De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De voetgangerszone "Meir en omgeving" in het district Antwerpen:
Momenteel zijn de Meir, de Leysstraat, Wapper en de Jezusstraat verkeersluwe straten.
Het college keurde op 1 december 2017 (jaarnummer 10481) een circulatiewijziging voor de Meir, de Leysstraat en de Teniersplaats goed. Omwille van de plaatsing van een verdwijnpaal ter hoogte van de Meirbrug wordt de circulatie voor de Meir, de Leysstraat en de Teniersplaats aangepast.
Naar aanleiding van de gevraagde circulatiewijziging wordt ook voorgesteld een voetgangerszone, conform de andere winkelstraten in de binnenstad, in te richten. Deze voetgangerszone bevat de Meir, de Leysstraat, de Teniersplaats, de Wapper en de Jezusstraat.
Een aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd. Het is momenteel niet toegelaten te parkeren in deze autoluwe straten. Ook in een voetgangerszone mag er niet geparkeerd worden.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.