De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het Gemeentelijk Autonoom Parkeer- en Mobiliteitsbedrijf Antwerpen (thans Mobiliteit en Parkeren Antwerpen) publiceerde op 18 maart 2016 een bestek voor het 'leveren, plaatsen en exploiteren van elektrische laadinfrastructuur in de stad Antwerpen'.
Op 12 juli 2016 werd het gunningsverslag en de gemotiveerde beslissing tot gunning aan Blue Corner NV goedgekeurd door de Raad van Bestuur van GAPA (2016_RVBGAPA_00013).
Mobiliteit en Parkeren Antwerpen en dienst Stadsontwikkeling/mobiliteit stellen een toenemende vraag naar elektrische (snel)laadinfrastructuur vast in de stad Antwerpen.
De Mechelsesteenweg (gewestweg) in het district Antwerpen:
Het college keurde op 29 september 2017 (jaarnummer 8452) de proefopstelling "locaties laadpalen elektrische (deel)wagens" goed waarbij op acht strategische locaties parkeerplaatsen voor elektrische (deel)wagens in de districten Antwerpen en Berchem werden ingericht.
Mobiliteit en Parkeren Antwerpen en dienst Stadsontwikkeling/mobiliteit stellen voor om de proefopstelling bij te sturen en een bijkomende snellader te voorzien op de locatie Mechelsesteenweg 64.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt de wijziging van de proefopstelling van de Mechelsesteenweg, district Antwerpen, goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit; |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren; |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen]; |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen. |