De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Blancefloerlaan in het district Antwerpen:
Naar aanleiding van een plaatsbezoek wordt het huidige reglement aangepast.
Op 6 januari 2017 werd een aanvraag ingediend door een bewoner van de Blancefloerlaan om een parkeerplaats, voorbehouden voor personen met een handicap, in te richten in de nabijheid van de woning.
Op vraag van het district wordt ter hoogte van de sorteerstraat een parkeerverbod voorzien, het stilstaan- en parkeerverbod wordt vervangen door een parkeerverbod.
De fietspaden werden vernieuwd, in het gedeelte tussen de afrit van de snelweg en de Halewijnlaan worden bromfietsen toegelaten.
Het college keurde op 26 januari 2018 (jaarnummer 747) de proefopstelling voor de "locaties taxistandplaatsen op P+R" goed. Deze proefopstelling werd geëvalueerd en wordt nu bestendigd.
De huidige verkeersborden F1 (begin van een bebouwde kom) zijn niet meer in overeenstemming met de huidige toestand qua bebouwing. Door aanbouw van de wijk Regatta is de bebouwde kom verplaatst en wordt de F1 tot voor de toegangswegen van deze wijk geplaatst.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.