Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Artikel 282, §2, 2° van het Gemeentedecreet bepaalt dat het college bevoegdheden, die door andere overheden werden opgedragen, kan overdragen aan de districtscolleges, voor zover de regel die het college deze bevoegdheid toewees, het college daartoe machtigt.
Dienstmededeling financiën “Bestellen en betalen binnen de stad en de districten” bepaalt dat voor normale bestellingen tot 5.500,00 EUR exclusief btw op het investeringsbudget de betreffende bestelbons - met uitzondering van correctiebestellingen - op lijst mogen worden verzameld door de bedrijven of diensten. Het college keurt als budgethouder deze lijsten goed.
Voor de aankoop van afvalbakken in 't Laar en Stenenbrug werd bestelbon
4005309765 |
opgemaakt. Voor deze bestellingen werd een raamcontract goedgekeurd door het college (jaarnummer 7190) van 18 augustus 2017.
Op 21 augustus 1997 (jaarnummer 11150) gaf het college aan de centrale aankoopdienst toelating om bestellingen tussen 200.000 BEF tot 800.000 BEF op de gewone dienst en bestellingen op de buitengewone dienst onder 200.000 BEF gebundeld per wekelijkse lijst door het college te laten goedkeuren.
Op 19 december 2008 (jaarnummer 17254) besloot het college om te starten met een samenwerking tussen stad en OCMW op het vlak van aankoop.
Op 26 januari 2011 (jaarnummer 28) keurde het managementteam goed dat de collegebesluiten met lijsten met normale bestellingen of raambestellingen op het exploitatiebudget groter dan 5.500,00 EUR en kleiner dan 22.000,00 EUR en op het investeringsbudget kleiner dan 5.500,00 EUR, met uitzondering van correctiebestellingen, voortaan door de bestellende bedrijfseenheden en diensten worden opgemaakt en ter goedkeuring aan het college worden voorgelegd.
De bedrijven en diensten van de stad zijn sturend voor het volledige proces van de opvolging en goedkeuring van de bestellingen via de contracten. Indien een bestelling via een gekend contract in GFP aanleiding geeft tot het aanmaken van een collegebesluit ter goedkeuring, zal dit ook door het bestellende bedrijf of de bestellende dienst dienen te gebeuren. Enkel wanneer een bestek moet opgemaakt worden, komt de gemeenschappelijke aankoopcentrale tussen.
Voor de aankoop van afvalbakken werd bestelbon 4005309765 opgemaakt voor een bedrag van 3.424,30 euro incl. BTW.
Het districtscollege keurt volgende bestelbon goed:
bestelbon | bedrag | omschrijving |
4005309765 | 3.424,30 EUR | Aankoop afvalbakken |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Traflux ondernemingsnummer: NBE0889573934 |
3.424,30 EUR | budgetplaats: 5032500000 budgetpositie: 225 functiegebied: 1SBO050102A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1BO010610 budgetperiode: 1800 |
4005309765 |