De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Zetternamstraat in het district Antwerpen:
Op 17 november 2017 (jaarnummer 9973) keurde het college de proefopstelling voor de Zetternamstraat goed.
Bewoners van de Zetternamstraat en de Jan Palfijnstraat klaagden over aangereden spiegels van geparkeerde auto's. De straat is te smal om auto’s makkelijk te laten kruisen. De resterende rijbaanbreedte bij parkeren aan beide zijden is slechts 4,00 meter. Deze maat wordt gehanteerd voor straten met beperkt eenrichtingsverkeer. Het draaiboek schrijft in deze omstandigheden (30 km/u, 2-zijdig parkeren, fiets-auto-auto) 6,20 meter voor.
De proefopstelling wordt nu bestendigd.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld.
De proefopstelling die liep van 17 november 2017 tot 21 september 2018 werd geëvalueerd. Er werd vastgesteld dat geparkeerde wagens niet langer beschadigd worden en dat de doorstroming verbeterd is. In samenspraak met het district Antwerpen wordt voorgesteld om in de Zetternamstraat beperkt eenrichtingsverkeer toe te laten met toegelaten rijrichting naar de Handelstraat.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.