De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Blancefloerlaan in het district Antwerpen:
Naar aanleiding van een plaatsbezoek wordt het huidige reglement aangepast.
Op 6 januari 2017 werd een aanvraag ingediend door een bewoner van de Blancefloerlaan om een parkeerplaats, voorbehouden voor personen met een handicap, in te richten in de nabijheid van de woning.
Op vraag van het district wordt ter hoogte van de sorteerstraat een parkeerverbod voorzien, het stilstaan- en parkeerverbod wordt vervangen door een parkeerverbod.
De fietspaden werden vernieuwd, in het gedeelte tussen de afrit van de snelweg en de Halewijnlaan worden bromfietsen toegelaten.
Het college keurde op 26 januari 2018 (jaarnummer 747) de proefopstelling voor de "locaties taxistandplaatsen op P+R" goed. Deze proefopstelling werd geëvalueerd en wordt nu bestendigd.
De huidige verkeersborden F1 (begin van een bebouwde kom) zijn niet meer in overeenstemming met de huidige toestand qua bebouwing. Door aanbouw van de wijk Regatta is de bebouwde kom verplaatst en wordt de F1 tot voor de toegangswegen van deze wijk geplaatst.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De districtsraad Antwerpen keurt met 26 stemmen voor en 4 onthoudingen het volgende besluit goed.
Voor: van Craenenbroeck Lutgard, Cordy Paul, Stallaert Lieve, Van der Vloet Jan, Poppe Anne, Verstraeten Regina, Boeckmans Adrjen, Van Winkel Cordula, Andree Norman, Germeys Pieter, Struyf Paul, Laenens Marco, Vanlommel Dirk, Van den Borne Tom, Geerts Anton, Anseeuw Chris, Scheck Tatjana, De Brie Paula, Ugurlu Sener, Kruyniers Jan, Deckers Filip, Beck Theo, De Wilde Nicolas, Wuyts Marita, Braeckmans Jan, Markowitz Samuel
Onthouding: Vandecasteele Raphaël, Amaliki Karima, Wuyts Christophe, Peeters Nadine
1 Om zwaar sluipverkeer (vrachtwagens) in de woonwijk te vermijden, alsook om te voorkomen dat 10 tonners parkeren op de nieuw aangelegde parkeerplaatsen, dient er ons inziens een verbodsbord (uitgezonderd plaatselijk verkeer) voor zwaar verkeer aan de afslag van de autostrade, t.h.v. de Charles de Costerlaan/Halewijnlaan en t.h.v. de Beatrijslaan/Galgenweellaan voorzien te worden.
2 De nieuw aangelegde fietspaden zijn enkelrichting fietspaden, daar al de commerciële centra op de Blancefloerlaan zijde Galgenweel gelegen zijn, wordt dit fietspad toch in twee richtingsfietspad gebruikt, daarmede is het wenselijk dat hier op toegezien wordt.
3 Aan de verkeerslichten op de Blancefloerlaan t.h.v. De GvA is er een zeer hoge wachttijd voor de voertuigen die komen van de Blancefloerlaan richting kruispunt GvA. Om sluipverkeer (komende van Zwijndrecht) te voorkomen en filevorming op de oprit te vermijden, de filevorming op de Blancefloerlaan te voorkomen en de lange wachttijden aan het verkeerslicht te beperken, willen wij vragen om de wachttijd (rood licht) aan te passen.