Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
De betaling van de factuur kan enkel via een bijkomende vastlegging.
Dienstmededeling financiën 'Bestellen en betalen binnen de stad en de districten'.
Collegebesluit met jaarnummer 16450 van 24 december 2010: bestellingen op het exploitatiebudget onder 5.500,00 EUR (exclusief btw) die gebeuren op basis van een correctiebestelling (de vroegere regularisatiebon of R-bon), vallen ook onder de toepassing van het budgethouderschap zoals ingevoerd bij collegebesluit van 31 augustus 2007 met jaarnummer 11164. Het visum voor deze bestellingen zal verleend worden door de financieel verantwoordelijken. De budgethouder zal een maandelijks rapport over de correctiebestellingen overmaken aan financiën/cel visum. Alle andere correctiebestellingen vallen onder de bevoegdheid van het college.
De campagne Antwerpen Barok 2018 is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedgekeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).
Het college keurde het mediaplan en de concrete communicatieacties voor deze campagne goed op 9 mei 2018 (jaarnummer 4275).
Daarin werd ook goedgekeurd dat er een fotokader geplaatst zou worden op de Groenplaats, om zo het standbeeld van Rubens op de Groenplaats extra aandacht te geven en promotie te maken voor het festival. Voorbijgangers kunnen poseren in die kader en dan hebben ze ook ineens Rubens mee op de foto. Omdat mensen deze foto's op sociale media delen, maken ze promotie voor het Antwerpen Barok 2018. Omdat de leverancier gewacht heeft om een offerte te maken tot hij alle randvoorwaarden (van plaatsing en dergelijke) kende, is die erg laat ontvangen. Daardoor is de bestelbon laat opgemaakt.
De campagne voor Antwerpen Barok 2018 is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedkeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).
De principes en het budget van het mediaplan voor deze campagne werd goedgekeurd door het college op 9 mei 2018 (jaarnummer 4275).
De totale campagne (creatie, media, productie) werd begroot op 450.000,00 EUR inclusief btw. Hiervan komt 175.000,00 EUR van het releasebudget (functiegebied 1SSB050102A00000 en budgetplaats 5317500000) en 275.000,00 EUR is afkomstig van het budget voor externe marketing (functiegebied 1SSB060204A00000 en budgetplaats 5317500000) van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing.
De vastlegging voor de correctiebon bedraagt 13.423,20 EUR inclusief btw. Dit wordt betaald met het releasebudget (functiegebied 1SSB050102A00000 en budgetplaats 5317500000).
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
CityCubes |
13.423,20 EUR |
budgetplaats: 5317500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 1SSB050102A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1800 |
4005283228 |