Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt af met twee parkeerplaatsen.
De Kruishofstraat in de districten Antwerpen en Wilrijk:
De verkeerspolitie vraagt om een oversteekplaats voor de voetgangers aan te brengen in de zijstraten die uitmonden op de voorrangsbaan Beukenlaan om de zichtbaarheid te verbeteren.
Aangezien de toegang tot deze straten een tonnagebeperking hebben van 5,00 ton die niet in overeenstemming is met de tonnagebeperking op het grondgebied van de stad Antwerpen, wordt voorgesteld om deze eveneens te wijzigen naar 3,50 ton. Om hiaten in het gebied rond het park Den Brandt te voorkomen, wordt de tonnagebeperking in de Kruishofstraat aangepast.
In het doorlopend gedeelte van de Kruishofstraat ter hoogte van de Populierenlaan wordt een keerlus voorzien.
Vanuit de bewoners van de Kruishofstraat, tussen de Jasmijnstraat en de Jan Van Rijswijcklaan, komen er klachten over sluipverkeer. Auto’s op de Jan Van Rijswijcklaan, komende van het Olympiadekruispunt, slaan bij rood licht aan de Jasmijnstraat rechtsaf de Hazelarenstraat in om zo via de Kruishofstraat terug naar de Jan Van Rijswijcklaan te rijden. De bewoners vragen om een oplossing.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisgeving wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.