bruno Segers, managing partner van All Together en voorzitter van de Raad van Bestuur van Flanders Investment & Trade;
  • Sihame El Kaouakibi, oprichtster van Let’s Go Urban, A Woman’s View en WannaWork;
  • Anja Stas, commercieel directeur van de Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde Antwerpen;
  • Matthias Ver Eecke, mede-oprichter van Us By Night.

Aanleiding en context

Op 30 maart 2018 (jaarnummer 2896) en op 2 mei 2018 (jaarnummer 236) keurden respectievelijk het college en de gemeenteraad het ‘Reglement Stadsmarketingfonds’ en de ‘Financiële richtlijnen Stadsmarketingfonds’ goed. Doel van het stadsmarketingfonds is om de projecten van stakeholders financieel mede te ondersteunen die van meerwaarde zijn voor de (inter)nationale positionering van de stad.

In artikel 18 van het ‘Reglement Stadsmarketingfonds’ werd vastgesteld dat een jury een advies zal uitbrengen over de projecten die worden ingediend voor het stadsmarketingfonds. Deze jury zal ten minste drie keer per jaar fysiek samenkomen en bestaan uit de volgende zes profielen:

  • de stadssecretaris of diens afgevaardigde (voorzitter);
  • twee bijkomende ambtenaren van de stad Antwerpen;
  • twee vertegenwoordigers uit de Antwerpse privésector;
  • een onafhankelijk jurylid (expert).

Op 30 maart 2018 (jaarnummer 2896) gaf het college de opdracht aan de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing om, op basis van bovenstaande profielen, de jury van het stadsmarketingfonds samen te stellen.

Algemene financiële opmerkingen

Voor de juryleden wordt geen financiële vergoeding voorzien, enkel een vergoeding van de reis- en verblijfskosten van het externe jurylid, dat voorzien zal worden vanuit het reguliere budget van Connect2Antwerp beschikbaar op budgetplaats 5317500000, budgetpositie 6141, functiegebied 1SSB060302A00000.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB06 - Antwerpen staat nationaal en internationaal op de kaart en is aantrekkelijk voor alle potentiële bewoners, bezoekers, bedrijven en brains
1SSB0603 - Alle interne en externe partners dragen maximaal bij tot de nationale en internationale positie

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de samenstelling van de jury voor het stadsmarketingfonds goed.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.