Terug

2018_CBS_11396 - Bestek GAC_2018_00650. Leveren van ontbijt, lunch, dranken en catering voor de medewerkers van de verkiezingen 25 en 26 mei 2019 - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 21/12/2018 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_11396 - Bestek GAC_2018_00650. Leveren van ontbijt, lunch, dranken en catering voor de medewerkers van de verkiezingen 25 en 26 mei 2019 - Bestek en procedure - Goedkeuring 2018_CBS_11396 - Bestek GAC_2018_00650. Leveren van ontbijt, lunch, dranken en catering voor de medewerkers van de verkiezingen 25 en 26 mei 2019 - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57 § 3, 5° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.

Argumentatie

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria (geldig voor alle percelen):

  1. Prijs op een totaal van 30 punten.
  2. Kwaliteit op een totaal van 50 punten.
  3. Dienstverlening op een totaal van 20 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 42, §1, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 144.000,00 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.

In toepassing van artikelen 66 en 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, gaat de aanbestedende overheid over tot selectie van de kandidaten of inschrijvers in de mate dat de noodzakelijke inlichtingen en documenten aantonen dat ze cumulatief voldoen aan:

  • de bepalingen betreffende het toegangsrecht tot de opdracht zoals omschreven in de artikelen 67 tot en met 70 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en in de artikelen 61 tot en met 64 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017;
  • de kwalitatieve selectiecriteria van geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen en/of financiële en economische draagkracht en/of technische en beroepsbekwaamheid die de aanbestedende overheid heeft vastgesteld op grond van de artikelen 66 tot en met 68 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid – wanneer ze de noodzaak daartoe aantoont – een opdracht plaatsen die één of meer vaste gedeelten en één of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Hoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van de voorwaardelijke gedeelten is afhankelijk van een beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld overeenkomstig de in de opdrachtdocumenten bepaalde modaliteiten. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte mag de algemene aard van de opdracht niet wijzigen.

Aanleiding en context

Naar aanleiding van de verkiezingen van 26 mei 2019 dient de stad Antwerpen een contract af te sluiten voor het leveren van ontbijt, broodjeslunch, dranken en catering voor de medewerkers in de stembureaus en het hoofdbureau van Digipolis.

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze aankopen onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking GAC_2018_00650 uit te schrijven.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB03 - Elke Antwerpenaar kan rekenen op een kwalitatieve en klantgerichte dienstverlening in de stadsloketten en het loket vreemdelingenzaken
1SSB0301 - De individuele administratieve dienstverlening in de stadsloketten en loket vreemdelingenzaken is efficiƫnt georganiseerd en maximaal ondersteund door de stadsbrede digitale dienstverlening
1SSB030101 - Alle producten worden tijdig, correct, efficiƫnt en klantgericht afgeleverd

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2018_00650 voor het leveren van ontbijt, lunch, drinken en catering voor de medewerkers van de verkiezingen 25 en 26 mei 2019 goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Leveren van ontbijt, lunch, dranken en catering voor de medewerkers van de verkiezingen 25 en 26 mei 2019 

  budgetplaats: 5353000000
budgetpositie:6141
functiegebied: 1SSB030101A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070130
budgetperiode: 1900

10375111


Bijlagen

  • 00650_20181221_bestek definitief.pdf
  • 00650_Inventaris_perceel_01(Ontbijt).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_02(Lunch Digipolis).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_03(Lunch - District Antwerpen).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_04(Lunch - District Berchem).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_05(Lunch - District Borgerhout).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_06(Lunch - District Deurne).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_07(Lunch - District Ekeren en Berendrecht).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_08(Lunch - District Hoboken).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_09(Lunch - District Merksem).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_10(Lunch - District Wilrijk).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_11(Catering Digipolis).xls
  • 00650_Inventaris_perceel_12 (avondmaal Digipolis).xls