Terug

2018_CBS_09996 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2018/333. Archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 16/11/2018 - 09:00 Digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_09996 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2018/333. Archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring 2018_CBS_09996 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2018/333. Archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 236 van de Nieuwe Gemeentewet stelt het college de gunningsprocedure in en gunt zij de opdracht.

Argumentatie

De mededingingsprocedure met onderhandeling is een tweefasige procedure. In de eerste fase wordt de oproep tot mededinging Europees gepubliceerd. Kandidaat-inschrijvers kunnen een kandidaatstelling indienen.

De kandidaatstelling zal beoordeeld worden als volgt:

De juridische situatie van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (uitsluitingscriterium):

Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten (impliciete verklaring op erewoord).

De economische en financiële draagkracht van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria):

  • jaaromzet van minstens een miljoen euro over elk van de laatste drie boekjaren;
  • verzekering tegen beroepsrisico's.

De technische bekwaamheid van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria):

Voor de hoofdaannemer of het samenwerkingsverband:

  • een geldig ISO 9001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking. Dit certificaat gaat over alle procedures en bedrijfsprocessen van de gebouwen en IT, kortom alle diensten;
  • een geldig EMAS (milieubeheersysteem) certificaat bij voorbeeld ISO 14001, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubescherming;
  • een ISO/IEC 27001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van veilig informatiebeheer;
  • een beschrijving van drie referenties die aantonen dat:
- men ervaring heeft met het uitvoeren van archivering van gevoelige persoonsgebonden stukken;
- men ervaring heeft met het scannen en digitaliseren van gevoelige persoonsgebonden stukken;
- men bij voorkeur nog steeds lopende contracten (of minstens contracten van de afgelopen drie jaar) van minimaal 100.000,00 EUR (excl. btw) per jaar heeft. Men toont dit aan met een attest van goede uitvoering ondertekend door de klant. De startdatum van deze contracten in uitvoering is ten vroegste 1 januari 2014 en ten laatste 1 augustus 2017. Men verduidelijkt dit met maximaal één pagina per referentie met voldoende gegevens betreffende de opdracht;
  • de kandidaat zal voldoende gestructureerde organisatie en capaciteit aantonen aan de hand van:
- het organigram;
- de gemiddelde tewerkstelling over de voorbije gepubliceerde drie boekjaren vanuit de sociale balans;
- de structuur voor aanwerving en opleiding;
- de structuur voor planning en dispatching;
- de structuur voor opvolging en naleving van kwaliteitsvereisten, resultaats- of middelengericht.
 
Leden van het samenwerkingsverband moeten samen voldoen.
Indien men beroep doet op onderaannemers, legt iedere onderaannemer voor het deel dat hij zal uitvoeren minstens drie referenties voor van soortgelijke opdrachten gedurende de afgelopen drie jaren, aangetoond met attesten van de klant.
 
Er is geen beperking voor de selectie van kandidaten.
 
In de tweede fase zal het bestek bezorgd worden aan de geselecteerde kandidaten en worden de gunningscriteria meegedeeld. Hiervoor zal opnieuw goedkeuring gevraagd worden aan het college.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Fase Bestuursorgaan Datum Jaarnummer
Lokale Politie Antwerpen. Open offerteaanvraag LPA/2014/1124 - Opslaan papieren archief. Gunning - Goedkeuring College 24 oktober 2014 10637


De raamovereenkomst LPA/2014/1124 gegund aan de firma Merak nv loopt eind dit jaar af (jaarnummer 10637).

Aangezien het archiveren, digitaliseren en opslaan van het papieren archief noodzakelijk blijft, wenst Politiezone Antwerpen hiervoor een raamovereenkomst te sluiten en dit voor een periode van acht jaar, mogelijk met vier keer één jaar te verlengen op basis van een uitdrukkelijke beslissing.

De motivatie voor de langere looptijd is:

  • gezien de hoge investeringskost, gedragen door Politiezone Antwerpen, voor iedere verhuisbeweging van de archiefstukken is het nodig deze raamovereenkomst te begroten op minstens acht jaar.

Hiertoe wordt een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking met referentie PZA/2018/333 uitgeschreven.

Algemene financiƫle opmerkingen

Op budgetpositie 33000_12348 van de gewone politiebegroting zal voor de dienstjaren 2019 tot en met 2031 zal voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat een raamovereenkomst wordt gesloten voor het opslaan, digitaliseren en archiveren van het papieren archief van Politiezone Antwerpen voor een periode van acht jaar, verlengbaar met vier keer één jaar door middel van een uitdrukkelijke beslissing en dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven met referentie PZA/2018/333.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Opslaan, archiveren en digitaliseren van het papieren archief van Politiezone Antwerpen voor een periode van acht jaar, verlengbaar met vier keer één jaar op basis van een uitdrukkelijke beslissing.   budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_12348
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800 - 1900 - 2000 - 2100 - 2200 - 2300 - 2400 - 2500 - 2600 - 2700 - 2800 - 2900 - 3000 - 3100

Voor de dienstjaren 2019 tot en met 2031 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.
Nog niet van toepassing

Bijlagen

  • 20181022_333_UEA_archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief.docx