Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
De betaling van de factuur kan enkel via een bijkomende vastlegging.
Dienstmededeling financiën 'Bestellen en betalen binnen de stad en de districten'.
Collegebesluit met jaarnummer 16450 van 24 december 2010: bestellingen op het exploitatiebudget onder 5.500,00 EUR (exclusief btw) die gebeuren op basis van een correctiebestelling (de vroegere regularisatiebon of R-bon), vallen ook onder de toepassing van het budgethouderschap zoals ingevoerd bij collegebesluit van 31 augustus 2007 met jaarnummer 11164. Het visum voor deze bestellingen zal verleend worden door de financieel verantwoordelijken. De budgethouder zal maandelijks een rapport over de correctiebestellingen overmaken aan financiën/cel visum. Alle andere correctiebestellingen vallen onder de bevoegdheid van het college.
Sinds 2005 lanceert de stad Antwerpen aan het begin van de zomer steeds een koepelcampagne. Bedoeling van de zomercampagnes is om de Antwerpenaars, en sinds een paar jaar ook dagtoeristen, op te roepen te genieten van de vele zomerevenementen, -activiteiten en -sfeer in eigen stad.
Ook tijdens de zomer van 2018 staat er weer een grote waaier aan activiteiten en evenementen op de agenda. Daarnaast viert de Zoo, een icoon van Antwerpen, zijn 175ste verjaardag.
De doelstelling van de campagne Zomer 2018 is informeren over en activeren naar de bruisende stad die Antwerpen in de zomer is, en de Zoo promoten als ultieme zomeruitstap. Enerzijds gebeurt dit door campagne out of home: "De Zoo, al 175 jaar de trots van 't stad", met de visual van de campagne die de Zoo Antwerpen ook zelf uitbrengt. Anderzijds wordt er citydressing voorzien door levensgrote replica's van dieren in de stad te plaatsen. Aan The Oval Office werd gevraagd deze communicatie actie van A tot Z te begeleiden en uit te rollen, om ervoor te zorgen dat de dieren geplaatst worden in de binnenstad, en na afloop terug verwijderd worden.
De bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing voorziet dit jaar 75.000,00 EUR om de campagne Zomer 2018 te realiseren.
De campagne is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedgekeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).
De communicatiecampagne Zomer 2018 is goedgekeurd door het college in zitting van 22 juni 2018 (jaarnummer 05828)
Het communicatiebureau The Oval Office bvba heeft op 22 juni 2018 een offerte doorgestuurd voor de citydressing van de zomercampagne.
Hierdoor dient er een correctiebestelling te worden opgemaakt omdat de campagne reeds van start ging op 02 juli 2018.
De campagne Zomer 2018 is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedgekeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).
De totale campagne wordt begroot op 75.000,00 EUR inclusief btw (functiegebied 1SSB050102A00000 en budgetplaats 5317500000). De vastlegging voor de correctiebon bedraagt 49.738,53 EUR inclusief btw.
De aankoop van de campagne gebeurt via het raamcontract met The Oval Office bvba, goedgekeurd in collegezitting van 15 april 2016 (jaarnummer 03240).
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
The Oval Office bvba
|
49.738,53 EUR | budgetplaats: 5317500000 budgetpositie: 613 functiegebied: 1SSB050102A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1800 |
4005289596 |