De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Klipperstraat in het district Antwerpen:
In het gedeelte van de Klipperstraat, tussen de Galjoenstraat en de Tjalkstraat, is een internaat gevestigd voor kinderen met een meervoudige beperking. Door de aanwezigheid van zwaar verkeer ontstaan er trillingen die een (vals) alarm kunnen geven bij deze bewoners. Om dit te vermijden, wordt een verbod voor zwaar verkeer ingevoerd.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
Om tijdens de late uren zwaar verkeer in de buurt van het internaat te vermijden, wordt een verbod voor voertuigen, waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 3,50 ton, ingevoerd tussen 19.00u en 7.00u, in het deel tussen Galjoenstraat en Tjalkstraat (artikel 2).
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De verkeerspolitie heeft vanuit veiligheidsoogpunt volgende opmerking op het voorstel tot aanpassing van het aanvullend reglement, goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen in zitting van 10 juni 2016 (jaarnummer 5201).
De verkeerspolitie heeft geen bezwaar tegen het invoeren van een tonnagebeperking in de Klipperstraat indien bussen de stelplaats bereiken via een andere route en De Lijn akkoord gaat met dit verbod.
Aan de voorwaarde werd voldaan.De school heeft al afspraken gemaakt met De Lijn i.v.m. hun route. De bussen rijden via Galjoenstraat en Karveelstraat van en naar de stelplaats.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.