De bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing stelt voor het stadsmarketingfonds de volgende zes juryleden voor:
Daarnaast zullen telkens twee van de volgende vier privé-partners deelnemen aan elke zitting van de jury:
Op 30 maart 2018 (jaarnummer 2896) en op 2 mei 2018 (jaarnummer 236) keurden respectievelijk het college en de gemeenteraad het ‘Reglement Stadsmarketingfonds’ en de ‘Financiële richtlijnen Stadsmarketingfonds’ goed. Doel van het stadsmarketingfonds is om de projecten van stakeholders financieel mede te ondersteunen die van meerwaarde zijn voor de (inter)nationale positionering van de stad.
In artikel 18 van het ‘Reglement Stadsmarketingfonds’ werd vastgesteld dat een jury een advies zal uitbrengen over de projecten die worden ingediend voor het stadsmarketingfonds. Deze jury zal ten minste drie keer per jaar fysiek samenkomen en bestaan uit de volgende zes profielen:
Op 30 maart 2018 (jaarnummer 2896) gaf het college de opdracht aan de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing om, op basis van bovenstaande profielen, de jury van het stadsmarketingfonds samen te stellen.
Voor de juryleden wordt geen financiële vergoeding voorzien, enkel een vergoeding van de reis- en verblijfskosten van het externe jurylid, dat voorzien zal worden vanuit het reguliere budget van Connect2Antwerp beschikbaar op budgetplaats 5317500000, budgetpositie 6141, functiegebied 1SSB060302A00000.
Het college keurt de samenstelling van de jury voor het stadsmarketingfonds goed.