De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Vogelzanglaan in het district Antwerpen:
Het college keurde op 20 oktober 2017 (jaarnummer 9192) de proefopstelling voor de Vogelzanglaan goed. Deze opstelling werd geëvalueerd en wordt nu bestendigd.
Op 12 juni 2018 adviseerde de verkeerspolitie de proefopstelling gunstig.
Op 25 juni 2018 adviseerde de Antwerpse Provinciale Taxi Uni (APTU) de proefopstelling gunstig.
Het Vlaams gewest heeft een afslagstrook richting Jan Van Rijswijcklaan omgevormd tot een parkeerzone voor autocars, afgebakend door een verdrijvingsvlak. Dit moet nog worden gereglementeerd. Tevens werd er een dubbelrichtingsfietspad op eigen bedding aangelegd, waardoor het verdrijvingsvlak ter hoogte van de Gerard Le Grellelaan niet langer behouden wordt.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.