Terug

2018_GR_00522 - Omgevingsvergunning. Zaak van de wegen - OMV_2018032705. District Antwerpen. Hof Van Tichelen ZN - Goedkeuring

gemeenteraad
ma 24/09/2018 - 19:30 Bernarduscentrum
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester-voorzitter; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Filip Dewinter, raadslid; Philip Heylen, raadslid; Kathleen Van Brempt, raadslid; Freya Piryns, raadslid; Gerolf Annemans, raadslid; André Gantman, raadslid; Güler Turan, raadslid; Robert Voorhamme, raadslid; Anke Van dermeersch, raadslid; Karim Bachar, raadslid; Monica De Coninck, raadslid; Fauzaya Talhaoui, raadslid; Fatma Akbas, raadslid; Bruno Valkeniers, raadslid; Toon Wassenberg, raadslid; Axel Polis, raadslid; Patrick Janssen, raadslid; Peter Mertens, raadslid; Yasmine Kherbache, raadslid; Liesbeth Homans, raadslid; Mohamed Chebaa Amimou, raadslid; Wouter Vanbesien, raadslid; Mie Branders, raadslid; Galina Matushina, raadslid; Carine Leys, raadslid; Lisa Geets, raadslid; Leyla Aydemir, raadslid; Johan Klaps, raadslid; Vic Van Aelst, raadslid; Danielle Meirsman, raadslid; Dirk Rochtus, raadslid; Martine Vrints, raadslid; Koen Laenens, raadslid; Martijn Van Esbroeck, raadslid; Franky Loveniers, raadslid; Danny Feyen, raadslid; Jean Goedtkindt, raadslid; Joris Giebens, raadslid; Kevin Vereecken, raadslid; Fatima Talhaoui, raadslid; Dirk Van Duppen, raadslid; Ikrame Kastit, raadslid; Ingrid Seghers, raadslid; Sven Cauwelier, Algemeen Directeur

Afwezig

Kathy Kimpe, raadslid; Vera Drozdik, raadslid; Serge Muyters, korpschef; Glenn Verspeet, korpschef ad interim

Verontschuldigd

Maya Detiège, raadslid; Greet van Gool, raadslid; Wim Van Osselaer, raadslid

Secretaris

Sven Cauwelier, Algemeen Directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester-voorzitter
2018_GR_00522 - Omgevingsvergunning. Zaak van de wegen - OMV_2018032705. District Antwerpen. Hof Van Tichelen ZN - Goedkeuring 2018_GR_00522 - Omgevingsvergunning. Zaak van de wegen - OMV_2018032705. District Antwerpen. Hof Van Tichelen ZN - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 31 van het Omgevingsvergunningsdecreet stelt dat als de vergunningsaanvraag wegenwerken omvat waarover de gemeenteraad beslissingsbevoegdheid heeft en de bevoegde overheid, vermeld in artikel 15, oordeelt dat de omgevingsvergunning kan worden verleend, de gemeenteraad een beslissing over de zaak van de wegen neemt voor de bevoegde overheid een beslissing neemt over de aanvraag.

Argumentatie

Adviezen

Externe adviezen

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Digit - PROXIMUS

17 april 2018

29 mei 2018

Gunstig

Digit - Water-link (AWW)

17 april 2018

6 juni 2018

Gunstig

Digit - Infrax

17 april 2018

Geen tijdig advies ontvangen

Geen tijdig advies ontvangen waardoor aan de adviesvereiste kan worden voorbijgegaan

Digit - Telenet

17 april 2018

Geen tijdig advies ontvangen

Geen tijdig advies ontvangen waardoor aan de adviesvereiste kan worden voorbijgegaan

Digit - brandweer/ risicobeheer/ preventie

17 april 2018

11 mei 2018

Voorwaardelijk gunstig

Interne adviezen

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

stadsontwikkeling/ mobiliteit

17 april 2018

20 april 2018

stadsbeheer/ groen en begraafplaatsen

17 april 2018

Geen tijdig advies ontvangen

stadsbeheer/ stadsreiniging - sorteerstraatjes

17 april 2018

Geen tijdig advies ontvangen

stadsbeheer/ vastgoed/ ontwikkeling/ bouwprojecten

17 april 2018

Geen tijdig advies ontvangen

autonoom gemeentebedrijf vastgoed en stadsprojecten Antwerpen

17 april 2018

Geen tijdig advies ontvangen

Toetsing voorschriften

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen 

Het goed is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s’

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)
Het gewestplan kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar PLANNING > Plannen > Bestemmingsplan > Gewestplan

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

  • Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
    (De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
    De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
  • Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
    (De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)
    De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.

Algemene bouwverordeningen

  • Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
    (De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
    De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening voetgangersverkeer.

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

  • Overwelven waterlopen: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake het overwelven of inbuizen van niet geklasseerde waterlopen en waterlopen van 3de categorie (verder genoemd verordening overwelven waterlopen), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 4 juni 2009.
    (De verordening overwelven waterlopen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘overwelven waterlopen’)
    De verordening overwelven waterlopen is niet van toepassing op de aanvraag.
  • Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
    (De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
    De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.

Sectorale wetgeving

  • MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
    Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
  • Watertoets: overeenkomstig artikel 8 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het algemeen waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
    Het voorliggende project heeft geen beperkte oppervlakte maar ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
  • Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
    (De kwaliteitsnormen  voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
    De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

Omgevingstoets

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

Functionele inpasbaarheid
Met de aanleg van een fietspad wordt de fietsdoorstroming in Hof van Tichelen verbeterd. Er wordt een logische fietsverbinding gecreëerd tussen VIIde-Olympiadelaan en de ingang van Pius X.

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeerparagraaf is niet van toepassing gezien de aanvraag het aanleggen van een fietspad betreft.

Visueel-vormelijke elementen
Er worden geen bomen gerooid en het plateau wordt geaccentueerd door de aanplant van nieuwe bomen. Hierdoor blijft het groene karakter van het terrein bewaard.
Door het herdefiniëren van de padenstructuur in en rond het park wordt er een duidelijk onderscheid gemaakt tussen paden voor voetgangers en de route voor fietsers.

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Het dubbelrichtingsfietspad verhoogt het fietscomfort en de verkeersveiligheid in grote mate.
Ook het verhoogde verkeersplatform verhoogt het comfort van fietsers en voetgangers.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

19 maart 2018

Volledig- en ontvankelijk

17 april 2018

Start openbaar onderzoek

24 april 2018

Einde openbaar onderzoek

23 mei 2018

Gemeenteraad voor wegenwerken

24 september 2018

Uiterste beslissingsdatum

29 september 2018

Verslag GOA

6 juli 2018

Naam GOA

Martijn Coppoolse

Juridische grond

Het Omgevingsvergunningsdecreet van 25 april 2014, meermaals gewijzigd, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

24 april 2018

23 mei 2018

0

0

0

3

Bespreking van de bezwaren

Er werden 3 bezwaarschriften ingediend die handelen over de volgende bezwaren:

  1. Plaatsing fietspad: Voor het behoud van meer groen en het rustigere gevoel in de straat, is het beter dat het fietspad achter de haag wordt geplaatst. Het ruimtebeslag op het park is dan minder dan nu ingetekend.
    Evaluatie:
    Het fietspad wordt van het park gescheiden door een haag net omwille van het zo min mogelijk belasten van de parkzone door het fietspad. Het fietspad neemt weliswaar beperkte ruimte van het park in, maar de impact op het park wordt door de haag beperkt. De haag zorgt ervoor dat de parkzone gevrijwaard blijft van kriskras bewegingen van fietsers.
    Het bezwaar is ongegrond.
  2. Verdwijnen park: Voor de realisatie van dit fietspad wordt 595 m² park opgeofferd (175 m x 3,4 m), terwijl het bestaande groen absoluut moet behouden blijven en best nog uitgebreid zou worden. Deze 595m² worden nergens in deze buurt gecompenseerd.
    Evaluatie:
    De aanleiding voor de aanleg van het fietspad is het verhogen van de verkeersveiligheid voor de grote stroom fietsers tijdens de begin- en einduren van de school. Hiervoor wordt er in de lengterichting een smalle strook van het park opgeofferd. De aanleg van een haag tussen fietspad en park zorgt er echter voor dat er geen belastende impact van verkeersstromen op het park zijn. Het fietspad beperkt zich in breedte tot aan de eerste boom, dit betekent dat er geen bomen gerooid moeten worden voor de aanleg van het fietspad. Het verhogen van de verkeersveiligheid weegt hierbij zwaarder dan de beperkte inname van de parkzone. Daarnaast resulteert het definitief ontwerp in een positieve bomenbalans. Er worden vijf nieuwe bomen aangeplant: vier Acer Campestre Elsrijk (Spaanse aak) en één Ulmus ‘Lobel’ (Iep).
    Het bezwaar is ongegrond.
  3. Optimale werking fietspad: Het blijft afwachten of op drukke momenten het fietspad wel optimaal zal werken. De route doorheen het park is een makkelijkere optie voor fietsers.
    Evaluatie:
    Het bestaande smalle voetpad aan de parkzijde wordt verbreed van 1,11 meter tot 1,80 meter. Samen met een breed fietspad van 2,50 meter is dit een vergroting van de gebruiksruimte voor de verkeersstromen van zowel fietsers als voetgangers. Fietsers mogen bovendien ook nog altijd op de rijweg rijden dus het fietspad is een extra ruimte die gebruikt kan worden tijdens de piekmomenten. Voetgangers kunnen naast het nieuwe voetpad ook altijd gebruik maken van de padenstructuur in het park of het voetpad aan de overzijde.
    Het bezwaar is ongegrond.
  4. Voorkomen wildparkeren: Aan de oprit van de school moeten de betonblokken blijven liggen. Deze betonblokken zijn belangrijk om wildparkeren in het park tegen te gaan.
    Evaluatie:
    Er zullen maatregelen worden getroffen om het foutparkeren aan de oprit van de school tegen te gaan. Het bezwaar is gegrond, maar leidt niet tot een aanpassing van het plan. De gevraagde maatregelen zijn niet vergunningsplichtig.
  5. Optimalisatie verkeersstroom en bijkomende beperking besteding overheidsgeld: Er wordt bezwaar geuit tegen de aanleg van een fietspad op kosten van de overheid, terwijl deze school beschikt over een in- en uitgang aan de VII-de Olympiadelaan, een uitgang die door de fietsende leerlingen altijd gebruikt is geweest tot in 2016.
    Een veel betere spreiding voor de buurt én voor de veiligheid van de kinderen zou zijn dat iedereen de voor hem/haar meest logische in/uitgang van de school gebruikt. Het is onnodig dat fietsers zich 400 meter langer in het verkeer moeten begeven.
    De verkeersstroom kan ontdubbeld worden door op het eigen terrein een ontsluiting te voorzien naar de tweede poort aan Hof Van Tichelen. Dit vraagt een geringere investering van de overheid, met veel minder ruimtebeslag op het park, wat de wijk meer ontziet.
    Evaluatie:
    Door de uitbreidingswerkzaamheden aan de school is de schooldrukte in ’t Hof Van Tichelen sterk toegenomen. De fietsersstromen zijn nu berekend op 800 leerlingen op piekmomenten. Zelfs bij een spreiding van de fietsersstromen gaat dit nog altijd om een zeer groot aantal fietsers die op korte tijd de school verlaten en binnengaan. In 2015 werd door het districtscollege een VBI (verkeersbegeleidende ingreep) uitgevoerd in het Hof Van Tichelen in functie van de schoolingang van Pius X. De maatregel bleek niet voldoende om een oplossing te bieden aan de buurtbewoners en het groot aantal leerlingen die zich tijdens de spitsuren een weg moeten banen. ’s Ochtends komen heel veel fietsers vanuit de VII-de Olympiadelaan gefietst, om tegen de autorijrichting in naar de fietsenstalling van Pius X te fietsen. Dat zorgt voor hinder, zowel voor voetgangers die richting VII-de Olympiadelaan wandelen, als voor de bewoners die met hun auto op dat moment de wijk willen verlaten. Soms raken ook geparkeerde auto’s beschadigd. Het substantieel vergroten van de bewegingsruimte van de fietsers en voetgangers kan hier een oplossing bieden.
    Het bezwaar is ongegrond.
  6. Fietspad in zone 30 gebied: Er wordt een fietspad aangelegd in een zone 30, een zone waarvan het juist de bedoeling is de mogelijkheid te bieden verschillende vervoerswijzen te mengen. In plaats van een fietspad aan te leggen zou het verstandiger zijn de zone 30 uit te breiden tot minstens de volledige straat Hof Van Tichelen.
    Evaluatie:
    Zie evaluatie bezwaar nr. 5. Het klopt dat het in een zone 30 de bedoeling is om zoveel mogelijk gemengd verkeer te faciliteren. Het gaat hier echter om een ongewone situatie met hogere intensiteiten dan in een normale zone 30 situatie. Bovendien betreft het hier een schoolomgeving waar het de ambitie is van het district om extra in te zetten op verkeersveiligheid.
    Het bezwaar is ongegrond.
  7. Verdwijnen toegang: Volgens de plannen verdwijnt de toegang tegenover huisnummer 36 van Hof Van Tichelen waardoor de bewoners van die straatzijde moeten omlopen om de openbaar vervoershalte De Bosschaerstraat te bereiken. Dit is niet in lijn met de visie om het openbaar vervoer te promoten.
    Deze toegang staat aangeduid op de kaart van de ‘trage wegen’. Op dit pad rust dus een ‘erfdienstbaarheid’. Dit probleem is nochtans gemakkelijk te ondervangen door de haag te onderbreken en een constructie te voorzien (bijvoorbeeld 2 paaltjes).
    Evaluatie:
    Ter hoogte van nummer 36 wordt de haag sowieso onderbroken ter hoogte van de bestaande boom. De onderbreking kan voldoende breed worden gemaakt om voetgangers door te laten steken. Het bezwaar is gegrond, maar leidt niet tot een aanpassing van het plan.
  8. Verdwijnen parkeerplaatsen: Bewaar tegen het verdwijnen van parkeerplaatsen. Parkeren is in het Hof Van Tichelen is niet altijd evident. Door het aanleggen van een verkeersplateau ter hoogte van huisnummer 30 zullen er 8 à 9 parkeerplaatsen verdwijnen.
    Parkeren voor de eigen garage kan niet meer. De aanleg van dwarsparkeerplaatsen naast het grasperk tegenover huisnummers 22, 23, 24, … zou de parkeerbalans al wat in evenwicht kunnen brengen.
    Bezwaarindiener stelt zich de vraag of zijn garage-inrit, die dagelijks meermaals gebruikt wordt, nog vlot toegankelijk zal zijn, als het fietspad en het bredere voetpad moet gekruist worden om de garage te bereiken.
    Evaluatie:
    Het definitief ontwerp resulteert in een parkeerbalans van 37 plaatsen in de bestaande toestand naar 33 plaatsen in de nieuwe toestand. Het parkeerverlies van 4 theoretische plaatsen is het gevolg van de aanleg van het verkeersplateau ter hoogte van de voetgangersdoorsteek. Op de hoeken van de straat Hof van Tichelen, daar waar er aangesloten wordt op de toegang naar Pius X en aan de voetgangersdoorsteek, worden verkeersplateaus aangelegd. Deze verhogen de verkeersveiligheid en verhogen het comfort voor de voetgangers en fietsers. De plannen houden rekening met de aanwezigheid van inritten die te allen tijde bereikbaar moeten blijven. Het parkeren voor de garage is geen recht, het inrijden van de garage uiteraard wel. Het aanleggen van parkeerplaatsen in de groenzone is geen optie, te meer er met de aanleg van het fietspad een beperkt deel van de groenzone wordt ingenomen en het overig bestaand groen dus behouden dient te worden.
    Het bezwaar is ongegrond.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet. 

Projectnummer :

OMV_2018032705

Gegevens van de aanvrager:

Stad Antwerpen met als adres Grote Markt 1 te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

Hof Van Tichelen ZN te 2020 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 9, sectie I, nrs. 0 en 2350L3

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

aanleggen van een nieuwe fiestverbinding, wandelpad en parkelementen tusen de VII-de Olympiadelaan en de ingang van het schoolgebouw Pius X

Omschrijving aanvraag

Stedenbouwkundige handelingen

Bestaande toestand

  • de weg Hof Van Tichelen is een gemeenteweg;
  • rijweg in asfalt;
  • langsparkeren op de rijweg aan beide zijden;
  • voetpaden in betonstenen aan beide zijden;
  • bebouwing aan de zuidzijde;
  • park aan de noordzijde met twee toegangen naar de school Pius X;
  • haag tussen voetpad en park.

Inhoud van de aanvraag

  • aanleggen van een nieuwe fietsverbinding tussen de VII-de Olympiadelaan en de ingang van het schoolgebouw Pius X;
  • verbreden van het voetpad aan de parkzijde tot 1,80 meter in betonstraatstenen (kleur grijs)
  • aanleggen van een dubbelrichtingsfietspad in bitumineuze verharding (kleur roodbruin) aan de parkzijde;
  • aanleggen van twee verkeersplateaus in betonstraatstenen (kleur antraciet);
  • hondenloopzone versmallen en verlengen;
  • aanleggen van een pad in dolomiet;
  • aanbrengen van parkelementen.

Besluit

De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het volledig aanvraagdossier en de bijhorende plannen voor wat betreft de 'zaak van de wegen'.

Artikel 2

De gemeenteraad beslist de bezwaren vermeld onder punten 4 en 7 als gegrond te aanvaarden, maar hiervoor geen milderende maatregelen op te leggen omdat ze niet leiden tot een aanpassing van het plan en de overige bezwaren over de 'zaak van de wegen' als ongegrond te verwerpen.

Artikel 3

De gemeenteraad beslist zijn goedkeuring te hechten aan het nieuw fietspad en aan de uitrusting en de inrichting van Hof Van Tichelen onder volgende voorwaarde:

  • de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.

Bijlagen

  • BA_SWOU11566_L.pdf
  • BA_SWOU11566_I_B.pdf
  • BA_SWOU11566_I_N.pdf
  • BA_SWOU11566_P_B.pdf
  • BA_SWOU11566_P_N.pdf
  • BA_SWOU11566_S_B.pdf
  • BA_SWOU11566_S_N.pdf