Schepen Kennis heeft in de pers modal shift cijfers voor Antwerpen bekend gemaakt.
Het openbaar vervoer gaat daarbij volgens die cijfers achteruit.
Het autogebruik zou ook dalen. Hij beweerde daarbij dat de doelstelling van het stadsbestuur is bereikt.
De fiets boekt vooruitgang.
Ook over de luchtkwaliteit in Antwerpen heeft de schepen uitspraken gedaan in de pers.
Hij beweerde dat de luchtwaliteit in Antwerpen als gevolg van de LEZ even sterk verbeterde als de luchtkwaliteit in Gent als gevolg van het circulatieplan daar.
Vragen aan de schepen:
- Hoe zijn de cijfers van de modal shift methodisch opgebouwd?
- In hoeverre heeft de tijdelijke knip aan de rooseveltplaats en de vele andere werven in Antwerpen een invloed op die cijfers?
- De doelstelling van het toekomstverbond is een modal-split van 50/50 voor de stadsregio. Om dat te bereiken moet de doelstelling binnen de stad toch hoger liggen?
- Op wat baseert u uw bewering dat de luchtkwaliteit in Antwerpen even sterk is verbeterd als in Antwerpen?
Raadslid Vanbesien houdt de interpellatie.
Schepen Kennis geeft antwoord op de vragen.
Raadslid Vanbesien houdt nog een wederwoord.
Het volledige debat is opgenomen en raadpleegbaar via de website van de stad Antwerpen.