Terug

2018_CBS_11400 - Bestek GAC_2018_00313. Raamovereenkomst voor het leveren van wisselstukken en herstellingen voor diverse voertuigmerken - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 21/12/2018 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_11400 - Bestek GAC_2018_00313. Raamovereenkomst voor het leveren van wisselstukken en herstellingen voor diverse voertuigmerken - Bestek en procedure - Goedkeuring 2018_CBS_11400 - Bestek GAC_2018_00313. Raamovereenkomst voor het leveren van wisselstukken en herstellingen voor diverse voertuigmerken - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57 § 3, 5° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.

Argumentatie

De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële situatie van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekeningen (die de overheid zelf zal opvragen). In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de currentratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen.

De inschrijver dient over een voldoende financiële en economische draagkracht te beschikken om deze opdracht te kunnen uitvoeren. De financiële ratio’s moeten overwegend positief zijn, tenzij kan aangetoond worden dat deze negatief zijn o.a. ten gevolge van bepaalde investeringen, een overname, fusie, interne structureringen, … .

Voor percelen 1 tot 3 dient de inschrijver aan te tonen dat hij voldoende draagkracht heeft om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar en hebben gezamenlijk een waarde van: perceel 1 minimaal 25.000 (exclusief BTW) en perceel 2 en 3 een waarde van minimaal 5.000 euro (exclusief BTW).

Voor elke referentieopdracht in de lijst worden volgende vermeldingen bijgevoegd:

  • de opdrachtgever (met gegevens contactpersoon + telefoonnummer);
  • het begin en einde van de uitvoering;
  • de beknopte omschrijving van de opdracht;
  • de kostprijs.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria (voor alle percelen):

  1. prijs op een totaal van 85 punten;
  2. service op een totaal van 15 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 221.000,00 EUR.

In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

In toepassing van artikelen 66 en 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, gaat de aanbestedende overheid over tot selectie van de kandidaten of inschrijvers in de mate dat de noodzakelijke inlichtingen en documenten aantonen dat ze cumulatief voldoen aan:

  • de bepalingen betreffende het toegangsrecht tot de opdracht zoals omschreven in de artikelen 67 tot en met 70 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en in de artikelen 61 tot en met 64 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017;
  • de kwalitatieve selectiecriteria van geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen en/of financiële en economische draagkracht en/of technische en beroepsbekwaamheid die de aanbestedende overheid heeft vastgesteld op grond van de artikelen 66 tot en met 68 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

Voor de herstelling van diverse voertuigen, heeft de stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer nood aan de snelle beschikbaarheid van wisselstukken en onderdelen.

In het verleden werd hiervoor raamovereenkomst GAC/2013/1810 afgesloten. Om de continuïteit van de dagelijkse werking van de verschillende betrokken entiteiten te kunnen waarborgen, vraagt de stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer om te kunnen beschikken over een nieuwe raamovereenkomst.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2018_00313 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van wisselstukken en herstellingen voor diverse voertuigmerken goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de groep Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Raamovereenkomst voor
het leveren van
wisselstukken en
herstellingen voor diverse
voertuigmerken

2019

  budgetplaats: 5374000000
budgetpositie: 61413
functiegebied:1TSB120502A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:1SA070119
budgetperiode: 1900
 met orderbons

Raamovereenkomst voor
het leveren van
wisselstukken en
herstellingen voor diverse
voertuigmerken

2020-2023

   budgetplaats:5374000000
budgetpositie:61413
functiegebied:1TSB120502A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:1SA070119
budgetperiode: 2000, 2100, 2200, 2300 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid
 met orderbons

Bijlagen

  • 00313_inventaris_perceel2.xls
  • 00313_inventaris_perceel3.xls
  • 00313_bestek_def1.pdf
  • 00313_inventaris_perceel1.xls