Terug

2018_CBS_11224 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 - perceel 2 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 21/12/2018 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_11224 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 - perceel 2 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring 2018_CBS_11224 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 - perceel 2 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

De huidige raamovereenkomst voor kantoormeubilair loopt eind december 2018 ten einde en een nieuwe raamovereenkomst zal pas van kracht zijn tegen maart of april 2019. Door het aanleggen van een voorraad wordt er voor gezorgd dat de voorgestelde eenheden overeenkomen met de gemeten of ingeschatte noden van de werknemers tijdens de periode zonder een raamovereenkomst. Op deze manier kan Politiezone Antwerpen blijvend in het ergonomisch comfort van haar werknemers blijven voorzien.

Politiezone Antwerpen wenst daarom over te gaan tot de aankoop van volgend kantoormeubilair via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2:

  • 100 bureaustoelen Axia Active 2.5 met armleggers voor de prijs van 441,77 EUR (inclusief btw) per stuk, zijnde 44.177,10 EUR (inclusief btw) voor 100 stuks;
  • 10 bureaustoelen met hoofdsteun Axia Active 2.4 voor de prijs van 600,40 EUR (inclusief btw) per stuk, zijnde 6.004,02 EUR (inclusief btw) voor 10 stuks;
  • 100 vergaderstoelen Calado voor de prijs van 104,06 EUR (inclusief btw) per stuk, zijnde 10.406,00 EUR (inclusief btw) voor 100 stuks;
  • 10 24-uurs bureaustoelen Axia Focus 24/7 voor de prijs van 1.148,29 EUR (inclusief btw) per stuk, zijnde 11.482,90 EUR (inclusief btw) voor 10 stuks;
  • 10 24-uurs bureaustoelen Secur Pro 24/7 voor de prijs van 1.479,08 EUR (inclusief btw) per stuk, zijnde 14.790,80 EUR (inclusief btw) voor 10 stuks.

Juridische grond

Wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen.

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Fase Bestuursorgaan Datum Jaarnummer
Bestek GAC/2013/2020. Raamcontract voor levering en gebruiksklare opstelling van kantoormeubilair - Gunning - Goedkeuring College 19 december 2014 12743


Het college heeft op 19 december 2014 de levering en gebruiksklare opstelling van kantoormeubilair voor Politiezone Antwerpen op basis van bestek GAC/2013/2020 - perceel 2 - zitten, inhoudend bureaustoelen, vergaderstoelen, bezoekersstoelen gegund aan de firma BMA Ergonomics nv, Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal, ondernemingsnummer 0472.195.505 (jaarnummer 12743).

Sedert 19 juni 2017 werd de naam van de firma BMA Ergonomics nv gewijzigd naar Flokk nv.

Algemene financiƫle opmerkingen

De totale uitgave bedraagt 86.860,82 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting 2018. Op budgetpositie 33000_74151 is voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat het bedrag van 86.860,82 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van kantoormeubilair voor Politiezone Antwerpen via het gegunde raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2 wordt vastgelegd op de firma Flokk nv, Neerveldstraat 109, 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van 100 bureaustoelen Axia Active 2.5 met armleggers via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2.

Leverancier: Flokk nv, Neerveldstraat 109, 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe, ondernemingsnummer 0472.195.505

44.177,10 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800
4006042185

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van 10 bureaustoelen met hoofdsteun Axia Active 2.4 via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2.

Leverancier: Flokk nv, Neerveldstraat 109, 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe, ondernemingsnummer 0472.195.505

6.004,02 EUR (inclusief 21% btw)  budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800 
4006042186 

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van 100 vergaderstoelen Calado via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2.

Leverancier: Flokk nv, Neerveldstraat 109, 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe, ondernemingsnummer 0472.195.505

10.406,00 EUR (inclusief 21% btw)  budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800 
4006042187 

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van 10 24-uurs bureaustoelen Focus 24/7 via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2.

Leverancier: Flokk nv, Neerveldstraat 109, 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe, ondernemingsnummer 0472.195.505

11.482,90 EUR (inclusief 21% btw)  budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800  
4006042179 

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van 10 24-uurs bureaustoelen Secur Pro 24/7 via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2.

Leverancier: Flokk nv, Neerveldstraat 109, 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe, ondernemingsnummer 0472.195.505

 
14.790,80 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800  
4006042175