Terug

2018_CBS_10434 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 30/11/2018 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur; Glenn  Verspeet, Plaatsvervangend korpschef

Afwezig

Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_10434 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring 2018_CBS_10434 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

Tijdens het laatste bedrijfsbezoek is vastgesteld dat zowel in blok B als bij de Vuurwapenopleiding, Noorderlaan 500, 2030 Antwerpen (Havanasite) bureaustoelen beschadigd zijn.

Daarnaast werd op het gelijkvloers van Digipolis 1, Generaal Armstrongweg 1, 2020 Antwerpen een lokaal ingericht dat dienst zal doen als vergaderzaal in het kader van de projectwerking van Lokale Recherche. Hiervoor dient nog een vergadertafel besteld te worden.

Politiezone Antwerpen wenst daarom over te gaan tot de aankoop van volgend kantoormeubilair via het raamcontract GAC/2013/2020:

  • 30 bureaustoelen Axia Active 2.5 met armleggers voor de prijs van 365,10 EUR + 76,67 EUR (21% btw) = 441,77 EUR (inclusief btw) per stuk, zijnde 10.953,00 EUR + 2.300,14 EUR (21% btw) = 13.253,14 EUR (inclusief btw) voor 30 stuks.
  • één vergadertafel voor 10 personen (afmetingen 400 x 160) voor de prijs van 534,90 EUR + 112,33 EUR (21% btw) = 647,23 EUR (inclusief btw).

Juridische grond

Wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen.

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Fase Bestuursorgaan Datum Jaarnummer
Bestek GAC/2013/2020. Raamcontract voor levering en gebruiksklare opstelling van kantoormeubilair - Gunning - Goedkeuring College 19 december 2014 12743


Het college heeft op 19 december 2014 de levering en gebruiksklare opstelling van kantoormeubilair voor Politiezone Antwerpen op basis van bestek GAC/2013/2020 als volgt gegund:

  • perceel 1 - werken, inhoudend werkplekken en tafels aan de firma Ahrend Furniture, Romboutsstraat 9, 1932 Sint-Stevens Woluwe, ondernemingsnummer BE 0477.720.743;

  • perceel 2 - zitten, inhoudend bureaustoelen, vergaderstoelen, bezoekersstoelen gegund aan de firma BMA Ergonomics nv, Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal, ondernemingsnummer BE 0472.195.505 (jaarnummer 12743).

Sedert 19 juni 2017 werd de naam van de firma BMA Ergonomics nv gewijzigd naar Flokk nv.

Algemene financiƫle opmerkingen

De totale uitgave bedraagt 13.900,37 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting 2018. Op budgetpositie 33000_74151 is voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat voor de aankoop van kantoormeubilair voor Politiezone Antwerpen via het gegunde raamcontract GAC/2013/2020 de volgende bedragen worden vastgelegd:
  • 13.253,14 EUR (inclusief 21% btw) op de firma Flokk nv, Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal;
  • 647,23 EUR (inclusief 21% btw) op de firma Ahrend Furniture, Romboutsstraat 9, 1932 Sint-Stevens Woluwe.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van 15 bureaustoelen Axia Active 2.5 met armleggers via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2 voor blok B, Noorderlaan 500, 2030 Antwerpen (Havanasite)

Leverancier: Flokk nv, Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal, ondernemingsnummer BE 0472.195.505

441,77 EUR (inclusief 21% btw) per stuk, zijnde 6.626,57 EUR (inclusief 21% btw) voor 15 stuks budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800
4006041921

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van 15 bureaustoelen Axia Active 2.5 met armleggers via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2 voor Vuurwapenopleiding, Noorderlaan 500, 2030 Antwerpen (Havanasite)

Leverancier: Flokk nv, Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal, ondernemingsnummer BE 0472.195.505

441,77 EUR (inclusief 21% btw) per stuk, zijnde 6.626,57 EUR (inclusief 21% btw) voor 15 stuks  budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800 
4006041901 

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van één vergadertafel voor 10 personen (afmetingen 400 x 160) via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 1 voor Digipolis 1, Generaal Armstrongweg 1, 2020 Antwerpen (vergaderruimte op het gelijkvloers).

Leverancier: Ahrend Furniture, Romboutsstraat 9, 1932 Sint-Stevens Woluwe, ondernemingsnummer BE 0477.720.743

647,23 EUR (inclusief 21% btw)  budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800 
4006041904