Samenstelling
Aanwezig
Aotman El Gazuani, voorzitter districtsraad;
Luc Moerkerke, districtsschepen;
Marc De Meyer, districtsraadslid;
Marij Preneel, districtsschepen;
Kristine Matheussen, districtsraadslid;
Maria Balemans, districtsraadslid;
Zohra Othman, districtsschepen;
Alain Herremans, districtsraadslid;
Nahima Lanjri, districtsraadslid;
Omar Al Jattari, districtsschepen;
Stephanie Van Houtven, voorzitter districtscollege;
Tom Claessens, districtsraadslid;
Thomas Heiremans, districtsraadslid;
Patrick Van den Abbeele, districtsraadslid;
Els Roes, districtsraadslid;
Hans Gooris, districtsraadslid;
Mieke De Backer, districtsraadslid;
Christophe De Wachter, districtsraadslid;
Jan Van Hout, districtsraadslid;
Kurt Van Daele, districtsraadslid;
Stefan Lauwers, districtsraadslid;
Koen Van Roey;
Stefan Nieuwinckel, districtssecretaris;
Katleen Vanderstappen
Afwezig
Patrick Paredaens, districtsraadslid;
Nadia Bachgada, districtsraadslid;
Inge Jooris, districtsraadslid
Secretaris
Katleen Vanderstappen
Voorzitter
Aotman El Gazuani, voorzitter districtsraad
2018_AM_00049 - Amendement van raadslid Alain Herremans: District Borgerhout. Kroonstraat - Proefopstelling. Aanpassing verkeerssignalisatie. Advies
Motivering
Koppeling aan agendapunt
2018_DRBO_00078 - District Borgerhout. Kroonstraat - Proefopstelling. Aanpassing verkeerssignalisatie. Advies - Goedkeuring
Indiener(s)
Alain Herremans
Gericht aan
Aotman El Gazuani
Tijdstip van indienen
ma 24/09/2018 - 19:45
Toelichting
In het oorspronkelijk negatief advies staan enkele foute conclusies.
- In het vergunde – en door dit districtsbestuur aanvaardde – plan voor de heraanleg van de Kroonstraat is, op advies van de verkeerspolitie, een laad- en loszone voorzien. Het aangehaalde negatief advies gaat over de te beperkte breedte van de rijweg in deze voorgestelde proefopstelling. Daarom stellen we dus ook voor om de breedte aan te passen volgens de maatvoering van het vergunde de plan, zijnde een rijwegbreedte van 3,60 meter.
- Ook tijdens de geplande werkzaamheden heeft dit – door een oplossing te bieden voor laad- en losmomenten – een gunstige invloed op de verkeersafwikkeling en kunnen fietsers veiliger passeren zonder gehinderd te worden door hinderende voertuigen.
- De verwijzing naar de sociaal-economische vergunning van de bouwhandel is naast de kwestie. Ten eertste is deze laad- en loszone nooit bedoeld geweest om exclusief door dit bedrijf gebruikt te worden. Er is immers ook nood aan een laad- en losoplossing voor andere bedrijven in de buurt. Bovendien hebben we momenteel ook geen uitzicht op wat er in 2020 met dit bedrijf gaat gebeuren. De vergunning kan verlengt worden of er kan een andere invulling komen in de ruimte. De laad- en loszone zal dan zeker zijn nut blijven behouden.
Artikel 1:
De districtsraad geeft gunstig advies voor de proefopstelling in de Kroonstraat onder voorwaarden:
- dat de rijweg, net zoals bij het definitief goed gekeurde plan, verbreed wordt tot 3,60 meter.
- dat de boordsteen waar nodig wordt aangepast.