Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
de proefopstelling werd uitgevoerd, parkeerzones werden gemarkeerd, maar er veranderde niets aan de situatie van de aanvrager. Omdat er langs beide zeiden van nummer 27 huizen grenzen die ook een garage hebben, is er aan de situatie van de aanvrager niets veranderd. De tussenruimte tussen 25 -27 en 27-29 bedraagt respectievelijk 3,40 meter en 4,16 meter. Dit is te weinig om daar markeringen aan te brengen. Wat er voor zorgt dat er op de ruimte van 4,16 meter soms nog wel geparkeerd wordt, soms staan ze dan een deel voor de inrit geparkeerd en kunnen de bewoners niet uit de garage rijden. Door het aanbrengen van een verdrijvingsvlak wordt het parkeren tussen beide garages verhinderd (artikel 3).
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De Lemméstraat in het district Antwerpen:
De bewoner van nummer 27 vraagt om het hinderlijk parkeren tussen zijn garagepoort en die van nummer 29 te verhinderen.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.