Artikel 57 §3, 3° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 bepaalt dat het college bevoegd is voor het financieel beheer.
De bedrijfseenheid Stadsbeheer vraagt om voor 2018 het werkingsbudget vast te leggen.
Het budget van 260.000,00 EUR (inclusief btw) zal worden gebruikt voor het onderhoud en het herstellen van de ondergrondse sorteerstraten voor de tweede helft van 2018 zoals vastgelegd in de dienstverleningsovereenkomst met de leverancier.
Het budget van 123.000,00 EUR (inclusief btw) zal worden gebruikt voor de interventies bij gebruikersfouten van de ondergrondse sorteerstraten voor de tweede helft van 2018 zoals vastgelegd in de dienstverleningsovereenkomst met de leverancier.
fase | bestuursorgaan | datum | jaarnummer |
goedkeuring principe aanleg ondergrondse sorteerstraatjes | college | 26 oktober 2007 | 14160 |
goedkeuring bestek ondergrondse sorteerstraatjes | college | 21 maart 2008 | 3456 |
goedkeuring wijzigingsbericht | college | 4 jul 2008 | 8602 |
gunning levering, onderhoud, reiniging en lediging afvalsystemen |
college | 16 januari 2009 | 352 |
Huidige situatie, principes, workflow, geografische bepaling en |
college | 12 juni 2015 | 5014 |
Vastlegging werkingskosten eerste helft 2018 |
college | 16 februari 2018 | 1472 |
Het college gunde op 16 januari 2009 (jaarnummer 352) het bestek 0824OF voor het afsluiten van het raamcontract voor de levering, plaatsing, onderhoud, reiniging en lediging van ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen en van inzamel- en wasvoertuigen voor de selectieve inzameling van huishoudelijk afval, voor een periode van acht jaar, aan de firma Eurobins Belgium bvba, Kielsbroek 4, 2020 Antwerpen.
De gevraagde middelen dienen voor de dagelijkse werking van de ondergrondse sorteerstraten.
Er wordt 260.000,00 EUR (incl. BTW) voorzien voor het onderhoud en herstellen van de sorteerstraten zoals vastgelegd in de dienstverleningsovereenkomst met de leverancier.
Er wordt 123.000,00 EUR (incl. BTW) voorzien voor de interventies voor gebruikersfouten van de ondergrondse sorteerstraten zoals vastgelegd in de dienstverleningsovereenkomst met de leverancier.
Het college keurt de vastleggingen van de werkingskosten voor de sorteerstraatjes in 2018 goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Onderhoud en herstellen van sorteerstraatjes (periode september - december 2018) |
260.000,00 EUR (incl. BTW) |
budgetplaats:5328000000 |
4005287116 |
Interventies voor gebruikersfouten van sorteertraatjes (periode augustus-december 2018) |
123.000,00 EUR (incl. BTW) |
budgetplaats:5328000000 |
4005287118 |